"Bokhjørnet"

For alt som ikke har med trommer å gjøre.

Re: "Bokhjørnet"

Ahead » 04 Aug 2009 01:26

Noen som har lest Mein Kampf? En venn av meg hadde lest den. Rein propaganda var det visst nok. Utrolig vanskelig å få tak i på norsk pga. de som har rettighetene til boken mener at den burde vært forbudt osv.
Tama Superstar!!
Sindre skrev:Har man 18" basstromme hjelper det ikke hvor mye mann pedalen er, bøg er man uansett.
Brukerens avatar

Annonse

Annonse

mhv » 04 Aug 2009 01:28

Tenkte å begynne på "Terningmannen", noen som har lest?
What? No pudding!?
Brukerens avatar

Ahead » 04 Aug 2009 01:35

Leste den faktisk for noen år siden. En av Rhinehart's beste verk syntes jeg!
Tama Superstar!!
Sindre skrev:Har man 18" basstromme hjelper det ikke hvor mye mann pedalen er, bøg er man uansett.
Brukerens avatar

mhv » 04 Aug 2009 01:48

Digger konseptet, hehe. Kameraten min anbefalte meg den, så jeg skal nok få sjekket den ut.
What? No pudding!?
Brukerens avatar

Ahead » 04 Aug 2009 02:06

Leve livet etter en terning! Hadde nok mye gått veeeldig gale for oss "normale" mennesker.
Tama Superstar!!
Brukerens avatar

Jenitsu » 07 Aug 2009 18:43

For de som har tid og "guts" nok til å lese seg gjennom en klassiker kan Leo Tolstoys - Krig og Fred anbefales! Er vel også laget en BBC (?) serie basert på bøkene også som kan være grei å se om det blir vanskelig å henge med. Litt trøtt begynnelse, med mange vanskelige (Russiske) navn, men når man setter seg inn i persongalleriet er det en meget spennende og interessant bok!
It wasn't a mistake...it was a flam!

You'll never walk alone!

Premier Signia maple og Paiste Sig, 2002
Brukerens avatar

Moe » 07 Aug 2009 21:51

Akkurat lest ut bok nr 3 i Arven-serien, Brisingr. Den boken oppslukte meg, det var helt sykt, når jeg var ferdig ville jeg med en gang lese boken på nytt! Christopher Paolini har en UTROLIG evne til å beskrive ned til hver minste detalj, og han greier alltid å holde boka spennende!
buggesen skrev:
steinarsen skrev:jeg har skiftet hovedinstrument til bass

Dette spolerte hele dagen min. Verste beskjeden jeg kunne fått. Kunne du ikke sagt "jeg har skiftet religion til åsatro" eller lignende?

Justice » 03 Sep 2009 21:34

Noen gode, ikke altfor tjukke engelske bøker? Jeg har veldig lyst til å prøve meg på noe som Dan Brown på engelsk. Er det til å anbefale? Vil gjerne beholde femmer'n i engelsk i år også.
Brukerens avatar

Jonas.s » 03 Sep 2009 23:21

Jeg kan anbefale The Selfish Gene av Richard Dawkins hvis du er interessert i evolusjonsbiologi, DoJ. Termologien kan være litt problematisk i starten pga. at den er på engelsk, men det vil etterhvert (såfremt du slår opp ord) styrke ordforrådet og forståelsen din.
Brukerens avatar

Justice » 04 Sep 2009 05:59

Jonna_H skrev:Jeg kan anbefale The Selfish Gene av Richard Dawkins hvis du er interessert i evolusjonsbiologi, DoJ. Termologien kan være litt problematisk i starten pga. at den er på engelsk, men det vil etterhvert (såfremt du slår opp ord) styrke ordforrådet og forståelsen din.

Hehe, var nok ikke akkurat det jeg tenkte, men kan sikkert se om jeg finner den.
Brukerens avatar

Theorgrin » 04 Sep 2009 20:12

Les "The Night Angel Trilogy" av Brent Weeks, meget gode bøker. nærmer meg halveis i siste bok, de ligger på rundt 6-700 sider per bok. Dexter-bøkene av Jeff Lindsay er også å anbefale, ihvertfall de to første. alt på engelsk seff, bare tapere som leser på norsk :hmm: :ninja: :whistle:

Justice » 26 Feb 2010 21:30

Har ikke tatt i ei bok siden tidlig januar, da jeg leste "Digital Fortress". På engelsk.
Men jeg leser Harry Potter på do, går radig unna. Akkurat begynt på 7er'n for andre gang.

Hver gang jeg begynner å lese på senga, ender jeg opp med film.
Brukerens avatar

bugge » 26 Feb 2010 23:56

Sikret meg noen Dostojevski-tittler, på mamut-salg. Gleder meg til å se på dem når pensumstabelen er lavere.
Zz skrev:Argumentet "ikke kritiser noe hvis du ikke kan gjøre det bedre selv" står like støtt som en afrikansk stråhytte. Verden ville vært ganske vanskelig hvis man bare kunne kritisere de som var dårligere enn deg. Barnehageargument, spør du meg.
Brukerens avatar

Justice » 15 Mar 2010 09:23

Hva leser folket akkurat nå da? :P
Selv har jeg såvidt begynt på "Det tapte symbol". Lest ca 1 kapittel.
Også leser jeg siste boka i Harry Potter-serien for 2. gang.
Brukerens avatar

-marcus- » 27 Mar 2010 20:19

Har nå lest Kalde hjerter og "lest" kvinnen i kjøleskapet. Begge i Varg Veum serien.
Skriver også en analyse av de ! blir spennende hva resultatet blir !

Neste bok jeg skal lese blir vel kurtby av erlend loe. Den var faktisk signert også.. haha.. datert i 2008 ..
Trommer: Gretsch catalina club jazz, walnut glaze.
Cymbaler: Diril jazz serie
Roland td-12, el-akustisk sett med mesh heads.
Brukerens avatar

ForrigeNeste

Hvem er i forumet
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester