Siste Ordet #2

For alt som ikke har med trommer å gjøre.
Brukeravatar
vegarddrummer
Sted: Nord-Hordaland

Re: Siste Ordet #2

Legg inn av vegarddrummer » 05 aug 2011 13:35

Noen som vet hvordan man laster ned videoer fra youtube?
Avenged Sevenfold er tingen!!!

Tama Starclassic Maple i Brown Fade viewtopic.php?f=4&t=6713&p=165099#p165099" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Naigewron
Moderator
Moderator
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av Naigewron » 05 aug 2011 13:47

vegarddrummer skrev:Noen som vet hvordan man laster ned videoer fra youtube?
Her er noen muligheter :thumbup:

:p
Trommene mine: Bilder/utstyrsliste
Band:
- Lucky Lew | Facebook | Spotify
- Malice In Wonderland | Facebook | Spotify

Brukeravatar
vegarddrummer
Sted: Nord-Hordaland

Legg inn av vegarddrummer » 05 aug 2011 22:47

Hehe :p
Avenged Sevenfold er tingen!!!

Tama Starclassic Maple i Brown Fade viewtopic.php?f=4&t=6713&p=165099#p165099" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Justice
Sted: Høyjord - Andeby

Legg inn av Justice » 08 aug 2011 11:49

Dama er sendt avgårde til London, hun har fått lappen, mopeden blir solgt snart, jeg har kjøretime i dag og skal kanskje jamme med en gitarist! :love:

Brukeravatar
aadern

Legg inn av aadern » 09 aug 2011 11:57

Noen som har tips om hvordan jeg kan dempe lyden på trommerommet? Som f. eks henge noe opp på veggene?
Ludvig skrev:Du bare vet du har hatt en god økt bak slagverket når det flasser maling fra taket i gangen på lokalet. Og det fortsetter etter du er ferdig!

Brukeravatar
Naigewron
Moderator
Moderator
Kontakt:

Legg inn av Naigewron » 09 aug 2011 12:04

Dempe lyden inne i rommet, eller dempe lyden som slipper ut gjennom veggene?
Band:

Brukeravatar
LeoKhenir
Sted: Trondheim

Legg inn av LeoKhenir » 09 aug 2011 12:20

Er det tilfeldigvis noen av dere som sjonglerer to eller flere band? I så fall, åssen funker det?
--- Dersom man ikke kan piske bassisten med trommestikkene, hva er da poenget med at de er lagd av tre? ---

Band: Manifold Bastards på Urørt og MySpace!

Brukeravatar
Naigewron
Moderator
Moderator
Kontakt:

Legg inn av Naigewron » 09 aug 2011 12:55

Jeg spiller i to band (Lucky Lew og Malice In Wonderland), og det er problemfritt for meg. Så langt har det ikke vært noe overlapping med konserter, og forhåpentligvis så unngår jeg å havne i konflikt der, men utover det så ser ikke jeg noe problem med å spille med flere band.

Det kommer i bunn og grunn helt an på hvor mye tid du har å sette av til å spille i band, og hvor involvert du er i hvert av bandene (er du "bare" trommis, eller er du aktiv i låtskriving, promotering, etc?).
Band:

Herr Brun

Legg inn av Herr Brun » 09 aug 2011 14:20

Det kommer vel også litt an på ambisjonsnivået i de forskjellige bandene. Noen vil bli rockestjerner og ofrer alt for det, andre vil spille på den lokale puben en gang i blant og er fornøyd med det.

Brukeravatar
aadern

Legg inn av aadern » 09 aug 2011 16:11

Naigewron skrev:Dempe lyden inne i rommet, eller dempe lyden som slipper ut gjennom veggene?
Som slipper ut av veggene.
JEg har lest litt om det, og sett at for å dempe mest mulig må jeg "lage et nytt rom inne i rommet". Men det har jeg ikke anledning til nå. Det må i såfall bli å henge opp noe på veggene eller noe liknende. Hvertfall noe enkelt.
Ludvig skrev:Du bare vet du har hatt en god økt bak slagverket når det flasser maling fra taket i gangen på lokalet. Og det fortsetter etter du er ferdig!

Brukeravatar
LeoKhenir

Legg inn av LeoKhenir » 12 aug 2011 11:04

Nok et undringsspørsmål fra min side ;)

Det er jo flere av dere her inne som "klager" (evt kommenterer) tom-vinkler som er noe særlig mer enn 10 grader ifht gulvet (for eksempel liker jeg opp mot og over 45 grader, og flere kommenterer det som "ekstremt"). Jeg regner da med at dere foretrekker tommene i ca samme høyde som skarp? Eller skal det være slik som Igor Cavalera har det:

Bilde

Der det er en 20-30 cm høydeforskjell fra skarp til tom (størrelsene er en annen diskusjon)
--- Dersom man ikke kan piske bassisten med trommestikkene, hva er da poenget med at de er lagd av tre? ---

Brukeravatar
Naigewron
Moderator
Moderator
Kontakt:

Legg inn av Naigewron » 12 aug 2011 11:29

Øhm... Et sted midt mellom er fint. Hvordan Igor spiller på det oppsettet der er det ingen andre enn han som skjønner.

Tammene mine er nesten flate og et lite hakk over skarpen:
Bilde

I bunn og grunn er det smak og behag, men hovedregelen er at trommen skal være i en slik vinkel at stikken treffer nesten parallellt med skinnet når du slår. Hvis stikken treffer i en skarp vinkel risikerer du ødelagte håndledd, bulker i skinn, en total mangel på rebound i slagene og generelt dårlig lyd.
Band:

Brukeravatar
LeoKhenir

Legg inn av LeoKhenir » 12 aug 2011 11:52

Hm. Jeg har vel egentlig tommene så nærme at stikkene faktisk treffer nesten parallellt, men jeg kjenner det likevel i håndleddene. Kanskje jeg skal vurdere å endre litt. Problemet er at jeg synes det føles bedre å spille på skjeve tommer.

Brukeravatar
Naigewron
Moderator
Moderator
Kontakt:

Legg inn av Naigewron » 12 aug 2011 11:57

Du kan jo prøve å gjøre mer enn bare å endre vinkler og se om du liker noe annet bedre. Flytt skarp og tammer lengre fra deg, endre plassering og vinkel på pedaler, endre høyder på ting, etc. Sett av noen timer og eksperimentér :)
Band:

Brukeravatar
LeoKhenir

Legg inn av LeoKhenir » 12 aug 2011 12:06

Har prøvd mye gjennom de årene jeg har spilt, men jeg faller liksom alltid tilbake på dette oppsettet:

Bilde

"Sliter" jo litt med at jeg har bikka 2 meter og 0,1 tonn, så det må alltid tas med i betraktning for plassering av trommer. Mulig jeg skulle satset på stativ/rack-monterte tommer istedetfor basstrommemonterte. Oh well. Det får bli når jeg investerer i nytt sett.

Svar