Den store reisetråden!

For alt som ikke har med trommer å gjøre.
Brukeravatar
fredrock
Sted: Oslo

Re: Den store reisetråden!

Legg inn av fredrock » 12 apr 2009 12:43

terjhall skrev:jmen jeg er fult
terjhall skrev: skal besøke masse vingårder
terjhall skrev: plommebrenevinsgård:PO
terjhall skrev: WOohOo!!
Jeg liker den enkle tankegangen og logikken. Fritt for å ikke hjelpe han!

Tilbake til reisetråden. I fjor sommer var jeg i Sharm El Sheikh (Egypt) med en venninne. Et fantastisk sted og masse artige ting å gjøre. Varmen var i det sterkeste laget, så man er for det meste i vannet eller skyggen.

Jeg dykker og kan si som alle andre sier om Rødehavet; at det er nydelig. Man trenger strengt tatt ikke flaske og fullt utstyr, da man enkelt kan snorkle rundt om på revene.

Mat og drikke, hva skal man si om det. Tja, man får alle type mat og drikke. Lokalt øl smaker forferdelig, så drikk import i flaske. Dette er et muslimsk land/område, så alkoholen er ikke helt deres greie. Den lokale vinen var også katastrofe. Hvitvinen kunne gå til nød.

Maten var både og. Vi spiste egg og bacon en dag og fikk fortalt at baconet var kamel. Helt greit. Så spiste vi kamelburger, som egentlig var helt ok. Vi prøvde ut mest mulig rare ting og det skulle vi ikke ha gjort. Vi fikk matforgiftning og de siste dagene av ferien så dreit jeg, I kid you not, over 50 ganger. Vi var begge blitt skikkelig dårlige og dette satt i 3 uker etter vi kom hjem også. Måtte spise kulltabletter, drikke masse vann og spise fiberrik mat.

Vi red kameler, røyka pipe konstanst, hang med nomader, så på severdigheter, shopping og hang på de forskjellige strendene. Det er ikke et typisk partysted, men man har Hard Rock Cafe og andre internasjonale steder som samler turister for festing.

Det var tilsynelatende mange russere der, men vi holdt oss mest unna og lukka oss inn i laguner og døste fra morgen til kveld.

Kan anbefales, veldig gøy å oppleve en annen kultur og miljø, framfor de typiske sydenstedene.

terjhall

Legg inn av terjhall » 12 apr 2009 16:40

jøss, her har jeg vært også:P morro morro.. det første som forsvinenr er evnen til å skrive meldinger og på tastatur.. men men sånn er det men den saken..

på ingen måte et rop om hjelp, enda ialelfall..

men til reisingen nå i edru tilstand.
Reiser til serbia førstkommende torsdag for å gjøre en liten studie i sigøynermusikk osv.. Reiser dit med et band jeg spiller perc hvor bandets hovedoppgave er å reise land og strand for å tilegne seg ulike typer folkemusikk for så å gjøre det til en bandgreie.. worldmusic altså. Dette er et prosjekt i regi av NTNU universitetet i trondheim.

Som jeg så elegant skrev tidligere så skal vi blant annet på vingårder, brennevinsgårder og ulike mathus for å oppleve serbisk matkultur samt at vi skal bo på i en landsby i 4 dager å ha timer med lokale musikere før vi drar inn til Beograd de to siste dagene for å spille konserter med de vi har hatt som lærere..

Turen blir vell i bunn og grunn ferie med et musikalsk formål, -> akkurat slik jeg liker det. Kommer sikkert med et referat etter turen..
Det var dette med to og fire da dere

Brukeravatar
alyndrummer
Sted: Harpefoss
Kontakt:

Legg inn av alyndrummer » 13 apr 2009 02:20

terjhall skrev:det første som forsvinenr er evnen til å skrive meldinger og på tastatur..
Ellers høres det ut som en flott tur, have fun ;)
Hovedsett:8-pc Mapex VX
Mer om meg: Myspace | YouTube
Band: Prometheus | Alyn

Brukeravatar
M.F.
Sted: Elverum

Legg inn av M.F. » 15 apr 2009 23:20

kommet hjem fra svalbard. En hærlig tur :woot:
Her er jeg på tur, kjører en skuter(polaris) med 200 hk
Bilde
Jeg og kompis Lenin i pyramiden :cool:
Bilde
Europas beste utvalg i whisky, den puben er på
svalbard :D
Bilde
Sist redigert av M.F. den 17 apr 2009 21:27, redigert 1 gang totalt.
For Those About To Rock We Salute You!!!

