"Bokhjørnet"

For alt som ikke har med trommer å gjøre.

"Bokhjørnet"

Ahead » 15 Mar 2009 02:04

Vet ikke om vi har noe lignende, men fant det vertfall ikke. Her kan vi diskutere og anbefale alt av bøker, enten det er om trommer, katter eller hva vi nå enn finner interessant.

Jeg foretrekker sci-fi romaner, grøssere og fantasy. Her er noen anbefalinger:

Ringworld - Larry Niven

Ender’s Game - Orson Scott Card

Anathem - Neal Stephenson

Artemis Fowl - Eoin Colfer
Tama Superstar!!
Sindre skrev:Har man 18" basstromme hjelper det ikke hvor mye mann pedalen er, bøg er man uansett.
Brukerens avatar

"Bokhjørnet"

Annonse

Annonse

Re: "Bokhjørnet"

Justice » 15 Mar 2009 02:39

HP er vel fortsatt favoritten. De 3 siste bøkene var de beste.
Brukerens avatar

Moe » 15 Mar 2009 03:57

Vil vel si at den boken som jeg har likt best er bok nr 2 i Eragon serien, har bare lest den 2 ganger da. Er en forhåndsvis stor bok, kanskje litt tung å begynne på men når man først begynner blir man oppslukt!
buggesen skrev:
steinarsen skrev:jeg har skiftet hovedinstrument til bass

Dette spolerte hele dagen min. Verste beskjeden jeg kunne fått. Kunne du ikke sagt "jeg har skiftet religion til åsatro" eller lignende?

Håvard » 15 Mar 2009 04:32

Jeg leser for øyeblikket Richard Dawkins "Gud: En vrangforestilling".
Ganske underholdende.
Brukerens avatar

Jenitsu » 15 Mar 2009 04:34

Jeg er vel litt kjedelig av meg, men jeg syns nå fortsatt ringenes herre, hobbiten, silmarillion og resten av tolkiens bøker er fantastiske.

Elles sa er beatles av lars saabye christensen noe som alle bør innom!

I tillegg er jeg veldig glad i historiske bøker, bla grimberg serien. Spesielt bøker om romeriket interesserer meg.
It wasn't a mistake...it was a flam!

You'll never walk alone!

Premier Signia maple og Paiste Sig, 2002
Brukerens avatar

Theorgrin » 15 Mar 2009 05:54

Håvard skrev:Jeg leser for øyeblikket Richard Dawkins "Gud: En vrangforestilling".
Ganske underholdende.

jepp, sinnsykt god bok. sett noen av programmene hans som har blitt sendt på nrk i det siste? er så fett når han bare knekker trynene på alle hyklere og religiøse tapere med argumentene sine.

Ahead » 15 Mar 2009 13:57

Jenitsu skrev:Jeg er vel litt kjedelig av meg, men jeg syns nå fortsatt ringenes herre, hobbiten, silmarillion og resten av tolkiens bøker er fantastiske.

Da er nok jeg også kjedelig, digger bøkene til Tolkien :P
Tama Superstar!!
Sindre skrev:Har man 18" basstromme hjelper det ikke hvor mye mann pedalen er, bøg er man uansett.
Brukerens avatar

ToBBa » 15 Mar 2009 18:29

For tiden så leser jeg meg gjennom Bøkene til Patric O'Brian, som omhandler Jack Aubrey sine eventyr til sjøss på 17-1800 tallet. Veldig spennende bøker. Filmen Master and commander er bygget på en av disse bøkene.
Utenom dette så leser jeg veldig gjerne historisk litteratur, gjerne om 2.Verdenskrig. For de av dere som liker denslags literatur kan anbefale bøkene Berlin og Stalingrad av Antony Beevor, eller bøkene av Alf R. Jacobsen.
viktors skrev:
Zz skrev:Hva er en lol?

Det er en zildjian.

***pAisTe 2000***
*****PREMIER*****
Brukerens avatar

Freddemor » 15 Mar 2009 21:26

Kan varmt anbefale Arn-serien av Jan Guillou. Leser den om igjen nå, og den er helt fantastisk. Kort sagt handler om en tempelridder som har blitt dømt til tjeneste ved korstogene i midtøsten.
Mapex Saturn - Diril - Bosphorus - Meinl
http://www.myspace.com/photoplankton

Erik Smith skrev:Vi må huske at livet ikke dreier seg BARE om musikk og trommer! ...Vi har jo cymbaler også!
Brukerens avatar

Jonas.s » 15 Mar 2009 23:00

For tiden leser jeg ''Uendelighetes Historie'' av Richard D. Barrow. Anbefales!
Brukerens avatar

estimate » 16 Mar 2009 00:08

Jeg leser for øyeblikket Halvbroren av LSC. 600 gode sider.
Brukerens avatar

Justice » 16 Mar 2009 16:45

Jeg har lest en god del bøker. Narnia tok meg et par uker (hele boka). Hardyguttene blir jeg vel aldri ferdig med, har lest rundt 50 bøker i serien. Og Harry Potter leser jeg igjennom for andre gang.

Andre som har lest noe av Dan Brown? Jeg syns han er en kjempeforfatter. Han har en skikkelig fortellerteknikk. Da jeg leste de hundre siste sidene av "Iskaldt Bedrag", klare jeg ikke legge den fra meg. Samme med Engler og Demoner. Gidder ikke nevne hvor lang tid Da Vinci-koden tok.

estimate skrev:Halvbroren av LSC.

Nå tenkte jeg C.S. Lewis, men det var visst feil. Kan ikke huske å ha hørt det navnet der før.

Andre som har lest serien om Ulvebror? :)
Brukerens avatar

Freddemor » 16 Mar 2009 22:35

Death of Justice skrev:Jeg har lest en god del bøker. Narnia tok meg et par uker (hele boka). Hardyguttene blir jeg vel aldri ferdig med, har lest rundt 50 bøker i serien. Og Harry Potter leser jeg igjennom for andre gang.

Andre som har lest noe av Dan Brown? Jeg syns han er en kjempeforfatter. Han har en skikkelig fortellerteknikk. Da jeg leste de hundre siste sidene av "Iskaldt Bedrag", klare jeg ikke legge den fra meg. Samme med Engler og Demoner. Gidder ikke nevne hvor lang tid Da Vinci-koden tok.

estimate skrev:Halvbroren av LSC.

Nå tenkte jeg C.S. Lewis, men det var visst feil. Kan ikke huske å ha hørt det navnet der før.

Andre som har lest serien om Ulvebror? :)

Dan Brown var en av de som fikk meg til å like lesing, takk for det! Liker best Engler og demoner og Iskalt Bedrag. DaVinci-koden ble en smule over-the-top?

LSC=Lars Saabye Christensen
Mapex Saturn - Diril - Bosphorus - Meinl
http://www.myspace.com/photoplankton

Erik Smith skrev:Vi må huske at livet ikke dreier seg BARE om musikk og trommer! ...Vi har jo cymbaler også!
Brukerens avatar

Justice » 16 Mar 2009 22:41

Aha. Var det ikke Lars som skrev historien om han som ble steinet på ei strand? Eller er det jeg som blander? Vi har hatt om ham, husker ikke hvilket utdrag vi hadde.

:hmm: Husker ikke helt, men jeg mener han skrev en historie om ei utrolig stygg jente. Og en gutt som likte henne. :ninja:
Brukerens avatar

Tomvis » 16 Mar 2009 23:18

Må få tipse om boken "Sennepslegionen", av Morten Jørgensen. En klassiker. Handler om fire gutter som starter bakerst i klasserommet, lager bråk, lager band, og blir store. Størst. En episk saga uten sidestykke i norsk rockhistorie. Fiksjon og realtime hånd i hånd. Anbefales sterkt. Boken finnes i hyllene på de fleste biblioteker.
Brukerens avatar

Neste

Hvem er i forumet
Brukere som leser i dette forumet: Google Adsense [Bot] og 17 gjester