Siste Ordet #2

For alt som ikke har med trommer å gjøre.
Brukeravatar
-Bård

Re: Siste Ordet #2

Legg inn av -Bård » 14 jan 2013 15:27

Justice skrev:
Naigewron skrev:Det er et trommesett, bare uten skjell. Låter deretter, men fine som øvingssett.

Video: " onclick="window.open(this.href);return false;
Høres faktisk kult ut! :thumbup:

I morgen flytter jeg for å gå på folkehøyskole, blir rart! :dontgetit: :hmm:
Nå er jeg litt sent ute, men hvilken folkehøyskole? Musikk, antar jeg?

Brukeravatar
Justice
Sted: Høyjord - Andeby

Legg inn av Justice » 15 jan 2013 01:47

-Bård skrev:
Justice skrev:
Naigewron skrev:Det er et trommesett, bare uten skjell. Låter deretter, men fine som øvingssett.

Video: " onclick="window.open(this.href);return false;
Høres faktisk kult ut! :thumbup:

I morgen flytter jeg for å gå på folkehøyskole, blir rart! :dontgetit: :hmm:
Nå er jeg litt sent ute, men hvilken folkehøyskole? Musikk, antar jeg?
Går på Fredtun fhs, storkoser meg her! Går sammen med verdens beste gjeng, og på internatet er vi ti staute karer. Jeg har faktisk vurdert å søke som stipendiat neste år, bare på kickboksing i stedet for musikk (for å svare, ja, går musikk og det er rågøy!). Ikke spør :p

Adelleda
Sted: Trondheim

Legg inn av Adelleda » 15 jan 2013 16:19

Justice skrev:
Går på Fredtun fhs, storkoser meg her! Går sammen med verdens beste gjeng, og på internatet er vi ti staute karer. Jeg har faktisk vurdert å søke som stipendiat neste år, bare på kickboksing i stedet for musikk (for å svare, ja, går musikk og det er rågøy!). Ikke spør :p
Bra du trives, må stikke innom snart. Veldig nysgjerrig på hvordan øvings-/studioforholdene har blitt! Hvilket internat forresten? Nye Fredvang forever :love:
Mitt trommesett: Pearl Vision

Brukeravatar
Justice

Legg inn av Justice » 15 jan 2013 18:07

Adelleda skrev:
Justice skrev:
Bra du trives, må stikke innom snart. Veldig nysgjerrig på hvordan øvings-/studioforholdene har blitt! Hvilket internat forresten? Nye Fredvang forever :love:
Ja, gjør det! :-D send meg en pm så får du nr mitt også ;-) jeg bor på tunheim 2, stortrives med jenter i to etasjer under,. Vi har katakomben, på nesjarheim over gymsalen, og på gamle fredvang med ene stua der. "problemet" er at de beste musikerne er de fire trommisene (han ene spiller keys som hovedinstrument). Du var ikke stip i fjor?

Han ene læreren vår har skikkelig studio, og er proff lydmann. I dag var en gruppe nede og spilte inn. Også har vi mikka opp trommene mine for innspilling på nesjarheim et par ganger. Som sagt, vi har det gøy. Har også vært i studio i praha og spilt inn.

Adelleda
Sted: Trondheim

Legg inn av Adelleda » 16 jan 2013 11:27

Utvidede muligheter i forhold til det vi hadde, ihvertfall! Slettes ikke dumt. Vi brukte bare Nesjarheim, egentlig. Vurderte å bli stip, men endte opp med å begynne på studiene.

Ser for meg at det blir i meste laget med fire trommiser, hehe. Men det kommer vel litt an på hva de andre spiller da. I min klasse var vi vel en bassist, to trommiser, to pianister, tre gitarister samt et tosifret antall kvinnelige vokalister :P Ble mye ballader og akustiske greier for å si det sånn... Men jeg følte at jeg hadde nok å gjøre uansett, spesielt siden han andre trommisen var lite interessert i å spille noe annet enn metal.

