Skole- og utdanningstråden

For alt som ikke har med trommer å gjøre.

Re: Skole- og utdanningstråden

michaeluw » 11 Sep 2011 20:23

Noen som har erfaring med musikk-linja på greveskogen i Tønsberg?
Har tenkt å søke meg inn på den til året som kommer :) Så hadde vært kult med litt '' info ''

Annonse

Annonse

Justice » 11 Sep 2011 21:55

michaeluw skrev:Noen som har erfaring med musikk-linja på greveskogen i Tønsberg?
Har tenkt å søke meg inn på den til året som kommer :) Så hadde vært kult med litt '' info ''

Ja! Det er en helt utrolig opplevelse å være første kullet på musikklinja på Greveskogen. Det er en sinnsykt stor skole med masse pappagutter med sleik og blondiner med brunkrem i alle kriker og kroker, men sett bort ifra disse, er det masse kule folk der. Jeg visste ikke hva jeg gikk til da jeg kom inn, men nå føler jeg at jeg har kontroll.
Første året er ikke veldig slakt fagmessig. Du har naturfag og engelsk. Disse to fagene utgår etter dette året. Jeg sugde i naturfag og hadde feil lærer i engelsk. Fremmedspråk må du ha minst to år, kanskje også 3. Anbefaler ikke spansk/fransk pga. dårlige lærere (noen av dem er gode, men noen ræva også). Du har musikk. dans og drama som fag, og det er veldig gøy. Klassen min ble veldig fort kjent.
I 2.kl har du historie, geografi og samfunnsfag. Disse er fag som er "lette", men også litt vanskelige. Følte ikke jeg fikk veldig godt utbytte av å lære om stein under isbreen. Musikkfag har du: hovedinst., biinstrument (som du har to av i 1.kl), MiP, samspill og komposisjon, som viderefører det du lærte i 1.kl av musikkteori.
Har ikke så mye å si om 3.kl foreløpig, men du har ikke matte. Det er deilig, etter så mange år! En del musikkfag er de samme, men jeg hadde engelsk fordypning på u-skolen (liker å skryte av 6er'n min!), og må ha 3 år med spansk. Da utgår komposisjon.

Miljøet på skolen er knallbra. Lite slåssing, jeg mistenker en del narkobrukere, men ingen som bruker det på skolen. Det er mange røykere/snusere. Jeg vil også anbefale deg å finne ei søt jente i dramaklassen. Det gjorde jeg, og det er det beste jeg har gjort noensinne.
Bare spør hvis du trenger mer info.
Brukerens avatar

michaeluw » 11 Sep 2011 22:25

Jøss! For et svar :) Får prøve å komme meg inn der da :p

Justice » 12 Sep 2011 19:10

Hehe, du angrer nok ikke :)

Pluss, det er mange FLINKE musikere der! :thumbup:
Brukerens avatar

Justice » 23 Nov 2011 11:28

Er det høyt snitt på Trøndertun? :P
Brukerens avatar

vegarddrummer » 11 Jan 2012 22:55

Noen her som går/har gått på BPG i Bergen eller musikkgymnaset på voss? det begynner å nærme seg tid for å søke på skole til høsten, og ville høre om noen her har gode erfaringer med disse skolene, eller noen andre gode skoler i området rundt Bergen. har forøvrig ikke bestemt meg om eg skal gå musikk eller idrett :p
Avenged Sevenfold er tingen!!!

Tama Starclassic Maple i Brown Fade viewtopic.php?f=4&t=6713&p=165099#p165099
Brukerens avatar

vegarddrummer » 17 Jan 2012 17:50

vegarddrummer skrev:Noen her som går/har gått på BPG i Bergen eller musikkgymnaset på voss? det begynner å nærme seg tid for å søke på skole til høsten, og ville høre om noen her har gode erfaringer med disse skolene, eller noen andre gode skoler i området rundt Bergen. har forøvrig ikke bestemt meg om eg skal gå musikk eller idrett :p
Avenged Sevenfold er tingen!!!

Tama Starclassic Maple i Brown Fade viewtopic.php?f=4&t=6713&p=165099#p165099
Brukerens avatar

Justice » 30 Jan 2012 11:33

Prøve å søke meg inn på Fredtun folkehøyskole - får jeg avslag, skal jeg søke sommerjobb på Gilde, og heller jobbe et års tid.
Brukerens avatar

Adelleda » 31 Jan 2012 14:44

Justice skrev:Prøve å søke meg inn på Fredtun folkehøyskole - får jeg avslag, skal jeg søke sommerjobb på Gilde, og heller jobbe et års tid.

Fredtun anbefales! Flinke lærere, bra miljø og nydelig beliggenhet. Var der på fjoringshelg nå nettopp, og de holder på å pusse opp studio og øvingsrom. Jeg var allerede godt fornøyd med fasilitetene i fjor, men nå kommer det til å bli enda bedre! Tror ikke de har fått nok søknader til å fylle opp plassene ennå, så hvis du søker i dag kan jeg nesten garantere at du kommer inn ;)
Mitt trommesett: Pearl Vision

Justice » 31 Jan 2012 14:56

Så bra! Men vet du det med opptaksprøve? :)
Edit: gikk litt fort i svingene. Vet du hvordan det er med*
Brukerens avatar

Adelleda » 31 Jan 2012 15:29

Jeg sendte bare skriftlig søknad og så var alt i boks, men jeg lurer på om de holder på å forandre systemet. Kan ta en prat med læreren min og høre.

Justice » 31 Jan 2012 15:35

Adelleda skrev:Jeg sendte bare skriftlig søknad og så var alt i boks, men jeg lurer på om de holder på å forandre systemet. Kan ta en prat med læreren min og høre.

Js, flott, helst i går! :P :D
Brukerens avatar

Adelleda » 31 Jan 2012 15:39

Justice skrev:
Adelleda skrev:Jeg sendte bare skriftlig søknad og så var alt i boks, men jeg lurer på om de holder på å forandre systemet. Kan ta en prat med læreren min og høre.

Js, flott, helst i går! :P :D

Hehe, skjønner at du er litt stresset! Det er ingen opptaksprøve, så hvis du skriver en fin søknad går det helt sikkert bra.

Justice » 31 Jan 2012 17:00

Så bra, er det ingen ting som må spilles inn heller?
Brukerens avatar

voss drummer » 31 Jan 2012 17:44

vegarddrummer skrev:Noen her som går/har gått på BPG i Bergen eller musikkgymnaset på voss? det begynner å nærme seg tid for å søke på skole til høsten, og ville høre om noen her har gode erfaringer med disse skolene, eller noen andre gode skoler i området rundt Bergen. har forøvrig ikke bestemt meg om eg skal gå musikk eller idrett :p

Eg går på Voss gymnas på musikklinja, og eg vil berre sei at det er eit heilt fantastisk miljø her, pluss gode lærarar så det er berre å søke :thumbup:
frå Ørjan

ForrigeNeste

Hvem er i forumet
Brukere som leser i dette forumet: Yahoo [Bot] og 3 gjester