Siste Ordet #2

For alt som ikke har med trommer å gjøre.

Re: Siste Ordet #2

Vargon » 13 Jan 2014 16:47

ToBBa skrev:Satan, en cymbal innpakket bare i grovpapir? Ikke bra!
Posten er jo ikke akkurat kjent for å være sånn super forsiktige med godset de transporterer...En cymbal bør være pakket inn i en stiv papp eske, med plast og MASSE bobleplast rundt! Ellers sitter mann fort igjen med en sprekt, og/eller bulka cymbal.

^^
Sist endret av Vargon den 13 Jan 2014 16:48, endret 1 gang
Det bli itj nå fæst ut'n skinnvæst!

Mitt Sett

Myspace

Operasjon Export
Brukerens avatar

Annonse

Annonse

Justice » 13 Jan 2014 16:48

Haha, kjøper ble fornøyd. Husker som sagt ikke helt hva jeg pakka den inn i.

Da blir det endelig ny pedal. Ikke spilt skikkelig på mange dager.
Brukerens avatar

Justice » 08 Feb 2014 15:57

Noen som vet forskjellen på B/B og lønn, lydmessig? Vet at B/B er finere å se på, men er det mye forskjell? :)
Brukerens avatar

Marius84 » 08 Feb 2014 23:16

Kommer litt an på om det er Die-Cast hoops på tromma og ulike bærekanter (bearing edge), men generelt sagt synes jeg det er mer "hengende" tone i lønn i forhold til bjørk/bubinga. Har hatt begge typene, B/B låter skarpere, har mer attack på selve anslaget og kanskje litt mer trøkk på de dypeste frekvensene pga bubingatrelagene, mens lønn er litt mer allsidig og har mer tone/sustain. Selv foretrekker jeg lønn, syns det er bra med mye tone i tromma (som evt kan dempes med tykkere skinn eller moongel om absolutt nødvendig), mens B/B låter mer aggressivt, selv om man bruker mer åpne 1-lags skinn (etter min mening). Egentlig litt motsigende i forhold til hva jeg spiller mest av selv, metal, men foretrekker altså lønn, trommelyd som blender mer inn i lydbildet, låter "finere" av trommene etter min mening. Andre mener nok det motsatte, man ser jo ofte Tama artister som heller bruker B/B sett enn Maple eller Bubinga, selv om de helt klart har råd til disse som ligger høyere i pris. B/B har en fordel hvis man spiller en del gigs uten å mikke opp tammene, bryter lettere i gjennom enn lønnetrommer.
Mapex Saturn IV | Sonor Essential Force |
Paiste cymbaler[/size]
| Mecalimb | Terrazone |
Brukerens avatar
Moderator
Moderator

Justice » 09 Feb 2014 02:42

Fett med rask respons!
Jeg er jo som sagt veldig (!!!)fornøyd med bjørkesettet mitt. Men "problemet" er jo at gamlesettet dott er solgt, og jeg er gira på et Starclassic i RSB. Jeg digger lyden i Silverstar-settet (vel, jeg har lyst til å prøve noe annet etter tre år!), mens jeg er ganske nysgjerrig på lyden i et lønnesett. Har spilt lenge på et Yamaha Tour Custom , med fin lyd som lønnesett (to sett, gigga med annethvert sett på folkehøyskolen), men som sagt er jeg villig til å gi begge typer treverk et forsøk!).
Brukerens avatar

Marius84 » 09 Feb 2014 11:57

Ja, er ikke alltid så lett å bestemme seg. Om pris er en viktig faktor så har jo B/B en fordel da, om du er fast bestemt på et Starclassic sett. Selv om SC Maple har sunket en del i pris. Hvis ikke, så fins det jo alternativer, Mapex Saturn f.eks. Riktignok ikke rent lønnetre i dem, de låter dypere/mørkere enn vanlige lønnesett, og har den fine mørke innsiden av tromma, omtrent som B/B, pga valnøttre inni. Blir liksom lønne-varianten av B/B, på en måte. Får selv et sånt tilsendt i løpet av neste uke mest sannsynlig, utrolig god pris i forhold til kvaliteten man får (ca 13 000 fra music store for en shell pack av den eksotiske finishen). Så kan være verdt å se utenom Tama også, selv om jeg forstår godt om du vil fortsette i det sporet, de lager utrolig fine trommer. Selv ble jeg nok bare litt lei etter å ha hatt Tama trommer nesten konsekvent over 10 år (har hatt andre ting underveis også, men mest Tama).
Mapex Saturn IV | Sonor Essential Force |
Paiste cymbaler[/size]
| Mecalimb | Terrazone |
Brukerens avatar
Moderator
Moderator

Justice » 09 Feb 2014 13:14

Ja, er utrolig fornøyd med Tama, så vil fortsette i den gata. Men jeg ble veldig forelska i finishen du hadde på et andre settet, rsb. Og jeg har enda ikke sett noen dobbelbass-sett i den finishen tror jeg. Men det blir nok å bestille fra enten tyskland eller sverige hvis jeg ender opp med det, norske priser er fæle.
Brukerens avatar

Justice » 18 Feb 2014 14:29

http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... e=46772004

Går ikke de der for rundt 30 til vanlig? :O
Brukerens avatar

Naigewron » 18 Feb 2014 14:40

Justice skrev:http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46772004

Går ikke de der for rundt 30 til vanlig? :O

Whoa! Riktignok en utgått modell, men 3000 er rett og slett gitt bort. Eksepsjonelt fristet til å kjøpe det på øyeblikks varsel :dontgetit:

Edit: Ser ut til å være noenlunde selvbygd; muligens et TD-8 eller noe som han har bygget på med nye pads og ny modul. Men likevel et absolutt røverkjøp hvis alt fungerer som det skal.
Trommene mine: Bilder/utstyrsliste
Band:
- Lucky Lew | Facebook | Spotify
- Malice In Wonderland | Facebook | Spotify
Brukerens avatar
Moderator
Moderator

Justice » 18 Feb 2014 15:49

Der var annonsen borte :whistle: Sikkert solgt alt.
Brukerens avatar

Naigewron » 18 Feb 2014 16:01

Eller så skjedde det som alt for ofte skjer: Han ble oversvømmet av kjøpere og skjønte han hadde priset det for lavt. Vi får se om det dukker opp igjen til fire ganger så mye senere.
Trommene mine: Bilder/utstyrsliste
Band:
- Lucky Lew | Facebook | Spotify
- Malice In Wonderland | Facebook | Spotify
Brukerens avatar
Moderator
Moderator

Justice » 24 Feb 2014 14:49

Bilde

Så de gutta på fredag. Bra konsert.
Brukerens avatar

Råbjørn » 24 Feb 2014 17:55

Det må vel være Dream Theater?
Brukerens avatar

Justice » 24 Feb 2014 18:13

Nei, det er Mike Portnoy's Polka Band med venner :whistle: Mangini som trommis såklart... :P

De spilte i tre timer, og de spilte ikke Pull me Under eller Metropolis pt 1. Men fire låter fra Part 2 :(
Brukerens avatar

Vargon » 01 Mar 2014 11:44

For første gang på mange år gikk jeg i en norsk butikk for å kjøpe en cymbal ----> LOL ingenting i butikken og ingen ting på lager hos importør. Ny sending på vei fra Canada til Norge uten det jeg er ute etter. Første sjangse til få det jeg vil ha: Oktober :(

Oh well, Hi Tony!
Det bli itj nå fæst ut'n skinnvæst!

Mitt Sett

Myspace

Operasjon Export
Brukerens avatar

ForrigeNeste

Hvem er i forumet
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester