Fortell om deg selv ;)

For alt som ikke har med trommer å gjøre.

Re: Fortell om deg selv ;)

Trommeline » 20 Mar 2011 11:57

Kjekt med positive tilbakemeldinger :-)

Annonse

Annonse

LeoKhenir » 19 Apr 2011 13:00

Som ny bruker må man vel gjennom den obligatoriske "fortell om deg selv". Velvel.

Ole-Henrik, 25,5 år, bosatt i Trondheim. Lærte meg trommer for 11 år siden, kombinerte trommesett og skarptromme i korps samtidig, og det hjalp jo! Spilte forholdsvis aktivt i to-tre år, før Forsvaret og studier satte en midlertidig stopper for tromminga. Spilte litt gitar til husbruk i en periode, før en kompis huka tak i meg i fjor høst og "Døh! Jeg hørte deg spille gitar på nachspiel en gang (for 5 år siden...), og du nevnte vel da at du kunne spille trommer. Hypp på band?". Ole var ikke vanskelig å be, og slang seg med.

Bilde! Tatt på debutkonserten vår på Rockheim, og jeg sitter bak det som incidentally er drømmesettet mitt også: Et Ruff Acrylic-sett (jeg vil dog ha en farge, og ikke klare trommer)

Bilde

Cymbalene er Sabian B8 Rock (14 HH, 16+18 crash, 21 ride) og en Zildjian Chinaboy 18".
--- Dersom man ikke kan piske bassisten med trommestikkene, hva er da poenget med at de er lagd av tre? ---

Band: Manifold Bastards på Urørt og MySpace!
Brukerens avatar

Herr Brun » 19 Apr 2011 14:10

Back to the 80's? For en vinkel på tammene!

LeoKhenir » 19 Apr 2011 14:15

Bildet lyver nok litt, det er ikke særlig mer enn ca 50 graders vinkel. Men ja, jeg liker litt bratt vinkel. Bildet er tatt med ca 3 meters høydeforskjell mellom gulvet til fotografen og gulvet til trommene, det må også tas med.
--- Dersom man ikke kan piske bassisten med trommestikkene, hva er da poenget med at de er lagd av tre? ---

Band: Manifold Bastards på Urørt og MySpace!
Brukerens avatar

MisterDrummer » 14 Okt 2011 10:55

Morn
Heter da Ola, er fjorten år, spilt trommer i 5-6 år. Trommer er vel egentlig det eneste jeg driver med.

Adelleda » 03 Des 2011 13:56

Hei folkens!

Jeg heter Magnus, er 20år og kommer fra Trondheim. Begynte i korpset da jeg gikk i første klasse og holdt ut der i ti år. I tillegg spilte jeg i band med noen kompiser på sen barneskole/tidlig ungdomsskole. Interessen har gått mye opp og ned, men den var så stor at jeg bestemte meg for å gå musikk på Fredtun Folkehøyskole i fjor, og nå i høst har jeg blitt enda mer inspirert og prøver endelig å ta øvinga litt seriøst. Har kjøpt dobbelpedal og nye cymbaler, og skal etterhvert bytte ut Pearl Forum-settet, som virkelig nærmer seg pensjonsalder.

Gleder meg til å ta del i diskusjoner og samtaler med likesinnede!
Mitt trommesett: Pearl Vision

ElectricMayhem » 07 Jan 2012 22:36

Hei, Per-Helge her! Vet ikke helt om jeg er en av de mer originale her... Kjøpte mitt første trommesett på tirsdag denne uken, og er 48 år gammel... Litt sent ute altså...

Øver jeg mye blir jeg kanskje såpass dugelig at jeg kan starte band før jeg blir pensjonist...

Nå skal det innrømmes at jeg har vært borti trommer før, men det er over 25 år siden...tror det var et Tama Swingstar jeg lekte meg med den gangen.

Nå har jeg, med hensyn til naboer, unger og andre, kjøpt meg et Roland HD-1, slik at jeg kan sitte der med headsett og slå løs. Siden jeg starter 2012 med to ukers fri/avspasering, så har jeg sittet mellom 4 og 6 timer daglig hittil og prøvd meg.

