Siste Ordet #2

For alt som ikke har med trommer å gjøre.
Brukeravatar
Marius84
Moderator
Moderator
Sted: Tomter, Østfold

Re: Siste Ordet #2

Legg inn av Marius84 » 22 nov 2013 19:44

ToBBa skrev: JEG VIL HA TRÅD OM DET NYE SETTET DITT!!!! Pic me, vid me, gief me that black panther!!!!
Hehe, tenkte jeg skulle vente til jeg får tatt noen bedre bilder, skal i studio snart med det settet så da blir det bedre. Men i mellomtiden kan du jo sjekke ut http://www.pearldrummersforum.com/showt ... k-Panthers :)
Mapex Saturn IV | Sonor Essential Force |
Paiste cymbaler[/size]
| Mecalimb | Terrazone |

Brukeravatar
Råbjørn

Legg inn av Råbjørn » 22 nov 2013 20:15

Marius84 skrev:
ToBBa skrev: JEG VIL HA TRÅD OM DET NYE SETTET DITT!!!! Pic me, vid me, gief me that black panther!!!!
Hehe, tenkte jeg skulle vente til jeg får tatt noen bedre bilder, skal i studio snart med det settet så da blir det bedre. Men i mellomtiden kan du jo sjekke ut http://www.pearldrummersforum.com/showt ... k-Panthers :)

Nydelig sett! Har kommentert det på pdf, men la ikke merke til at det var ditt :)
Likte det best uten rack.

Brukeravatar
Marius84
Moderator
Moderator
Sted: Tomter, Østfold

Legg inn av Marius84 » 22 nov 2013 20:54

Takk for det :). Et par bilder her fra forrige gig jeg hadde med coverbandet mitt, ikke lett å se finishen pga sterkt scenelys, men...
IMAG0203 (Kopier).jpg
IMAG0206 (Kopier).jpg
Mapex Saturn IV | Sonor Essential Force |
Paiste cymbaler[/size]
| Mecalimb | Terrazone |

Brukeravatar
ToBBa
Sted: Mandal
Kontakt:

Legg inn av ToBBa » 23 nov 2013 11:15

Flotte greier! I'm diggin it!

Bilde
viktors skrev:
Zz skrev:Hva er en lol?
Det er en zildjian.
***pAisTe 2000***
*****PREMIER*****

Brukeravatar
Justice
Sted: Høyjord - Andeby

Legg inn av Justice » 23 nov 2013 12:50

Jøss, endelig mer aktivitet her enn det siste året : :woot:

Brukeravatar
ToBBa
Kontakt:

Legg inn av ToBBa » 26 nov 2013 16:58

Skikkelig gira her jeg sitter. Har nettop fått vite at steve gadd skal holde konsert her i mandal 31.januar. Det er jo helt awsome, hadde aldri i mine villeste fantasier trodd at en trommis av hans kaliber noen gang ville dukke opp her. Regner med han spiller flere steder i Norge i det aktuelle tidsrommet..?
viktors skrev:
Det er en zildjian.
***pAisTe 2000***
*****PREMIER*****

Trommer

Legg inn av Trommer » 26 nov 2013 22:29

ToBBa skrev:Skikkelig gira her jeg sitter. Har nettop fått vite at steve gadd skal holde konsert her i mandal 31.januar. Det er jo helt awsome, hadde aldri i mine villeste fantasier trodd at en trommis av hans kaliber noen gang ville dukke opp her. Regner med han spiller flere steder i Norge i det aktuelle tidsrommet..?
Er det Gadd Gang, eller hvem spiller han sammen med?

Brukeravatar
ToBBa
Kontakt:

Legg inn av ToBBa » 27 nov 2013 11:21

Spiller med et par danske musikere, gruppa kaller seg for:BLICHER , HEMMER , GADD.
Andre datoer og steder i Norge er:
26.01 Bodø Jazz Open
27.01 Nordlysfestivalen, Tromsø
28.01 Dokkhuset, Trondheim
29.01 Victoria, Oslo
30.01 Ullensaker Kulturhus
viktors skrev:
Det er en zildjian.
***pAisTe 2000***
*****PREMIER*****

Adelleda
Sted: Trondheim

Legg inn av Adelleda » 27 nov 2013 13:52

Kult, det må jeg få med meg! Dokkhuset har mye bra for tida, Dennis Chambers var innom tidligere i høst.
Mitt trommesett: Pearl Vision

Brukeravatar
Dag Frogner
Administrator
Administrator
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg inn av Dag Frogner » 28 nov 2013 21:09

per skrev:For meg virker det som at dette forumet sliter med det samme som de fleste norske forum sliter med, bruken går ned synkront med at diverse facebook avarter tar seg opp.

Jeg tror at mer integrering mot facebook er veien å gå, et selvstendig forum er noe jeg tror etterhvert vil høre fortiden til.
At Facebook har tatt mange brukere fra norske diskusjonsforum er nok ingen hemmelighet. Men jeg syntes det er synd om man skal slutte å bruke forum pga Facebook. Ja, "alle" er på Facebook, men utover det, vil jeg si at et forum har en del fordeler.

Men vi sliter nok med det samme som veldig mange andre forum. Det er få som poster fordi ingen andre poster, og dermed blir aktiviteten bare mindre og mindre. Det hadde vært morro å sett hva som hadde skjedd om alle (aktive) hadde skrevet f.eks minst to poster om dagen i 30 dager. Hvis man bare starter, har jeg trua på at aktiviteten kan komme opp igjen. :)

Integrering mot Facebook i form av innlogging kunne jo vært smart, men jeg er litt skeptisk til å kople Facebook altfor mye inn. Til slutt blir alt flyttet inn dit og jeg syntes ærlig talt at det fungerer minst like bra å ha et dedikert forum. Jeg er selv veldig aktiv på en del forum og syntes det er en av de beste kildene til kunnskap og gode diskusjoner blant folk med lik interesse for noe.

Men når det gjelder forumet så syntes jeg det er veldig vanskelig. Jeg har jo sluttet helt å spille trommer, så interessen sånn sett er ikke veldig stor lengre. Jeg har ikke fulgt med på hva som skjer i trommeverdenen og tror ikke det kommer til å endre seg med det første.

I tillegg jobber jeg 100% i en vanlig jobb, pluss at jeg driver et firma "på si" som jeg prøver å gjøre om til en fulltidsjobb, så jeg kjeder meg sjeldent for å si det sånn. Men det er nå sånn at trommeportalen er den første nettsiden(forumet) jeg laget, så jeg vil ikke gi slipp på det heller.

Problemet er bare at for å løfte det et steg videre kreves det en god del jobbing (det burde kanskje blitt lansert med et nytt, fresht design som også var mobilvennlig og også oppgradert til nyeste versjon bl.a) men når det ikke er noen annonsekroner å hente overhodet, er det ikke lett å rettferdiggjøre å bruke massevis av tid på det. Missforstå meg rett, det er ikke sånn at jeg ikke kan jobbe med forumet fordi det ikke kommer inn noen kroner, men det er klart at når man har andre jobber som gir penger i kassa, blir det litt vanskelig å prioritere et forum som ikke gir noe tilbake. Det blir jo da desverre slik at jeg prioriterer å ta de jobbene som er betalt.

Men jeg vil altså ikke gi opp trommeportalen, jeg syntes bare det er så veldig vanskelig å finne ut hva som må til for å få liv i det igjen. :(
Klikk her for å besøke oss på Facebook.

Har du noen tekniske problemer med nettsidene våre eller andre spørsmål/henvendelser?
Ta kontakt med oss på dag @ trommeportalen.no

Brukeravatar
Justice

Legg inn av Justice » 29 nov 2013 00:11

Hmm, hva med å gjøre Naige eller Marius til admin? Jeg ser stadig vekk det blinker grønt nederst på siden når jeg er innom daglig, som regel er det Naige som er logga inn. Jeg synes forumaktiviteten datt med dette designet, hva med å bytte tilbake til trommeforum-designet? Eller noe som likner? Jeg tror heller ikke løsningen er å oppgradere det, men å kanskje raske opp i design ville vært lurt ;)

Brukeravatar
Dag Frogner
Administrator
Administrator
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg inn av Dag Frogner » 29 nov 2013 11:06

Å gjøre Marius eller Naige til admin kunne jo blitt ordnet, men jeg ser ikke helt hvilken forskjell det skulle utgjøre.

Og jeg tror nok ikke aktiviteten blusser opp kun med nytt design. Og om det skal byttes, blir det ihvertfall til et som også fungerer på mobil. DET kunne nok kanskje fått opp aktiviteten. Jeg tviler på at jeg er den eneste som surfer en del på nett med mobilen?
Klikk her for å besøke oss på Facebook.

Har du noen tekniske problemer med nettsidene våre eller andre spørsmål/henvendelser?
Ta kontakt med oss på dag @ trommeportalen.no

Brukeravatar
Råbjørn

Legg inn av Råbjørn » 29 nov 2013 17:43

Jeg synes designen er oversiktlig og grei som den er :thumbup:

Brukeravatar
Justice

Legg inn av Justice » 30 nov 2013 15:41

Dag Frogner skrev:Å gjøre Marius eller Naige til admin kunne jo blitt ordnet, men jeg ser ikke helt hvilken forskjell det skulle utgjøre.

Og jeg tror nok ikke aktiviteten blusser opp kun med nytt design. Og om det skal byttes, blir det ihvertfall til et som også fungerer på mobil. DET kunne nok kanskje fått opp aktiviteten. Jeg tviler på at jeg er den eneste som surfer en del på nett med mobilen?
Problemet er bare at for å løfte det et steg videre kreves det en god del jobbing
Var derfor jeg sa det. Mobilversjon er kanskje ikke dumt, men jeg synes det funker greit som det er nå på telefonen.

Frister å kjøpe seg enda et sett :dribble: Men penger er noen teite greier :ninja:

Brukeravatar
ToBBa
Kontakt:

Legg inn av ToBBa » 30 nov 2013 20:56

Justice skrev:
Frister å kjøpe seg enda et sett :dribble: Men penger er noen teite greier :ninja:
Bruktmarkedet er jo helt latterlig billig for tiden. Du får utrolig bra trommer for en slikk og en ingenting, spess i utlandet...helt drøyt.
viktors skrev:
Det er en zildjian.
***pAisTe 2000***
*****PREMIER*****

Svar