"Bokhjørnet"

For alt som ikke har med trommer å gjøre.

Re: "Bokhjørnet"

Jenitsu » 17 Mar 2009 10:13

ToBBa skrev:For tiden så leser jeg meg gjennom Bøkene til Patric O'Brian, som omhandler Jack Aubrey sine eventyr til sjøss på 17-1800 tallet. Veldig spennende bøker. Filmen Master and commander er bygget på en av disse bøkene.
Utenom dette så leser jeg veldig gjerne historisk litteratur, gjerne om 2.Verdenskrig. For de av dere som liker denslags literatur kan anbefale bøkene Berlin og Stalingrad av Antony Beevor, eller bøkene av Alf R. Jacobsen.

O'Brian bøkene anbefales sterkt herifra også, samme med Berlin og Stalingrad.

Freddemor skrev:Kan varmt anbefale Arn-serien av Jan Guillou. Leser den om igjen nå, og den er helt fantastisk. Kort sagt handler om en tempelridder som har blitt dømt til tjeneste ved korstogene i midtøsten.

Arn er helt sinnsykt bra, og mye av dethistoriske ved det er korrekt, at en svensk folkung reiste til Det Hellige Land er ikke heelt usannsynlig, men at han ble vartet opp av Saladin er vel heller utenkelig. Bortsett fra det er maktkampen i Sverige på den tiden relativt autentisk med sånn det er framstilt i bøkene.
It wasn't a mistake...it was a flam!

You'll never walk alone!

Premier Signia maple og Paiste Sig, 2002
Brukerens avatar

Annonse

Annonse

Zz » 22 Mar 2009 22:15

For dere som vil kjøpe engelsk litteratur, kjøp fra play.com. Helt usannsynlige priser og gratis frakt oppå det hele.

Kjøpte meg nettopp "The God Delusion" av Dawkins for 47 kroner. Forrige uke kjøpte jeg en splitter ny "Michael Moore is a big fat stupid white man" (interessant bok, forresten), for 20 kroner. 20 kroner for en ny bok, sendt fra england og lagt i postkassa. Sier ikke mer.
Pearl Masters MMP

Stolt medlem av Spambroderskapet!
Spoiler:
Brukerens avatar

Trusl » 23 Mar 2009 01:40

Er også veldig tilhenger av Tolkien-bøkene. Ellers er jeg også meget glad i alt (jeg har lest) av Erlend Loe. Forøvrig leser jeg "What Would MacGyver do?" nå, og den er veldig morsom :)
Brukerens avatar

Ahead » 01 Apr 2009 09:40

"Midnight" av Dean Koontz! :woot:
Tama Superstar!!
Sindre skrev:Har man 18" basstromme hjelper det ikke hvor mye mann pedalen er, bøg er man uansett.
Brukerens avatar

Moridin » 01 Apr 2009 14:24

Jeg anbefaler virkelig "Quantitative Chemical Analysis" av Daniel C. Harris. Storslått episk beskrivelse av de forskjellige metodene innenfor analytisk kjemi. Verden vil aldri bli den samme igjen.
Last.fm
DTXpress
-Kjemi og andre realfag
Brukerens avatar

Ahead » 01 Apr 2009 14:37

Tror nok det er bare deg som forstår slikt her inne :ninja:
Tama Superstar!!
Sindre skrev:Har man 18" basstromme hjelper det ikke hvor mye mann pedalen er, bøg er man uansett.
Brukerens avatar

Moridin » 01 Apr 2009 17:49

Det er en forferdelig bok :P
Last.fm
DTXpress
-Kjemi og andre realfag
Brukerens avatar

snabelkran » 22 Mai 2009 23:06

Akkurat ferdi med Harry Potter og Halvblodsprinsen.
Den første Harry Potter boka jeg har lest, men har alltid likt filmene, men filmene kan på ingen måte måle seg. Angrer sterkt på at jeg ikke leste bøkene før filmene, menmen.
Begynner på Dødstalismanene i kveld, klarer ikke vente!
Kåre Backer-Owe
Brukerens avatar

Anders » 23 Mai 2009 00:19

Harry Potter-bøkene er noe jeg ikke angrer på at jeg har lest.

De eneste litterære tekstene jeg leser for underholdning, er noveller og romanserier/-trilogier. Enten en kort, kompakt og dyp fortelling, eller et bredt univers man kan leve seg inn i.

For meg blir en mellomting kun treg, passiv underholdning. Ingen interaktivitet, og ofte lite rom for ettertanke/antydning.
figure_02 på 16/06-2005 skrev:Er Dave Weckle han som var i Nirvana?
Brukerens avatar

Jonas.s » 23 Mai 2009 02:32

Zz skrev:For dere som vil kjøpe engelsk litteratur, kjøp fra play.com. Helt usannsynlige priser og gratis frakt oppå det hele.

Kjøpte meg nettopp "The God Delusion" av Dawkins for 47 kroner. Forrige uke kjøpte jeg en splitter ny "Michael Moore is a big fat stupid white man" (interessant bok, forresten), for 20 kroner. 20 kroner for en ny bok, sendt fra england og lagt i postkassa. Sier ikke mer.

Jeg kjøpte også ''The God Delusion'' her forleden. Flott bok! Skal bestille ''The Selfish Gene'' neste gang. Play.com er en kjempeflott netthandel. Billig, enkelt og raskt. Alle priser som vises er MED fraktpris. Hvis man holder seg under 200 kr per. bestilling slipper man ekstra utgifter (toll og moms). Anbefales til CD'er også!
Brukerens avatar

Anders » 23 Mai 2009 11:40

Må si jeg har sansen for Richard Dawkins.
figure_02 på 16/06-2005 skrev:Er Dave Weckle han som var i Nirvana?
Brukerens avatar

Audun Rosslund » 30 Mai 2009 10:29

Anders skrev:For meg blir en mellomting kun treg, passiv underholdning. Ingen interaktivitet, og ofte lite rom for ettertanke/antydning.

Om du går med den innstillingen resten av livet kommer du til å gå glipp av mange gode bøker.

Noen som har forslag til noe jeg kan lese på i sommer? Jeg er egentlig åpen for det meste.
Brukerens avatar
Moderator
Moderator

Justice » 30 Mai 2009 10:34

Fig: Narnia, Haikerens Guide til Galaksen. Begge er to bøker på ca 800 sider, med flere bøker i.
Brukerens avatar

Audun Rosslund » 30 Mai 2009 11:14

Har lest Narnia, så klart, men sci-fi er ikke helt min greie (glemte å nevne det).
Brukerens avatar
Moderator
Moderator

bugge » 30 Mai 2009 20:49

Jeg har bestemt meg for å lese alt av Hamsun. Det er skikkelig mye bra å kose seg med der, og jeg liker den nye jubileumsutgaven av Hamsuns samlede, har boks 1 nå, men skal ha de to andre og.
Zz skrev:Argumentet "ikke kritiser noe hvis du ikke kan gjøre det bedre selv" står like støtt som en afrikansk stråhytte. Verden ville vært ganske vanskelig hvis man bare kunne kritisere de som var dårligere enn deg. Barnehageargument, spør du meg.
Brukerens avatar

ForrigeNeste

Hvem er i forumet
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester