Valg 09: Trommeforums meningsmåling

For alt som ikke har med trommer å gjøre.

Hvilket parti stemmer du på (eller ville stemt på, dersom du ikke har stemmerett)

Arbeiderpartiet
25
36%
Sosialistisk venstreparti
8
11%
Senterpartiet
6
9%
Fremskrittspartiet
12
17%
Høyre
5
7%
Kristelig folkeparti
2
3%
Venstre
6
9%
Andre
6
9%

Stemmer totalt: 70

Brukeravatar
bugge

Re: Valg 09: Trommeforums meningsmåling

Legg inn av bugge » 30 aug 2009 01:24

På den andre siden av landet er styrking av nynorsk en kampsak for det samme partiet.
Zz skrev:Argumentet "ikke kritiser noe hvis du ikke kan gjøre det bedre selv" står like støtt som en afrikansk stråhytte. Verden ville vært ganske vanskelig hvis man bare kunne kritisere de som var dårligere enn deg. Barnehageargument, spør du meg.

Brukeravatar
Justice
Sted: Høyjord - Andeby

Legg inn av Justice » 30 aug 2009 11:03

Olalá skrev:Det var paneldebatt på skolen min på fredag, og da ble bare hatet mitt mot FrP styrket. Representanten var en populistisk douchebag som lovte å senke prisen på alkohol, snus og røyk og kalte nynorsk et grautmål og kastet en nynorsk-ordbok i bakken. Jeg ble lei meg da han fikk god støtte fra salen :(
Vi får Norgespatriotene på besøk neste fredag. Kan bli spennende.

Brukeravatar
bugge

Legg inn av bugge » 30 aug 2009 12:16

Hehe, morsomt.
Zz skrev:Argumentet "ikke kritiser noe hvis du ikke kan gjøre det bedre selv" står like støtt som en afrikansk stråhytte. Verden ville vært ganske vanskelig hvis man bare kunne kritisere de som var dårligere enn deg. Barnehageargument, spør du meg.

Brukeravatar
mhv

Legg inn av mhv » 30 aug 2009 14:02

Death of Justice skrev:Altså, ulykkene kommer til å bli sterkt redusert om mopedene går i 60, 45 er en fare for Norges land.

FRP vil også ha en del innvandrere ut av Norges land, hvis ikke jeg tar grundig feil. Til fordel for oss, da slipper vi rasisme og krangel (regner med at de vil ha værstingene ut).
FRP for ureflekterte mennesker.
What? No pudding!?

Brukeravatar
Olalá
Sted: Eidsvoll

Legg inn av Olalá » 30 aug 2009 14:07

mhv skrev:
Death of Justice skrev:Altså, ulykkene kommer til å bli sterkt redusert om mopedene går i 60, 45 er en fare for Norges land.

FRP vil også ha en del innvandrere ut av Norges land, hvis ikke jeg tar grundig feil. Til fordel for oss, da slipper vi rasisme og krangel (regner med at de vil ha værstingene ut).
^2.
Kom igjen, vi setter opp fartsgrensa slik at umodne ungdom dør. Deretter setter vi ned prisen på røyk og alkohol, slik at alle blir enten døde eller alkoholikere med kols!

Brukeravatar
Justice

Legg inn av Justice » 30 aug 2009 16:20

Det er fler ulykker med originale mopeder som bare gjør 45, enn trimmede.

Røyk og alkohol kan ryke og reise.

Brukeravatar
Frode Eide
Sted: Hitra

Legg inn av Frode Eide » 30 aug 2009 16:24

Death of Justice skrev:Det er fler ulykker med originale mopeder som bare gjør 45, enn trimmede.

Røyk og alkohol kan ryke og reise.
Hvorfor er det flere ulykker med orginale da?

Brukeravatar
Ludvig
Sted: Ålesund

Legg inn av Ludvig » 30 aug 2009 16:29

For starters....fordi de ødelegger flyten i trafikken og irriterer, og det gjør at folk tar ukloke valg for å prøve å komme seg forbi og det kan ende med front-mot-front, utforkjøring, det kommer overaskende på personen på mopeden/scooteren osv osv.
http://www.darkestsins.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Ludvig
Sted: Ålesund

Legg inn av Ludvig » 30 aug 2009 16:30

Olalá skrev:
mhv skrev:

^2.
Kom igjen, vi setter opp fartsgrensa slik at umodne ungdom dør. Deretter setter vi ned prisen på røyk og alkohol, slik at alle blir enten døde eller alkoholikere med kols!
Heller sett aldersgrensen til moped til 18år og grensen for bil til 21.
http://www.darkestsins.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olalá
Sted: Eidsvoll

Legg inn av Olalá » 30 aug 2009 17:12

Det er jeg enig i. Det er altfor mange som tar lappen før de egentlig er klare nok for et såpass stort ansvar som å kjøre bil er.

Brukeravatar
Naigewron
Moderator
Moderator
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av Naigewron » 30 aug 2009 17:29

Death of Justice skrev:Det er fler ulykker med originale mopeder som bare gjør 45, enn trimmede.
Merkelig nok er det også flere originale mopeder enn trimmede på veien... Rart det der, gitt.

Har du forresten noen kilder til denne påstanden din, eller er det bare "noe du har hørt"?
Trommene mine: Bilder/utstyrsliste
Band:
- Lucky Lew | Facebook | Spotify
- Malice In Wonderland | Facebook | Spotify

Brukeravatar
Justice

Legg inn av Justice » 30 aug 2009 17:35

Naigewron skrev:
Merkelig nok er det også flere originale mopeder enn trimmede på veien... Rart det der, gitt.

Har du forresten noen kilder til denne påstanden din, eller er det bare "noe du har hørt"?
Det er noe man "bare legger merke til at er 90% større sjans for" når man er ute og kjører. Bilister tar farlige forbikjøringer i farlige svinger, og bang. Jeg ble passert av ei sur gammel kjerring i sta, som lå langt over 90 - 200 meter. Så svingte hun. Det er dustete, enda jeg hadde godt over 60. Hun hadde ikke tapt mye på de fem sekundene.

I byen er moped som bare går i 45 en livsfare, i motsetning til her på landet, hvor det bare er kjedelig.

Brukeravatar
Naigewron
Moderator
Moderator
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av Naigewron » 30 aug 2009 18:02

Death of Justice skrev:
Naigewron skrev:

Det er noe man "bare legger merke til at er 90% større sjans for" når man er ute og kjører. Bilister tar farlige forbikjøringer i farlige svinger, og bang. Jeg ble passert av ei sur gammel kjerring i sta, som lå langt over 90 - 200 meter. Så svingte hun. Det er dustete, enda jeg hadde godt over 60. Hun hadde ikke tapt mye på de fem sekundene.

I byen er moped som bare går i 45 en livsfare, i motsetning til her på landet, hvor det bare er kjedelig.
Så... du baserer statistikken din på at du opplever farlige forbikjøringer når du kjører moped? Og du kjører i 60? Men du har ikke faktisk opplevd noen ulykker, hverken i 45 eller 60?

Husk også at når du kjører fortere enn 45 så tar det lengre tid og avstand å komme forbi deg, så slik sett kan man si at det er tryggere å kjøre saktere.

I byer er det forøvrig maks 50 km/t uansett, så hvordan er det mer farlig med lav fart der?

Personlig synes jeg hele mopedkonseptet er tøvete. Jeg tok mopedlappen selv, og den trafikkopplæringen vi fikk før vi fikk lappen var latterlig. Vi var absolutt ikke klare for å dra ut i trafikken. Maksgrensen på 45 sparer mange skader, og hvis andre trafikanter blir irriterte og kjører forbi på farlige steder så er det lite å gjøre med... De burde gjerne holdt seg hjemme i stedet.

Hvis du vil kjøre fortere, skaff deg sertifikat for lett motorsykkel. Det er ikke verre enn det.
Trommene mine: Bilder/utstyrsliste
Band:
- Lucky Lew | Facebook | Spotify
- Malice In Wonderland | Facebook | Spotify

Brukeravatar
Dag T

Legg inn av Dag T » 30 aug 2009 21:42

Foreslår at mopedistene lager sin egen tråd. Moped er meg bekjent ikke et tema i dette valget. :thumbup: Husk hjelm.

Brukeravatar
Moridin
Sted: Oslo/gokk/gokkere

Legg inn av Moridin » 06 sep 2009 18:47

Olalá skrev:
mhv skrev:

^2.
En kjekk ting med den tankegangen er at minst én generasjon med FRP'ere vil dø i løpet av kort tid. :)

Forhåpentligvis setter dette et skrekkeksempel for andre, men det kan også tenkes at flere blir litt for glade i den livsstilen.

Minner meg om noe andre gode argumenter jeg har hørt som likner på FRP-mentalitet.

"Man må sette ned aldersgrensa for lappen til 16, da er det færre 18-åringer som dør i trafikken."
(Ja, det er større sannsynlighet for at de som evt. dør som 18-åringer vil dø som 16-åringer i stedet)

"Dessuten, så slipper man å bli henta av foreldrene sine når man har vært på fest!" :wallbash:

Det er egentlig ganske fantastisk hvor lite gjennomtenkte mennesker egentlig kan være.
Last.fm
DTXpress
-Kjemi og andre realfag

Svar