Den store reisetråden!

For alt som ikke har med trommer å gjøre.
Brukeravatar
M.F.
Sted: Elverum

Den store reisetråden!

Legg inn av M.F. » 02 apr 2009 17:19

Fant ut jeg måtte starte denne tråden :) Her kan alle dele sine erfaringer innen reiseliv, både positivt og negativt.
Kom med dine anbefalinger på steder du har vært og del med oss :cool:
For Those About To Rock We Salute You!!!

Tama Starclassic BB
Paiste 2002

Grimen: http://www.facebook.com/home.php#!/page ... 7518713778" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Vargon
Sted: Ila

Re: Den store reisetråden!

Legg inn av Vargon » 02 apr 2009 21:45

Imårra "reiser" jeg til Sogndal med bil. Siden det er vinter og stengt fjell, så tar det minst 9 timer fordi jeg må kjøre om teite-Stryn.

Derfor anbefaler jeg Sogndal om sommeren og ruta over Sognefjellet som er utrolig vakker og nord-europas høyeste fjellovergang.
Det bli itj nå fæst ut'n skinnvæst!

Mitt Sett

Myspace

Operasjon Export

Brukeravatar
-marcus-
Sted: skedsmo

Legg inn av -marcus- » 02 apr 2009 21:47

Jeg er piss lei av og kjøre til CAnnes i frankrike! Vi har kjørt dit 3 ganger.. Anbefales ikke..(Kun oppholdet annbefales..)
Trommer: Gretsch catalina club jazz, walnut glaze.
Cymbaler: Diril jazz serie
Roland td-12, el-akustisk sett med mesh heads.

Brukeravatar
Anders
Sted: Horten.

Legg inn av Anders » 02 apr 2009 21:51

En gang dro jeg til utlandet.

Det var gøy.
figure_02 på 16/06-2005 skrev:Er Dave Weckle han som var i Nirvana?

Theorgrin

Legg inn av Theorgrin » 02 apr 2009 22:17

gikk en tur på butikken isted.

Brukeravatar
Ddpearl

Legg inn av Ddpearl » 02 apr 2009 22:18

Skal vel til Andøya på RMR i morgen tidlig.

Brukeravatar
alyndrummer
Sted: Harpefoss
Kontakt:

Legg inn av alyndrummer » 02 apr 2009 22:21

Tja, kan jo kanskje dra igjennom de siste års ferieturer :p

I 2000 var vi på Kreta (Hellas), og dette er kanskje mitt beste reiseminne. Var jo bare 10 år, men husker varme, flotte stender med rosa sand og turkist vann, dykking, Knossos (gresk kultur er interressant). God mat, mye fint å se. Ene dagen gikk vi tur i Samaria-ravinen, en lang, dyp og smal kløft som er ypperlig for en god dagstur. Veldig pent!

I 2001 dro vi andre veien, denne gangen med bil og campingvogn oppigjennom Sverige, såvidt innom Finland og inn i nordnorge (kautokeino osv). Har egentlig ikke fullt så gode minner om denne turen, Nordnorge er vel ikke helt min smak, selv om turen hadde sine høydepunkter ofc. Var jo sykt mye kjøring, dro på med 50 mil om dagen på det værste. Hadde kommer midtveis til Italia om vi skulle kjørt tilsvarende lengde i motsatt retning.

Og det gjorde vi og, i 2003, bil nedover Europa. En langvarig tur på rn måned tilsammen, hvor vi campa (hustelt) oss gjennom hele Sverige, Tyskland og Østerrike, og fikk dermed oppleve litt av hvert av natur og severdigheter nedover. En plass jeg kunne tenkt meg å besøke igjen er Gardasjøen i Italia, en diger innsjø omgitt av veldig fin natur. Var riktignok tordenver på kloss hold mens vi var der, ganske heftig igrunn. I Italia bodde vi først med noen slektninger i et leiehus i en småby i Toscana. Dette ble bade-delen av turen, nært kysten, og som sagt en sjeldent koslig småby å bo i. Senere dro vi til både Firenze, Venezia og Roma. Med en veldig kunstinteressert far kan det ta litt av på plasser som museet i Vatikanet i Roma, Peterskirken og i gamlebyen i Venezia, kanskje litt mye å svelge på en gang, men har da iallefall vært der og sett det! På veien opp igjen skjønte jeg at Sveits er et veldig flott land!

Forrige tur gikk til Spania, hvor vi bodde delvis i Barcelona og delvis i en mindre by lenger nord kalt Roses. Denne ganen ble det fly, noe jeg liker mye bedre enn å kjøre :p Med på følget var Jon (drumtour-Jon), fammen og en vennefamilie, deriblandt Jon's ex. Men det var bare kos det. Spania har veldig mye fint å by på av mat, strender, ting å se på. Hadde dog et par negative opplevelser på denne turen. På et gatehjørne rett ved kirken La Sagrada Familia ble mammas veske med hennes og broderns pass samt ganske mye penger sporløst forsvunnet. Fikk ordnet noe midlertidige greier, men sånt tar mye unødvendig tid, og det er en ubehagelig opplevelse uansett. En lærer iallefall av sånt :p På hostellet vi bodde på i gamlebyen i Barcelona fikk vi også uventet besøk. Da vi kom hjem en kveld var min pc bortevekk, samt fotoapparatet til Gammern og at par klesplagg. Det ødela vel turen litt for min del, veldig surt å miste tusenvis av låter og bilder inkl. nesten alle bildene fra turen (dette skjedde mot slutten). Jeg ble faktisk forsøkt frastjålet mobilen min, en da 6 år gammel 3510i når jeg stodombord på en kjåka full bybuss i Barcelona. Kjente etter i lomma, og oppdaga at mobilen var borte. Så meg litt rundt, og fikk øye på en karv rett ved meg, som holdt den i hånda si, nesten skjult under ei jakke som hang over den. Dette var såklart rett før bussen skulle stoppe, slik at han har sjangs til å slippe unna. Men jeg var for kjapp for han, og fikk slått mobilen ut av hånda på han rett før han løp ut døra. Så vær obs når du står trangt, du har ikke sjangs til å merke at de tar tinga dine. Hørt om folk som har fått frastjålet ting de har i lommene inna på trange bukser osv.

Nå skreiv jeg plutselig stusslig mye ser jeg, som sikkert ingen gidder å lese, men shit au :D
Sist redigert av alyndrummer den 02 apr 2009 22:25, redigert 1 gang totalt.
Hovedsett:8-pc Mapex VX
Mer om meg: Myspace | YouTube
Band: Prometheus | Alyn

Brukeravatar
JTS
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg inn av JTS » 02 apr 2009 22:24

Cor Scorpi øving vargon?....

BTW: E celebratum oppløyst?...eller ha berre Anthoni gått seg litt vill i onkel gaffa og andre ting ?
Spoiler:
Drummers are a bit like house flies. They're born, they make a noise, then they die. - Jeremy Clarkson

Brukeravatar
Jenitsu
Sted: Heime

Legg inn av Jenitsu » 03 apr 2009 00:00

Har vært i Afrika, nærmere bestemt Kenya og Tanzania (inkl. Zansibar). Jeg vil anbefale alle som har muligheten til å komme seg til Afrika en gang iløpet av livet. Landene jeg besøkte var utrolig spennende, og selvfølgelig er det rike dyrelivet viktig å få med seg på en sånn tur. Allikevel er det jeg husker best, og som jeg kommer til å huske resten av livet er hvordan folk som bokstavelig talt hadde INGENTING fortsatt var klar til å by på seg selv, og ikke minst dele det lille de hadde. Vi snakker om folk som lever et liv omtrent helt uten midler, de har opplevd uroligheter, hungersnød og utrolig mye sykdom og motgang. Allikevel er det positivt innstilt og klare til å gjøre sitt for felleskapet og medmenneskene. Syns nordmenn bør tenke seg om en gang eller fire før vi klager over hullete veier og sykehjemsplasser for de eldre.
It wasn't a mistake...it was a flam!

You'll never walk alone!

Premier Signia maple og Paiste Sig, 2002

Brukeravatar
viktors
Sted: NorTrønødælag.
Kontakt:

Legg inn av viktors » 03 apr 2009 09:03

Har vært mye rundt i Sverige et par ganger i året i snart 18 år, danmark et par ganger, og tyrkia tre ganger. Har reist mye, mest med bil. At vi kjører 300mil på en tur i sverige er noe vi har gjort ofte. Så har fått sett en del og gjort en del moro på tur.

Brukeravatar
M.F.

Legg inn av M.F. » 04 apr 2009 19:06

par uker siden var jeg i egypt, sharm el sheikh, anbefales, vi kosa oss skikkelig, 6 stk fra jobben som reiste :D varmt og godt, akkurat passe på denne tiden.
røkte en del vannpiper der ja :whistle:
Bilde
og ikke minst kald øl på stranden :cool:
Bilde
ett kjempested for dykking og snorkling i rødehavet ;)
Bilde

Tama Starclassic BB
Paiste 2002

Grimen: http://www.facebook.com/home.php#!/page ... 7518713778" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
M.F.

Legg inn av M.F. » 08 apr 2009 13:19

I morgen reiser jeg til svalbard :D blir der i 5 dager.

Tama Starclassic BB
Paiste 2002

Brukeravatar
Zz
Sted: Gjøvik

Legg inn av Zz » 11 apr 2009 18:47

Er det noen som har erfaring eller kjenner noen med erfaring fra x-plore?
Pearl Masters MMP

Stolt medlem av Spambroderskapet!
Spoiler:

terjhall

Legg inn av terjhall » 12 apr 2009 05:24

jeg driter i alt å sier at.. ok ejg drite rikke i alt.. men jeg er fult å alkometert godotd meg:P hoh

men jeg drar tl serbia på torsdag å ja.. skal besøke masse vingårder og en plommebrenevinsgård:PO WOohOo!!

noen bør virklgi ta seg av alle fulle follke her.
Det var dette med to og fire da dere

Brukeravatar
alyndrummer
Sted: Harpefoss
Kontakt:

Legg inn av alyndrummer » 12 apr 2009 11:07

Dette er et rop om hjelp, folkens.
Hovedsett:8-pc Mapex VX
Mer om meg: Myspace | YouTube
Band: Prometheus | Alyn

Svar