Siste Ordet #2

For alt som ikke har med trommer å gjøre.

Re: Siste Ordet #2

Justice » 03 Mar 2014 17:20

Er det toll/moms på varer hvis man henter det selv? :hmm: Tenkte å kanskje hente neste settet mitt i Sverige, blir det moms da?
Brukerens avatar

Annonse

Annonse

Naigewron » 03 Mar 2014 17:42

Strengt tatt: Ja, du skal stoppe på grensen, vise kvittering, få tilbake svensk moms og betale norsk.

Men i praksis tar du trommene ut av eskene slik at det ikke lengre er åpenbart at du kjøpte dem på turen. Det ville også vært ekstremt uvanlig at du i det hele tatt ble spurt eller stoppet, selv hvis trommene var i eskene. Handling av varer til seg selv i andre land er ikke akkurat uvanlig :)
Trommene mine: Bilder/utstyrsliste
Band:
- Lucky Lew | Facebook | Spotify
- Malice In Wonderland | Facebook | Spotify
Brukerens avatar
Moderator
Moderator

Justice » 03 Mar 2014 18:55

Hmm, ikke dumt, ser at Karlstad er maks 2 timer fra Strømstad. Blir vel å ta en helgetur etter hvert da

:thumbup:
Brukerens avatar

Justice » 04 Mar 2014 02:02

Dette er ideen på neste sett, samme finish, tammer over basstrommer såklart :P

Bilde

Innspill? Frister mer og mer jo mer jeg tenker på det :D
Brukerens avatar

Justice » 10 Mar 2014 14:03

30 000 kr og 5 måneders venting... :P Nei, det gidder jeg ikke...
Brukerens avatar

Marius84 » 15 Mar 2014 22:03

Hehe, bra gamlesettet mitt kan være til inspirasjon :). Får håpe han som kjøpte det av meg i Drammen er interessert i å selge det en vakker dag, da. Er kjedelig med så lang ventetid ja, har kun ventet så lenge på et av de titalls settene jeg har hatt, et Tama Starclassic Performer (den eldre typen av rent bjørketre), som jeg bestilte uten tomholder som gjorde at det ble ventetid. Nå til dags får man jo tak i mye fint som er tilgjengelig for shipping umiddelbart, er ikke så ofte man gidder å vente så lenge da... På pluss siden setter man kanskje litt mer pris på settet når det endelig kommer, etter så lang ventetid. Men man trenger jo ofte pengene fra et salg av gamlesettet til å finansiere et nytt sett, da er det dumt å måtte betale på forskudd hvertfall... 5 måneder uten sett er ikke verdt det :).

Men er vel en mulighet å bygge det ut over tid? Kjøpe det som et standard 5 trommers sett til å begynne med. Men ikke like moro å måtte vente enda lengre på et større sett da, i forhold til å bygge ut det du har...
Mapex Saturn IV | Sonor Essential Force |
Paiste cymbaler[/size]
| Mecalimb | Terrazone |
Brukerens avatar
Moderator
Moderator

Justice » 16 Mar 2014 14:31

Det var 5 måneders ventetid med 5 trommer også, spurte natuligvis om det også. Jeg tror ikke det er verdt å vente så lenge, hvis jeg skal på skole neste skoleår er det kjedelig å ikke få spilt (da blir settet stående hjemme, selger det ikke for å flytte ut). 6 måneders venting på basstromme nummer 2 til Silverstar-settet også. Så ideen min er å følge med på Finn (ligger et Starclassic hybrid rett borti her, men vil ha ordentlige tammer), slå til og heller sitte med to sett en stund. Nå har jeg klart å sette opp trommene mine på en morsom måte, så jeg synes oppsettet er litt artig.
Brukerens avatar

Marius84 » 16 Mar 2014 22:28

Sjekk ut www.thomann.de eller www.musicstore.com, har ofte flere Starclassic sett på lager der, ingen grunn til å måtte vente 5 måneder da. Men kan jo hende om du bare vil ha akkurat den finishen.

Det kjedelige med å kjøpe brukt er jo at det kan bli vanskelig å få utbygd det, om det er en utgått serie/finish. Hvis ikke det er nokså nytt da.
Paiste cymbaler[/size]
| Mecalimb | Terrazone |
Brukerens avatar
Moderator
Moderator

Justice » 17 Mar 2014 00:12

Glemte å skrive i forrige innlegg, vet du hvilket band han spiller i? :P

Ja, tenkte å høre med Thomann i nær framtid om det er noe håp. Men så var det toll og moms også, tenkte å dure til Sverige for å hente for å slippe disse luringene... :P
Brukerens avatar

Marius84 » 17 Mar 2014 08:36

Det sa han desverre ikke noe om, husker ikke navnet hans heller akkurat nå. Skal sjekke om jeg fortsatt har noen mail liggende.

Ja, moms kommer jo i tillegg, men de trekker i fra den tyske da (16% tror jeg), så uansett blir det jo rimeligere enn å kjøpe det her til lands. Men kanskje ikke billigere enn å hente i Sverige uten noe moms, spørs vel om de har høyere utsalgspris enn de tyske da, som regel har de det. Og risikoen er jo der for at man kan bli stoppa i tollen, og da blir det gjerne en bot i tillegg til norsk moms som må betales ;) . Prisen inkludert frakt til Norge, og norsk moms er i alle fall ca 20 200,-
Paiste cymbaler[/size]
| Mecalimb | Terrazone |
Brukerens avatar
Moderator
Moderator

Justice » 18 Mar 2014 15:37

Bilde

Du vet du har peiling på trommer når du setter slagskinn på begge sidene av basstromma :whistle:
Brukerens avatar

Naigewron » 18 Mar 2014 16:02

Justice skrev:Bilde

Du vet du har peiling på trommer når du setter slagskinn på begge sidene av basstromma :whistle:

Tja, plenty av trommiser som setter slagskinn som Ambassador, Emperor, Fiberskyn, etc på fronten av basstromma, så hvorfor ikke et Powerstroke e.l.? Den eneste regelen er vel at hvis det låter fett så er det bare å kjøre på :thumbup:
Trommene mine: Bilder/utstyrsliste
Band:
- Lucky Lew | Facebook | Spotify
- Malice In Wonderland | Facebook | Spotify
Brukerens avatar
Moderator
Moderator

Justice » 18 Mar 2014 16:38

Kanskje ikke det beste salgstrikset? ;) Har selv hatt frontskinn som slagskinn, funka veldig greit det, men ville ikke tatt bilder og lagt ut settet for salg... :P
Brukerens avatar

Vargon » 18 Mar 2014 20:51

...og der har Martin fått spillejobb med BRT. :)
Det bli itj nå fæst ut'n skinnvæst!

Mitt Sett

Myspace

Operasjon Export
Brukerens avatar

Vargon » 04 Mai 2014 21:11

Veldig sugen på et Reference sett for tiden :whistle:
Det bli itj nå fæst ut'n skinnvæst!

Mitt Sett

Myspace

Operasjon Export