Den store motor-tråden

For alt som ikke har med trommer å gjøre.
Brukeravatar
thunderlips

Re: Den store bil-tråden

Legg inn av thunderlips » 15 apr 2008 20:41

alyndrummer skrev:2CV! Kjenner de best fra need for speed II, der gikk det an å kjøre inni de så de fløy lang vei... :p
hehe, man skal være fornøyd hvis man klarer å fly langt med 26 utemmede hester i et eggeskall av en bil :P Men syns dem er helt rå, manuell pumpe til spylervæske, gir som stikker rett ut av "dash-bordet", vinduer man "bretter" opp - kan man mere ønske seg! hehe

(men det er nok tryggere å kjøre motorsykkel.....)
Spaun - Bosphorus - Czarcie Kopyto - Aquarian - Vic Firth - ACS T1-Live in-ear

Brukeravatar
viktors
Sted: NorTrønødælag.
Kontakt:

Legg inn av viktors » 15 apr 2008 21:02

Husk at det var fransker som lagde den da :P
Citrôen har jo vært ganske innovative, igrunn, men blir fort tilsidesatt i bilhistorien.

Brukeravatar
Marius84
Moderator
Moderator
Sted: Tomter, Østfold

Legg inn av Marius84 » 15 apr 2008 22:27

Har fått min dose med Citroën, for å si det slik... Bestefaren min var en stor fan av de, og hadde omtrent alle modeller de har produsert opp i gjennom tiden. Første bilen min var en '96 Xantia 1.8 jeg fikk gratis av han. For all del, kan ikke klage på det, men siden den gang har jeg hatt et heller anstrengt forhold til det merket. Mye rare tekniske feil, og OFTE. I tillegg til ekstremt fall i gjensalgsverdi.

Men har litt sans for CX-ene, morsomme biler :)

Kommer til å ta en rundvask av bimmern nå rimelig snarlig, for så å legge den ut på finn.no. Fått litt blod på tann nå, lyst på større bil. Skal prøvekjøre Opel Zafira bl.a. (2000/2001 mod), dere får skrike ut om dere ønsker anbefale den/be meg holde meg unna. Aner ikke hvordan de er driftsmessig, men de virker så langt å være veldig aktuell for meg. Litt stor bil med plass til flere (7 seter), med nedfellbare seter så det blir stort bagasjerom når det trengs.
Mapex Saturn IV | Sonor Essential Force |
Paiste cymbaler[/size]
| Mecalimb | Terrazone |

Brukeravatar
Andy

Legg inn av Andy » 15 apr 2008 23:38

Burner rundt i mutterns (men er så å si min) Nissan Micra '94 modell! Verste konebilen du får tak i, men bil er bil! Iallefall så lenge jeg går på skole, og tjener såpass lite som jeg gjør. Den ser da sånn her ut:
Bilde

Brukeravatar
Audun Rosslund
Moderator
Moderator
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg inn av Audun Rosslund » 15 apr 2008 23:41

Håper du har rattet på andre siden!

Brukeravatar
Andy

Legg inn av Andy » 15 apr 2008 23:44

Haha, det la jeg ikke merke til! Er bare et tilfeldig bilde jeg fant på google. ;)

Brukeravatar
paal
Sted: Råde
Kontakt:

Legg inn av paal » 16 apr 2008 00:22

Bilde

BMW Isetta!!!
Var det noen som så på den steve erkel serien på TV før! Husker dere sikkert den! :D
Thorsha skrev:Og gummien på køllehue har allerede begynt å gå i oppløsning der jeg har truffet på kanten...
A Burial at Sea

Brukeravatar
Zz
Sted: Gjøvik

Legg inn av Zz » 16 apr 2008 07:18

Har du en slik? Dritfett.
Pearl Masters MMP

Stolt medlem av Spambroderskapet!
Spoiler:

Brukeravatar
paal
Kontakt:

Legg inn av paal » 16 apr 2008 08:05

nei, har ikke en sånn...Bare synes den er feet. haha
Thorsha skrev:Og gummien på køllehue har allerede begynt å gå i oppløsning der jeg har truffet på kanten...
A Burial at Sea

Brukeravatar
Zz

Legg inn av Zz » 16 apr 2008 08:07

Synd. Det hadde vært konge. Jeg skal ha en liten og "stygg" bil når den tid kommer. (Stygg som i dritkul) :P
Pearl Masters MMP

Spoiler:

Brukeravatar
paal
Kontakt:

Legg inn av paal » 16 apr 2008 08:13

haha, ja, er litt fet den der da! at man lokker opp døra forran.
A Burial at Sea

Brukeravatar
Audun Rosslund
Moderator
Moderator
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg inn av Audun Rosslund » 16 apr 2008 11:18

Zz skrev:Synd. Det hadde vært konge. Jeg skal ha en liten og "stygg" bil når den tid kommer. (Stygg som i dritkul) :P
Derfor du skal ha deg 11" hats ja.

Skal ha den her når jeg blir stor jeg:

Bilde

Brukeravatar
Zz

Legg inn av Zz » 16 apr 2008 12:15

Det er såklart av økonomihensyn, Audun. Mye bedre å ha en bil som er så stygg at den er morsom enn en bil som er halvstygg.
Pearl Masters MMP

Spoiler:

eirikand
Sted: ålesund

Legg inn av eirikand » 16 apr 2008 21:30

Marius84 skrev:Har fått min dose med Citroën, for å si det slik... Bestefaren min var en stor fan av de, og hadde omtrent alle modeller de har produsert opp i gjennom tiden. Første bilen min var en '96 Xantia 1.8 jeg fikk gratis av han. For all del, kan ikke klage på det, men siden den gang har jeg hatt et heller anstrengt forhold til det merket. Mye rare tekniske feil, og OFTE. I tillegg til ekstremt fall i gjensalgsverdi.

Men har litt sans for CX-ene, morsomme biler :)

Kommer til å ta en rundvask av bimmern nå rimelig snarlig, for så å legge den ut på finn.no. Fått litt blod på tann nå, lyst på større bil. Skal prøvekjøre Opel Zafira bl.a. (2000/2001 mod), dere får skrike ut om dere ønsker anbefale den/be meg holde meg unna. Aner ikke hvordan de er driftsmessig, men de virker så langt å være veldig aktuell for meg. Litt stor bil med plass til flere (7 seter), med nedfellbare seter så det blir stort bagasjerom når det trengs.
vil ikke annbefale zafira. har en feilprosent på høye 31,5 :S http://dinside.no/php/art.php?id=520577" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit: hvilken prisklasse tenker du?
pearl - the best reason to play drums

Brukeravatar
Marius84
Moderator
Moderator
Sted: Tomter, Østfold

Legg inn av Marius84 » 16 apr 2008 23:16

Ok, har ikke sjekka så mye tester enda, så takker for tipset! Ca 100 000 kr, og har i tillegg krav om forholdsvis lav kjørelengde (max 130 000 km) og motor med forholdsvis grei kraft, så utelukker en del sånn sett. Andre biler jeg har blitt ganske interessert i nå er Mondeo stv, Peugeot 406 stv (kanskje ikke med samme motor som Dag sin da, blir vel HDi i så fall), VW Passat etc...

Edit: Haha, i følge den lista der er alle jeg har sett på til nå relativt høy risiko.... Damn. Skal ikke være lett gitt. Volvo V40 kan også være interessant, etter facelift i alle fall (2001 mod). Evt. Mitsu Galant.
Mapex Saturn IV | Sonor Essential Force |
Paiste cymbaler[/size]
| Mecalimb | Terrazone |

Svar