Valg 09: Trommeforums meningsmåling

For alt som ikke har med trommer å gjøre.
Svar

Hvilket parti stemmer du på (eller ville stemt på, dersom du ikke har stemmerett)

Arbeiderpartiet
25
36%
Sosialistisk venstreparti
8
11%
Senterpartiet
6
9%
Fremskrittspartiet
12
17%
Høyre
5
7%
Kristelig folkeparti
2
3%
Venstre
6
9%
Andre
6
9%

Stemmer totalt: 70

Brukeravatar
bugge

Valg 09: Trommeforums meningsmåling

Legg inn av bugge » 19 aug 2009 16:11

Tok med de partiene som fikk være med på partilederdebatt på nrk 17. august.
Zz skrev:Argumentet "ikke kritiser noe hvis du ikke kan gjøre det bedre selv" står like støtt som en afrikansk stråhytte. Verden ville vært ganske vanskelig hvis man bare kunne kritisere de som var dårligere enn deg. Barnehageargument, spør du meg.

Brukeravatar
Dag T

Re: Valg 09: Trommeforums meningsmåling

Legg inn av Dag T » 19 aug 2009 19:51

Nedslående at så mange som tre trommiser til nå ville gitt sin stemme til Siv ....

Brukeravatar
Diril-Norge
Kontakt:

Legg inn av Diril-Norge » 19 aug 2009 19:53

Anbefaler alle å ta en titt her, spesielt dere som tror på Siv: http://www.kulturkampen.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

EDIT: Feil bruker gitt, men whatever.

Brukeravatar
Olalá
Sted: Eidsvoll

Legg inn av Olalá » 19 aug 2009 19:55

Jeg har virkelig ikke satt meg inn i denne valgkampen, men det er ihvertfall helt sikkert hvem jeg ikke ville ha stemt på :P

Brukeravatar
bugge

Legg inn av bugge » 19 aug 2009 20:34

Jeg liker valgkamp.
Zz skrev:Argumentet "ikke kritiser noe hvis du ikke kan gjøre det bedre selv" står like støtt som en afrikansk stråhytte. Verden ville vært ganske vanskelig hvis man bare kunne kritisere de som var dårligere enn deg. Barnehageargument, spør du meg.

Brukeravatar
steinarsen
Sted: Kristiansund N
Kontakt:

Legg inn av steinarsen » 19 aug 2009 21:28

Jeg har ikke stemmerett på stortingsvalg, men ville sannsynligvis stemt på en blanding mellom Høyre, Venstre og AP.
Gretsch New Classic og PDP CX
Ludwig Exotic og DW EDGE
Zildjian og Istanbul

Brukeravatar
MaxMelody
Sted: Odda

Legg inn av MaxMelody » 19 aug 2009 21:31

1. Frp vil legge ned Lånekassen og overlate studentene til kommersielle banker.

2. Frp vil lete etter olje i Lofoten/Vesterålen - uavhengig av ekspertenes råd!

3. Frp vil rangere elever og henge ut enkeltskoler i avisa.

4. Frp vil masseprivatisere skolen og skape større forskjeller mellom elevene.

5. Frp vil fjerne formuesskatten og gi Norges 100 rikeste over 7 millioner i skattelette hver.

6. Frp vil privatisere velferdstjenestene og la lommeboka avgjøre hvor lenge du skal stå i helsekø.

7. Frp vil stanse innvandringen fra land der folk ikke ser norske ut.

8. Frp vil halvere kulturbudsjettet.

9. Frp vil endre ekteskapsloven å gjøre det vanskeligere for homofile å gifte seg og adoptere barn. Er ikke all kjærlighet like mye verdt?

10. Frp vil sette bestemor ut på anbud og la kommersielle aktører tjene penger på bestefar.

11. Frp vil legge ned Sametinget og fjerne støtten til samisk kultur.

12. Frp vil legge ned Likestillings- og diskrimineringsombudet og fjerne likestillingsloven.

13. Frp vil legge ned fylkeskommunene og lage gigakommuner.

14. Frp vil kutte i støtten til distrikts-Norge.

15. Frp vil overlate mer av makten til markedet.

16. Frp mener at det ikke er en prioritert oppgave å rense utslippene fra gasskraftverk.

17. Frp vil åpne opp for midlertidige ansettelser og gjøre det vanskeligere for ungdom i etableringsfasen.

18. Frp vil gjøre alle til minstepensjonister og overlate eldres trygghet til private pensjonsbedrifter.

19. Frp vil innføre karakterer for niåringer i skolen.

20. Frp er motstander av høyhastighetsbane mellom de største byene.

21. Frp vil sette bibliotekene femti år tilbake i tid ved å fjerne utlån av filmer, musikk og aviser.

22. Vil gjøre stillingsvernet for landets arbeidere mer usikkert

23. Frp vil kutte dramatisk i bistanden til verdens fattigste.

24. Frp vil tvinge ungdom til å jobbe mer overtid uten rett til overtidsbetaling.

25. Frp støtter ukritisk Israels okkupasjon av de palestinske områdene.

26. Frp vil redusere støtten til Kredittilsynet

27. Frp vil kutte pressestøtten

28. Frp vil myke opp regler for midlertidig ansettelse

29. Frp vil ha større lokal forhandlingsrett

30. Frp tror fortsatt ikke på klimaendringene.
-Sound is the factor wich holds it together-

Brukeravatar
Senõr S.
Sted: Bergen

Legg inn av Senõr S. » 19 aug 2009 21:40

Og der har man jaggu meg 30 ekstremt gode grunner til ikke å stemme Frp.