Vil derfor ikke på noen måte kalle meg trommeslager, men en som har lyst til å lære å spille, ikke nødvendigvis i band (selv om det ville vært utrolig morsomt), men først og fremst for å ha det litt moro.

Trommer har alltid fascinert meg, så det er jo egentlig en gammel drøm som går i oppfyllelse.

Musikalsk sett liker jeg rock først og fremst, selv om jeg stort sett er altetende. Driver en liten classic rock radiostasjon (rockfm.no) som sender på nett og FM og musikken der er vel ganske betegnende for hva jeg liker. God gammel hardrock, progressiv rock, metal og noen avstikkere i andre sjangre.

Bor på Nesodden utenfor Oslo, jobber som journalist til daglig og har tre barn.

Har for moro skyld listet opp mitt "utstyr" http://www.trommeportalen.no/viewtopic.php?f=4&t=1713&p=162158#p162158 også, slik som vi blir bedt om å gjøre! :-)

Siden brukernavnet Animal (mitt store forbilde fra Muppet Show) var opptatt, valgte jeg navnet på bandet han spilte i istedenfor... :-)

Per-Helge

Naigewron » 08 Jan 2012 15:18

ElectricMayhem skrev:Musikalsk sett liker jeg rock først og fremst, selv om jeg stort sett er altetende. Driver en liten classic rock radiostasjon (rockfm.no) som sender på nett og FM og musikken der er vel ganske betegnende for hva jeg liker. God gammel hardrock, progressiv rock, metal og noen avstikkere i andre sjangre.

Velkommen velkommen! Har hørt navnet Rock FM før ja, husker navnet vårt dukket opp på spillelistene deres når vi slapp forrige plate i 2010 :thumbup:
Trommene mine: Bilder/utstyrsliste
Band:
- Lucky Lew | Facebook | Spotify
- Malice In Wonderland | Facebook | Spotify
Brukerens avatar
Moderator
Moderator

ElectricMayhem » 12 Jan 2012 19:19

Naigewron skrev:Velkommen velkommen! Har hørt navnet Rock FM før ja, husker navnet vårt dukket opp på spillelistene deres når vi slapp forrige plate i 2010 :thumbup:

Det stemmer sikkert! Kjenner til de bandene som står i signaturen din. Ikke noe problem å få spilletid hos oss! :D

Per-Helge

thedrummerschoice » 12 Jan 2012 23:57

Hei!

Eg heiter Olav, og er bondeknøl frå ein særs øde plass i nærheten av Voss...

Eg er 17 år, og går 2. året på musikklinja på Voss Gymnas. Spelt lufttrommer heile livet, men fekk ikkje el-trommer før i 2009, og så gjekk det kun ein veg. Mine store lidenskapar i livet er trommer og musikk, ikkje minst rock! Er med i Voss Rockeklubb, men står for tida uten fast band. Rekner meg sjølv som ein middels bra trommis, har ikkje hatt lærar så lenge heller.

eivindaugust » 02 Apr 2014 00:53

Navnet er Eivind August, som du kanskje gjettet. Egentlig gitarist, samt noe roping/hvisking, ankom dette herlige forumet for å finne noen slagverksentusiaster å jamme med, og skal selvfølgelig avstå fra trommisvitser.

22 år, studerer filosofi, glad i musikk og film og shit.

Peace!

Jonas E » 04 Sep 2015 10:12

Heisann.

Jonas heter jeg, er 27 år å bor i Sandefjord.

Jeg har spilt trommer av og på siden jeg var ca. 10,å har nå tatt dette opp igjen for fullt. Det som fikk meg til ta det opp igjen for fullt er at jeg takket ja til å være instruktør for aspirantene i et av de lokale korpsene.

Har jeg glemt å ta med noe, så spørr gjerne :D

Mvh

Jonas

Forrige

Hvem er i forumet
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester