GUIDE: Spørreord
Re: GUIDE: Spørreord
I grammatikk-tråder må man virkelig passe språket. 

Det skal være sikkert og visst.
HvisSindre skrev:Det skal være sikkert og visst.
Det er jo ikke feil der?Zz skrev:HvisSindre skrev:Det skal være sikkert og visst.
Visst kan bety antakelig, eller helt sikkert. ”Det er visst slik at …”, eller ”Nei visst!” eller “Det skal være visst at han gjorde!”
Hvis? Viss? Eller hvist?
Hvis betyr dersom, eller om.
Å være viss på noe er det samme som å være sikker på noe. Man kan også skrive viss i samme betydning som hvis.
Hvist er ikke noe ord, men noen uttaler hvis med t på slutten, da kan det være lett for å skrive hvist. Men det er altså feil.
Det forklarer litt.
Det skal være Snickers og Twist!Zz skrev:I grammatikk-tråder må man virkelig passe språket.
http://instantrimshot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Du må ikke ta meg så seriøst.viktors skrev:Det forklarer litt.
Jeg skriver altfor mye på dialekt, værra, sku, gjørra, eru osv xD
Men jeg er litt nøye på at språket er sånn nogenlunde riktig, og hater skrivefeil som er veldig opplagte
Syns dagens ungdom er veldig dårlig på å rette opp skrivefeil, de vil liksom at pc'en skal gjøre det for de x)
Men jeg er litt nøye på at språket er sånn nogenlunde riktig, og hater skrivefeil som er veldig opplagte

buggesen skrev:Dette spolerte hele dagen min. Verste beskjeden jeg kunne fått. Kunne du ikke sagt "jeg har skiftet religion til åsatro" eller lignende?steinarsen skrev:jeg har skiftet hovedinstrument til bass
Microsoft word lurer deg trill rundt.
No shit, Word kan nok kanskje engelsk best, mange av de andre språkene blir vel sånn halvveis ferdig syns jeg, får feil når man bruker retting og har jeg merket!
buggesen skrev:Dette spolerte hele dagen min. Verste beskjeden jeg kunne fått. Kunne du ikke sagt "jeg har skiftet religion til åsatro" eller lignende?steinarsen skrev:jeg har skiftet hovedinstrument til bass
Orddeling er den verste, folk deler til alle de røde strekene forsvinner. Men vi får legge skylda på skolene. Fuck the systsem.
Merker at det er seint for noen, for siste ordet ditt var feil.Zz skrev:Orddeling er den verste, folk deler til alle de røde strekene forsvinner. Men vi får legge skylda på skolene. Fuck the systsem.
Hehe, det var en referanse til en svært mislykket tatovering som ble postet her på forumet for lenge siden.