Tama Starclassic BB
Paiste 2002

Grimen: http://www.facebook.com/home.php#!/page ... 7518713778" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
paal
Sted: Råde
Kontakt:

Legg inn av paal » 15 apr 2009 23:28

Hissig bar!
Thorsha skrev:Og gummien på køllehue har allerede begynt å gå i oppløsning der jeg har truffet på kanten...
A Burial at Sea

Brukeravatar
M.F.
Sted: Elverum

Legg inn av M.F. » 15 apr 2009 23:37

mye snadder der ja :dribble:
For Those About To Rock We Salute You!!!

Tama Starclassic BB
Paiste 2002

Grimen: http://www.facebook.com/home.php#!/page ... 7518713778" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Kjohn
Sted: Rena, Hedmark

Legg inn av Kjohn » 17 apr 2009 18:15

Hehe. Det lengste jeg har vært bort fra Norge, er vel det at jeg var 4 timer i Kiel, i fra båten (fra Oslo) gikk i land kl. 10, og dro igjen kl. 14. Var i forbindelse med julebord / frimaets jubileums-cruise (20 år) ved juletider i fjor.
forum/viewtopic.php?f=11&t=3454 Oppdatert
Mitt Yamaha Stage costum sett.

http://www.myspace.com/nextdice
Bandet mitt

Brukeravatar
Wildbird
Sted: Halsnøy, Sunnhordland

Legg inn av Wildbird » 11 mai 2009 23:11

Reiser til Berlin i slutten av måneden, også lurer jeg på om dere kan tipse meg om noen gode instrumentbutikker? Helst sentralt i byen.
Sensuell trommelurifaks!
Ludwig Accent Custom OPPDATERT

Brukeravatar
dyscalculia

Legg inn av dyscalculia » 12 mai 2009 13:25

Japp!

Just Drums & Percussion
Pariser Str.9
10719 Berlin

:)

Brukeravatar
Wildbird

Legg inn av Wildbird » 13 mai 2009 08:21

Kult, takker så mye!
Sensuell trommelurifaks!

Brukeravatar
dyscalculia

Legg inn av dyscalculia » 13 mai 2009 09:00

Er ca 15 minutters gange fra Alexanderplatz. Evt ta en taxi, det er ikke så veldig dyrt :)

Brukeravatar
ToBBa
Sted: Mandal
Kontakt:

Legg inn av ToBBa » 13 mai 2009 12:25

dyscalculia skrev:Japp!

Just Drums & Percussion
Pariser Str.9
10719 Berlin

:)
Kunne ikke vært mer enig. Skikkelig bra sjappe, og folkene som jobber der har peiling!
viktors skrev:
Zz skrev:Hva er en lol?
Det er en zildjian.
***pAisTe 2000***
*****PREMIER*****

Brukeravatar
Wildbird

Legg inn av Wildbird » 13 mai 2009 19:36

Ahh, vi skal bo i Konstanzer Straße, og ifølge 1881, er det rundt en og en halv kilometer ifra butikken dere har anbefalt. :D Brilliant, takker igjen gutta!
Sensuell trommelurifaks!

Brukeravatar
alyndrummer
Sted: Harpefoss
Kontakt:

Legg inn av alyndrummer » 21 mai 2009 14:17

Jeg, Drumtour-Jon, Garrrrrd på forumet og en til har tenkt oss på road-trip til sommern. Planen er å stikke snuta nedover til sør-sverige, kanskje så langt som til Malmö (som ser ut som en veldig fin by). Bare "cruise" nedover, uten spesielle mål og meninger, bruke god tid og ha det gøy. Har kjørt nedover sør-sverige før, og har fått med meg at det er veldig pent der, sydlig. Noen som har noen "must" på en slik tur? Festivaler? Badeplasser? Fine byer å anbefale? Hva som helst innen rekkevide er interressant, bare for å ha noe å muligens gjøre :)
Hovedsett:8-pc Mapex VX
Mer om meg: Myspace | YouTube
Band: Prometheus | Alyn

Brukeravatar
Wildbird

Legg inn av Wildbird » 23 mai 2009 21:16

Hultsfred-festivalen?
Sensuell trommelurifaks!

Svar