Jeg ville nok ha stemt rødt, for å få Torstein Dahle inn på stortinget. Han er en skikkelig flink politiker.

Brukeravatar
Daniel\m/
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Daniel\m/ » 19 aug 2009 22:26

Musikkere som stemmer Venstre er komiskt :D
Sjekk agendaen en gang til :D :D
Alvorlig mangel på kunnskap :D :D :D

" onclick="window.open(this.href);return false;

Eller:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Daniel "Skyggen" Aune- Vokaler, trommer, bass, synth i diverse band og prosjekter

Evighet- Black metal
Cide- Blackened death
Skyggen- Avant Garde

Brukeravatar
Jenitsu
Sted: Heime

Legg inn av Jenitsu » 20 aug 2009 00:05

MaxMelody skrev:1

14. Frp vil kutte i støtten til distrikts-Norge.
Syns spesielt dette punktet er spesielt ironisk vinkla mot FrP's velgermasse. FrP er det desidert største partiet i Finnmark, og den eneste grunnen til at Finnmark er befolket er all støtten Finnmark får av staten. Snakk om å grave sin egen grav Finnmarkinger!
It wasn't a mistake...it was a flam!

You'll never walk alone!

Premier Signia maple og Paiste Sig, 2002

Brukeravatar
The Game
Sted: Sortland

Legg inn av The Game » 20 aug 2009 10:03

MaxMelody skrev: 2. Frp vil lete etter olje i Lofoten/Vesterålen - uavhengig av ekspertenes råd!

3. Frp vil rangere elever og henge ut enkeltskoler i avisa.

4. Frp vil masseprivatisere skolen og skape større forskjeller mellom elevene.
I og med at jeg er lærer, bor i vesterålen osv, så velger jeg å trekke ut disse ifra grunnene til Max. Jeg har ikke lest partiprogrammet til FRP, så jeg kan ikke si hvorvidt dette stemmer. Men jeg må jo si at det er skremmende at politikere ikke klarer å se lengre enn sin egen nese. Av og til så virker det som de er i sin egne lille boble og ikke bryr seg om noe annet enn seg selv. Ikke misforstå meg her, dette er bare min mening. Alle politikere fronter selvsagt det de mener er rett, men når disse folkene som faktisk skal styre landet klarer å lire av seg ting som ikke gagner noen andre enn de som allerede har nok penger, bor i store byer(les Oslo) eller seg selv som politiker så må man jo begynne å lure litt.

Jeg som medmenneske kunne aldri i verden ha stemt på FRP, men det er på grunn av grunnverdiene deres. De fleste som stemmer FRP her oppe iallefall, er på grunn av at de tror at FRP kommer til å stenge grensene og kaste ut alle innvandrere. Verden funker heldigvis ikke sånn. Jeg sier ikke at man skal åpne grensene å at det skal bli fri flyt, men jeg mener at man må hjelpe mennesker som virkelig trenger det. Mullah Krekar trenger ikke hjelp, han burde kastes med verdens største katapult så langt som det er mulig. Men det er da han.

Det ble mye rabling for egentlig ingenting her..

Brukeravatar
Ludvig
Sted: Ålesund

Legg inn av Ludvig » 20 aug 2009 10:11

FRP og AP er jo helt like. Kan like gjerne slå de sammen. Selv bryr jeg meg fint lite om politikk, jeg har da andre ting å gjøre enn å kaste bort livet til slikt tull. I mine 23år her på kloden har jeg aldri merket en døyt forskjell når det var Bruntland, Jagland, Bondevik, Jens eller hvem som har hatt på seg dressen. Og om det blir Siv eller Jens eller Erna eller whoever, så tviler jeg på at det blir noen som helst forskjell. Denne gangen også.
http://www.darkestsins.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
The Game
Sted: Sortland

Legg inn av The Game » 20 aug 2009 10:20

enig!

Brukeravatar
Dag T

Legg inn av Dag T » 20 aug 2009 10:53

Ludvig skrev:FRP og AP er jo helt like. Kan like gjerne slå de sammen. Selv bryr jeg meg fint lite om politikk, jeg har da andre ting å gjøre enn å kaste bort livet til slikt tull.
Du sier det selv - Du har lite peiling på politikk, når du påstår AP og FRP er like. Godt valg. :thumbup:

Brukeravatar
Ludwig
Sted: Harstad

Legg inn av Ludwig » 20 aug 2009 10:55

Det var en kompis av meg som sa at forskjellen på Frp og Ap er at Frp sier fra om at kultur skal nedprioriteres Ap bare gjør det. Mens vi dumme folk går rundt å tror blindt på alt det liksom skal ha utrettet ;)

Det sier seg selv at om Frp kom inn i en ettpartisregjering, så ville vi fått det vanskelig :P
Men det går vel ca ikke an og personlig mener jeg at selv om de har en del viktige saker som gjør at man IKKE bør stemme dem fram. Så har de også en hel del ting som ville være bra om de fikk jobba noe med.

Ap og Frp i lag kanskje...

Høres merkelig ut akkurat den komboen, men som det ble sagt i sted. Hvem merker egentlig forskjell i regjeringsskiftene?
Ludwig...
keyboardist, vokalist, trommeslager
specs
Spoiler:
DW Collectors series, PDP Platinum, Tempus
Sabian HHX/ AAX
Aquarian
Vic Firth
Gibraltar

Svar