Den store motor-tråden

For alt som ikke har med trommer å gjøre.
Brukeravatar
Jenitsu
Sted: Heime

Re: Den store motor-tråden

Legg inn av Jenitsu » 13 okt 2010 23:16

Marius84 skrev:
Dag Frogner skrev:Hadde ikke lurt så mye på det om jeg var deg og hadde råd til nyere bil. Men det betyr vel at du må selge trommeutstyr igjen? :p
Hehe, den så jeg komme :P. Nei den tid tror jeg er forbi nå, har endelig fått 100% stilling hele året, og med såpass god lønn så redder det i land mye for meg. Ser for meg en nyere bil til 250 - 300 lapper nå faktisk, høyt i kurs står Toyota Avensis eller Mazda 6 (stv så klart)... Men får se, godt mulig jeg klarer meg med en mindre bil og.
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24732305" onclick="window.open(this.href);return false;

Der har du en godt utstyrt Avensis 2008 mod. 2,0 liter D-4D. Relativt godt utstyrt er den også med bla. xenon, navi-tec, mlf, mm.

Avensis er en veldig fin bil, og en 08 mod som har gått kun 51.000 er en bil som vil vare lenge ;) Mye bil for pengene, og den oppholder seg i Østfold om dagen, det kan jo passe deg fint! :)
It wasn't a mistake...it was a flam!

You'll never walk alone!

Premier Signia maple og Paiste Sig, 2002

Brukeravatar
Marius84
Moderator
Moderator
Sted: Tomter, Østfold

Legg inn av Marius84 » 14 okt 2010 07:37

Takker for tipset, men jeg vil ha den nyere modellen om jeg skal ha avensis, bedre på alle måter synes jeg. Uansett blir det ikke noe før jeg har fått fiksa oppp bilen min og solgt den først...
Mapex Saturn IV | Sonor Essential Force |
Paiste cymbaler[/size]
| Mecalimb | Terrazone |

Brukeravatar
M.F.
Sted: Elverum

Legg inn av M.F. » 28 okt 2010 18:13

noen her som har erfaring med BMW X3?
For Those About To Rock We Salute You!!!

Tama Starclassic BB
Paiste 2002

Grimen: http://www.facebook.com/home.php#!/page ... 7518713778" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Marius84
Moderator
Moderator

Legg inn av Marius84 » 17 nov 2010 18:04

Noen som vet om det lar seg gjøre å frakte et trommesett (enkelt 5 trommers-oppsett) i en sedan? Litt flaut å spørre siden jeg har hatt en BMW 318 sedan for ikke så lenge siden, men tenker da på av en litt større type (a la Toyota Avensis/Mazda 6 etc). Har sterkt vurdert Mazda 6 som ny bil i det siste, men liker sedan utgaven mye bedre enn stv'en, og har i grunn kun bruk for den ekstra plassen når det er spillejobber... Med litt flaks kan det hende vi får ordnet oss en felles bandbil seinere, men inntil da så er jeg redd jeg gjør noe dumt ved å evt. kjøpe meg en sedan-bil...

Noen erfaringer? Det er vel i grunn bare basstromma det er stress med å få inn og ut av døråpning...
Paiste cymbaler[/size]
| Mecalimb | Terrazone |

Brukeravatar
ToBBa
Sted: Mandal
Kontakt:

Legg inn av ToBBa » 17 nov 2010 19:31

Marius84 skrev:Noen som vet om det lar seg gjøre å frakte et trommesett (enkelt 5 trommers-oppsett) i en sedan? Litt flaut å spørre siden jeg har hatt en BMW 318 sedan for ikke så lenge siden, men tenker da på av en litt større type (a la Toyota Avensis/Mazda 6 etc). Har sterkt vurdert Mazda 6 som ny bil i det siste, men liker sedan utgaven mye bedre enn stv'en, og har i grunn kun bruk for den ekstra plassen når det er spillejobber... Med litt flaks kan det hende vi får ordnet oss en felles bandbil seinere, men inntil da så er jeg redd jeg gjør noe dumt ved å evt. kjøpe meg en sedan-bil...

Noen erfaringer? Det er vel i grunn bare basstromma det er stress med å få inn og ut av døråpning...
Altså jeg har flere ganger frakta 22,8,10,12,14,16,14sd+cymbaler+hardware i en 2dørs hyundai accent, så det burde fint la seg gjøre i en e30/e36/e46 eller hva du nå enn har.
viktors skrev:
Zz skrev:Hva er en lol?
Det er en zildjian.
***pAisTe 2000***
*****PREMIER*****

Brukeravatar
Naigewron
Moderator
Moderator
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av Naigewron » 17 nov 2010 22:23

Marius84 skrev:Noen som vet om det lar seg gjøre å frakte et trommesett (enkelt 5 trommers-oppsett) i en sedan? Litt flaut å spørre siden jeg har hatt en BMW 318 sedan for ikke så lenge siden, men tenker da på av en litt større type (a la Toyota Avensis/Mazda 6 etc). Har sterkt vurdert Mazda 6 som ny bil i det siste, men liker sedan utgaven mye bedre enn stv'en, og har i grunn kun bruk for den ekstra plassen når det er spillejobber... Med litt flaks kan det hende vi får ordnet oss en felles bandbil seinere, men inntil da så er jeg redd jeg gjør noe dumt ved å evt. kjøpe meg en sedan-bil...

