Litt dødt her?

For alt som ikke har med trommer å gjøre.

Litt dødt her?

per » 14 Jan 2012 01:51

Jeg husker når jeg meldte meg inn i forumet her så var det temmelig mye aktivitet her men nå om dagen virker det rimelig dødt her i forhold til sånn det var.

Jeg synes det kan virke som om aktiviteten gikk ned rundt skifte av design på selve siden, men det er mulig jeg tar feil, noen andre som synes forumet her har dødd litt ut?
Brukerens avatar

Litt dødt her?

Annonse

Annonse

Re: Litt dødt her?

Naigewron » 14 Jan 2012 11:37

Aktiviteten er ikke som den var, nei. Mange medlemmer fra tidligere har sluttet å henge her, og det er ikke nok nye folk som kommer til.

Tror ikke det har noe med designskiftet å gjøre. Alle forum opplever at medlemmer slutter å poste; trikset er som sagt å sørge for at nye kommer inn. Hovedproblemet er nok rett og slett at trommemiljøet i Norge ikke er så stort, og det er bare en liten del av det miljøet som liker å henge på et internettforum og snakke om utstyr o.l.
Trommene mine: Bilder/utstyrsliste
Band:
- Lucky Lew | Facebook | Spotify
- Malice In Wonderland | Facebook | Spotify
Brukerens avatar
Moderator
Moderator

blanco » 17 Jan 2012 02:00

Kjipt, får vel finne meg et nytt forum..

Dag Frogner » 17 Jan 2012 20:05

Vel, siden vi strengt tatt er det eneste trommeforumet i Norge, tror jeg ikke løsningen er å finne et nytt forum. ;)

Som Naige sier, er det slik med alle forum. Det går opp og ned i aktiviteten og nå er vi desverre litt nede i en dal.

Han har også et poeng i at det er begrenset hvor mange av de aktive trommeslagerene i Norge som har tid / vil / kan / har lyst til å sitte å diskutere på et slikt forum.
Klikk her for å besøke oss på Facebook.

Har du noen tekniske problemer med nettsidene våre eller andre spørsmål/henvendelser?
Ta kontakt med oss på dag @ trommeportalen.no
Brukerens avatar
Administrator
Administrator

per » 18 Jan 2012 18:53

Missforstå meg rett, jeg snakker ikke om noe nytt forum, tvert i mot, men jeg merket meg fort at jeg syntes det nye designet i forhold til det gamle var mindre oversiktlig og marginalt vanskeligere å bruke enn det var før, i forhold til dette har jeg merket meg en noe nedadgående aktivitetskurve her inne og undres om det kan være grunnen. Bare en tanke, ikke en bastant påstand.

Det jeg har merket mest er at et par tre brukere som før var veldig aktive ikke lenger er aktive og at kanskje forumet som helhet har dødd ut på grunn av at de har "forsvunnet".

Jeg synes det er veldig kjedelig, trommer er jo noe av det morsomste en kan snakke om spør dere meg...
Brukerens avatar

ToBBa » 19 Jan 2012 15:45

per skrev:Det jeg har merket mest er at et par tre brukere som før var veldig aktive ikke lenger er aktive og at kanskje forumet som helhet har dødd ut på grunn av at de har "forsvunnet".

Jeg synes det er veldig kjedelig, trommer er jo noe av det morsomste en kan snakke om spør dere meg...

I'm still here! Har bare hatt dårlig med internet-tilgang i det siste.
viktors skrev:
Zz skrev:Hva er en lol?

Det er en zildjian.

***pAisTe 2000***
*****PREMIER*****
Brukerens avatar

Dag Frogner » 19 Jan 2012 23:13

per: Det kan godt hende det ble en liten nedgang når vi byttet design, men jeg passet bl.a på at "Se nye innlegg • Se dine innlegg" og flere andre linker ble værende på stamme sted, slik at overgangen ikke skulle bli så brå. Så folk kan stort sett klikke på de samme stedene nå som før og det tror jeg er viktig. Vi er alle vanedyr. ;)

Og om vi nå skulle byttet igjen (når folk har blitt vandt til dette) kan jeg love deg at det hadde gått enda litt mer ned.

Jeg sendte mailer til de mest aktive brukerene for et års tid siden for å høre hvorfor de ikke var her lenger, og fikk grunner som "mistet interessen for trommer", "går på skole som tar mye tid og prioriterer ikke forumet så mye lenger" etc etc...

Det var faktisk ingen av de 4-5 jeg sendte mail til som sa det hadde noe med forumet i seg selv å gjøre...

Har du noen tekniske problemer med nettsidene våre eller andre spørsmål/henvendelser?
Brukerens avatar
Administrator
Administrator

per » 20 Jan 2012 23:51

Ja, jeg er veldig interessert i å ha et trommeforum i dette landet, vi trenger det, det hadde jo vært artig om vi kunne fått til noe tester av noe slag eller slike ting, jeg kjenner meg igjen i den at man nedprioriterer forum etter en stund, har vært aktiv på andre fora der jeg bare sporadisk er innom i blant nå, dette forumet har jeg aldri vært spesielt aktiv på selv men jeg leser stort sett det folk skriver av ting og tang.

Men akuratt det med design har jeg tenkt mye på og det er en del grep som kan tas for å gjøre brukervennligheten "bedre", det er jo det som ofte dreper nettsteder, når du har en bråkvass overgang fra et gammelt til et "nytt" design, men det er nok andre grunner også..

Det som kanskje hadde vært kult hadde jo vært om man fikk mer profilerte trommiser som lever av dette til å kanskje "blogge" litt på forumet vårt, det hadde jo vært spennende, men om de gidder er jo en annen sak, hehe...
Brukerens avatar

Olalá » 03 Feb 2012 21:28

Jeg stikker hodet innom her for første gang på en god stund for å si litt om hvorfor jeg slutta å henge her. I starten var det bare fordi jeg ikke hadde tid - musikklinja slukte store deler av dagen min, så forumtid ble rett og slett ikke prioritert i hverdagen min. I det senere, etter å ha begynt å henge på forum som Cymbalholic og Drummerworld, har jeg innsett at dette forumet har én stor mangel: Hvor ble det av spillinga?

Tenk litt på det - hvor mange tråder på dette forumet handler om å faktisk spille trommer? Jeg føler at alle trådene handler om utstyr, og svært ofte om nybegynnertrommesett, og for noen som har ambisjoner om å bli god til å spille, er det rett og slett ikke så interessant å bruke hele dagen sin på å diskutere hva slags Sonor-finish som er finest. De virkelig store, internasjonale forumene har egne avdelinger for musikk og teknikk som begge blir flittig brukt. Dette gjør at også de som ikke er så interessert i utstyr har et forum de kan hjelpe hverandre og få inspirasjon i.

Løsningen? Det kan jeg ikke svare på. Forumet er jo et demokrati, og innholdet av forumet blir bestemt av medlemmene, derfor blir det vanskelig å påtvinge en endring av fokus i forumet. Jeg mener å ha lest forslag om en sammenslåing av Trommer.no og dette forumet, og personlig tror jeg at dette kan være noe av løsningen for både forumet og nettsiden. Jeg, og mange likesinnede jeg kjenner, bruker ofte Trommer.no for tips og inspirasjon for å forbedre spillingen sin, men nettsiden mangler interaksjon og aktivitet blant medlemmene. Ved å sammenslå Trommer.no og Trommeportalen, tror jeg at vi fortsatt vil få spennende og lærerike oppdateringer om spilling, bare med et forum der man kan diskutere og hjelpe. Trommemiljøet i Norge er ikke stort nok til at to spesialiserte nettsteder kan overleve, derfor tror jeg at dette er en svært god løsning.
Brukerens avatar

Ludwig » 04 Feb 2012 11:01

Jeg tror ærlig talt et en opprydding av tråder kan hjelpe på. Kanskje kan moderatorene med en gang det kommer nok en tråd om å kjøpe sitt første trommesett plassere dem i en samlet kategori slik at alle vi som har vært her en stund osv slipper å "spammes" med tråder om det samme igjen og igjen. Syns det nye designet om noe gjorde sia mer gjennomført, men med det mister man jo litt av det personlige og egenarten som tidligere var forumet.
Ludwig...
keyboardist, vokalist, trommeslager
specs
Spoiler:
DW Collectors series, PDP Platinum, Tempus
Sabian HHX/ AAX
Aquarian
Vic Firth
Gibraltar
Brukerens avatar

Dag Frogner » 05 Feb 2012 13:21

Olalà: Jeg er helt enig i at det er mye utstyrsprat her, men slik tror jeg det er på maaange forum rundt omkring. Jeg henger bl.a også en del på foto.no og selvom det også snakkes en del om fotografering, er det fortsatt møe prat om kamera, objektiv, blits etc etc der.

Jeg tror rett og slett ikke man kommer utenom denne biten når man har et forum. Folk er generelt veldig opptatt av utstyr. Og det er jo også sånn at når ingen starter tråder som handler om teknikk o.l, blir det heller ikke noe snakk om det. Dersom du savner dette på forumet, kunne du f.eks startet en tråd eller tre selv for å få litt diskusjon rundt det. Noen må jo begynne. ;)

Når det gjelder kategorier, så hadde vi jo mange flere tidligere, men etter at en stor del av medlemmene heller ville ha færre kategorier, ble det inndelt slik det er nå. Det er selvfølgelig ikke noe i veien for å endre på dette, slik at selve spillingen får en egen kategori, men er er altså slik det er nå fordi det var dette folk ville for en stund siden.

Og ja, vi har i det siste snakket litt om å slå sammen trommer.no og trommeportalen.no rett og slett fordi vi begge har vårt eget konsept og fordi vi tror at det er bedre å samle dette på ett sted.

Ludwig: Selv om vi putter disse i en egen kategori, vil du jo uansett se disse når du trykker "Nye innlegg".

Brukerens avatar
Administrator
Administrator

carldrum » 06 Feb 2012 15:28

Jeg har ikke vært her på lang tid før de siste dagene. Det Olala sier er veldig riktig. De fleste som virkelig er gira på trommer leter etter dybden og å lære å spille. Utstyr ol. er selvsagt en viktig del for trommegale, men ved stimulans fra dere som driver og modererer trommeportalen til tekniske/lærerike diskusjoner som er spill/teknikk orientert, tror jeg det i det minste hadde gitt forumet grobunn som ressurssenter mer enn noe annet, og dermed holdt på flere kunnskapsrike og engasjerte mennesker. Hvis det er et ønske om å ha et større miljø her bør det komme fra dere som driver først og fremst. Er det interessante diskusjoner rundt spennende problemstillinger vil i hvert fall jeg være med!:) Jeg synes forumet er bra ellers. Fint rammeverk. Kanskje en egen kategori for spill og teknikk hadde vært fint, ja.

Jeg vil forresten si at jeg la merke til hvor god info per mail dere gav for en så myk og enkel overgang til nytt design som mulig. Det var bra og jeg fulgte med en stund etter det.

Jeg tror kanskje jevnlige konkurranser med små gear-premier og åpninger av gjennomtenkte tråder med universelle og viktige spørsmål rundt teknikk er viktig. Å prøve å sørge for å ha en proff, eller to som hjelper grasrota ved å svare på spørsmål(Eik Smith, og kanskje en metal trommis for de utallige metal fansa). .
Jeg tror også en sammenslåing av alt med trommeforum ol. er lurt for alle hvis mulig. Det er ikke rom for "forskjellige konsepter" hvis man skal ha noe nyttig i dette landet uansett:)

..ble hypp på å shedde jeg nå!:)
Mitt hovedsett: Pearl Reference, Black Pearl, 10x8-12x9-14x14-22x18, Reference brass snare 14"x5", Sabian HHX and Zildjian K series cymbaler ++, Trick Pro V-1 Big Foot Dobbelpedal.
Brukerens avatar

Justice » 12 Feb 2012 22:35

Jeg er en av de få som prøver å poste her daglig. Jeg har vært vitne til at aktiviteten har sunket betydelig fra jeg ble med her for litt over 3 år siden. Husker sommeren 2009 starta det å dø ut, men det var ingenting i forhold til nå!
Brukerens avatar

Råbjørn » 31 Mar 2012 16:18

Om dere skal prøve å få proffe trommisere til å bidra her, så vil jeg foreslå Hellhammer.
Har sett han er ganske aktiv på et par andre forum. Hvertall med tanke på hvor opptatt han sikkert er med alle banda han spiller i...
Han poster litt på et Paiste forum, ettersom han har gått over de de cymbalene. Legger ut bilder av settet sitt og svarer villig på spørsmål. Han er/var også på et annet forum som jeg ikke husker navnet på i farta. Extreme drumming eller noe.....
Virket som han var innom så ofte han hadde tid og svarte på spørsmål.

Har forøvrig sett at det er veldig lstille her for tida, etter å ha kommet tilbake etter et langt opphold. Jeg er innom hver dag nå. Prøver å poste litt også for å holde det gående
:)
Brukerens avatar

Adelleda » 31 Mar 2012 18:06

Jeg er innom flere ganger til daglig. Svarer hver gang det stilles spørsmål om noe jeg kan, men er ikke så flink til å klekke ut nye, interessante tråder... Som noen nevnte lenger oppe, tror det er et godt poeng at vi får flere tråder om teknikk og spilling, og ikke bare utstyrstråder.
Mitt trommesett: Pearl Vision

Neste

Hvem er i forumet
Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 11 gjester