Ah, er studioet til Arne helt ferdig? Du må hilse fra Magnus. Veldig gøy å ha muligheten til å stikke i studio nøyaktig når man vil. Vi var også i Sono studio, dritfett der!
Mitt trommesett: Pearl Vision

Brukeravatar
Justice

Legg inn av Justice » 16 jan 2013 13:54

Vi er 16: tre trommiser, tre bassister, fire vokalister, fire gitarister, ei på sax og en på keys.
Men vi har det veldig gøy, skal hilse Arne etterpå ;-)

Brukeravatar
-Bård

Legg inn av -Bård » 17 jan 2013 22:00

Sax gjør veldig mye i et band. Utrolig mye deilig musikk som går an å spille når man har en sax flytende på oppsiden. :)

Brukeravatar
Justice

Legg inn av Justice » 28 jan 2013 15:32

Forslag til trommeteppe? Billig og bra, kan godt være stueteppe også.

Trommer

Legg inn av Trommer » 28 jan 2013 17:08

Justice skrev:Forslag til trommeteppe? Billig og bra, kan godt være stueteppe også.
Vet ikke hva du anser som billig, men dette er bra greier, i hvert fall:
http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=9871&artno=74308" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Justice

Legg inn av Justice » 29 jan 2013 01:26

Hm, skal sende Odd Arve en mail og høre om han har den inne :thumbup:

Brukeravatar
ToBBa
Sted: Mandal
Kontakt:

Legg inn av ToBBa » 29 jan 2013 17:45

Jeg kjøpte et teppe på ikea til ca 200 spenn, funker som ei kule.

Hva syns folka her inne om nyhetene fra NAMM?
viktors skrev:
Zz skrev:Hva er en lol?
Det er en zildjian.
***pAisTe 2000***
*****PREMIER*****

Brukeravatar
Jenitsu
Sted: Heime

Legg inn av Jenitsu » 01 feb 2013 18:54

Som vanlig mye kult, får lyst til å flytte ut av leilighet og inn et sted hvor det kan spilles trommer igjen ;)

Likte basstromma fra SJC, "tromme inni en tromme".

For oss er vel Premier mest interessant, Nicko sin "spitfireskarp" var vågal, men man blir vel fort lei designet?
It wasn't a mistake...it was a flam!

You'll never walk alone!

Premier Signia maple og Paiste Sig, 2002

Brukeravatar
Marius84
Moderator
Moderator
Sted: Tomter, Østfold

Legg inn av Marius84 » 01 feb 2013 19:37

Jeg ble egentlig litt skuffa over årets NAMM i forhold til tidligere, mest pga lite nye finisher, i grunn blant alle merkene. Joda, Pearl og Ludwig fikk da noen nye, Mapex i sin nye Saturn-serie, men i forhold til tidligere år der stort sett alle merkene har hatt noe nytt å fare med, enten i form av nye trommeserier eller flere finisher. Ikke at jeg akkurat graver meg ned av det heller, nå har jeg i grunn de trommene jeg vil ha selv. Men synes det nesten var merkverdig lite "nytt" i år. I forhold til Sonor f.eks, så var nyhetene en ny signatur skarptromme, en ny farge til SQ2 og... that's it? Hadde i det minste forventa at Prolite skulle få flere finisher ettersom de har relativt få i dag i forhold til andre high-end serier. Hos Tama så jeg ikke noen nye finisher i hele Starclassic-lineup'en. Spør du meg er det litt snodig i forhold til tidligere NAMM, der jeg nærmest har måtte tørke vekk sikkel fra databordet etter å ha sett gjennom bilder :laugh: .
Mapex Saturn IV | Sonor Essential Force |
Paiste cymbaler[/size]
| Mecalimb | Terrazone |

Brukeravatar
vegarddrummer
Sted: Nord-Hordaland

Legg inn av vegarddrummer » 05 feb 2013 15:42

Noken forslag til tentamenstykke på trommer? skal ha tentamen i april men veit ikkje kva eg skal spele. noke innanfor rock. kanskje litt prog-aktig men ikkje metal for da er ikkje lærarane so glade i :hmm:
Avenged Sevenfold er tingen!!!

Tama Starclassic Maple i Brown Fade viewtopic.php?f=4&t=6713&p=165099#p165099" onclick="window.open(this.href);return false;

TonyRoysterJr

Legg inn av TonyRoysterJr » 05 feb 2013 17:47

" onclick="window.open(this.href);return false;
spill det som er fra 0:55, trommene begynner 1:24. Da viser du at du kan synkoperinger hvertfall!

for meg som vanligvis ikke liker metall så er dette etter min mening langt innafor hva en sensor kunne likt ;)
"simplicity is not stupidity" - Steve Jordan

Svar