Har fraktet trommesett i sedan et par ganger. Det funker, men basstromma måtte i forsetet. Basert på mine erfaringer vil jeg definitivt ikke anbefale kjøp av sedan når man er trommis og skal frakte utstyr rundt om.
Trommene mine: Bilder/utstyrsliste
Band:
- Lucky Lew | Facebook | Spotify
- Malice In Wonderland | Facebook | Spotify

Brukeravatar
MEB
Sted: Fosser

Legg inn av MEB » 18 nov 2010 15:15

Hva med denne? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24951968" onclick="window.open(this.href);return false; :laugh:
Tinitus? ...HÆÆ, var det TINITUS du kalte det dyret? Du må slutte å mumle sånn.....

Brukeravatar
Marius84
Moderator
Moderator

Legg inn av Marius84 » 19 nov 2010 08:52

Takker for svar. Jeg vet vel egentlig innerst inne at jeg bør gå for stasjonsvogn, mtp eventuell familieforøkelse etterhvert bl.a. (ikke planer enda, men hvem vet hva som skjer...). Har bare sett et par Mazda 6 og en utrolig fet Honda Accord sedan av nyere type, som frister meg veldig.
Paiste cymbaler[/size]
| Mecalimb | Terrazone |

Brukeravatar
Ludwig
Sted: Harstad

Re: Den store bil-tråden

Legg inn av Ludwig » 21 nov 2010 15:55

Naigewron skrev:2000 Renault Megane. Helt ok bil, får meg fra A til B. Kjøpte den for et års tid siden, og hadde et budsjett på 60.000. Trengte en stasjonsvogn for frakt av trommer, og det var stort sett eneste krav. Gikk for lavest mulig kilometerstand og så ny som mulig bil. Litt sprekere motor og kulere bil får komme når jeg går opp noen lønnstrinn ;)

Bilde
Vi har identisk bil ;)
samme farge og samme modell...
men jeg som eier og fruen som kjører :)
alt etter planen så har jeg lappen over nyåret... ser fram til det
Ludwig...
keyboardist, vokalist, trommeslager
specs
Spoiler:
DW Collectors series, PDP Platinum, Tempus
Sabian HHX/ AAX
Aquarian
Vic Firth
Gibraltar

Brukeravatar
Marius84
Moderator
Moderator

Legg inn av Marius84 » 23 nov 2010 18:05

I morra blir det å prøvekjøre '09 Avensis 2,0 D4-D stasjonsvogn (nyeste modellen), har fått penger fra jeg solgte Passaten min i dag. Bilkjøp nærmer seg fort! :). Alltid like moro.
Paiste cymbaler[/size]
| Mecalimb | Terrazone |

Brukeravatar
MaxMelody
Sted: Odda

Legg inn av MaxMelody » 23 nov 2010 18:37

Bra valg av bil ;) Solid og sikkert valg.. skal ha meg Avensis til sommeren, men det blir D-cat modellen 07-08 modell.
-Sound is the factor wich holds it together-

Brukeravatar
Marius84
Moderator
Moderator

Legg inn av Marius84 » 24 nov 2010 23:29

Da har jeg brukt dagen til å prøvekjøre flere biler og kommet fram til noe jeg ikke helt hadde trodd på forhånd... Jeg har plukket ut Ford Focus 1.6 TDCI Titanium (ny/demobrukt) som min største favoritt til ny bil. Sikkert mange som vil lure litt på det valget, men likte den absolutt best av de jeg har sett på, får bl.a. en top specca versjon med alt utstyr, i forhold til en nærmest ribba Avensis. Finnes sikkert flere logiske grunner til å velge noe annet, men akkurat nå synes jeg den virker som mest bil for penga, for meg...

EDIT: Og da var det gjort, underskrevet kontrakt i dag på ny Focus stv, alt av utstyr. Kommer i januar, må klare meg uten bil fram til da :( . Snille foreldre ftw...
Paiste cymbaler[/size]
| Mecalimb | Terrazone |

Brukeravatar
Justice
Sted: Høyjord - Andeby

Legg inn av Justice » 05 aug 2011 16:18

Da blir det snart førstebil, godt i gang med lappen nå :) Lurer fælt på Bmw E46, fine biler. Har en på handa nå, eneste som jeg tviler på, er selgeren (kurder). Han har kjørt bilen i 4 dager. Grei bil, en 318. Helt strøken, minus bitteliten bulk i døra.

Brukeravatar
MaxMelody
Sted: Odda

Legg inn av MaxMelody » 05 aug 2011 17:47

Hmm.. Strøken E46.... har enda til gode å se det :p få tilstandsrapport på den før du kjøper iallefall.. sikreste du kan gjøre, så slipper du kanskje å kjøpe "katta i sekken"
-Sound is the factor wich holds it together-

Brukeravatar
Justice
Sted: Høyjord - Andeby

Legg inn av Justice » 05 aug 2011 18:19

275000 km, motor ser bra ut. Gått altfor langt, derfor jeg nøler litt. Har bare vært brukt i 4 dager av nåværende eier. Skambrede felger, haha.

Dårlige bilder, men: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=29798743" onclick="window.open(this.href);return false;

Eneste jeg har å klage på, er jallaen inni (følger ikke med bilen, heldigvis) og de grelle baklyktene. De blir nok bytta ganske fort, haha.
Og null rust!

Svar