Fortell om deg selv ;)

For alt som ikke har med trommer å gjøre.

Re: Fortell om deg selv ;)

Dag Frogner » 24 Sep 2010 18:23

Velkommen til forumet skal du være. :)
Klikk her for å besøke oss på Facebook.

Har du noen tekniske problemer med nettsidene våre eller andre spørsmål/henvendelser?
Ta kontakt med oss på dag @ trommeportalen.no
Brukerens avatar
Administrator
Administrator

Annonse

Annonse

stromseth » 25 Sep 2010 22:37

Heia

Stian heter jeg og bor pt. i indre Troms hvor jeg også vokste opp en gang i tiden.
Har rundet 35 og har nylig tatt opp stikkene igjen etter ca. 15 års pause ...

Spilte i band i ungdomstiden og har tatt opp igjen den tråden også. Merker nå at vi verken var spesielt flinke eller spesielt seriøse den gangen så jeg prøver å gjøre det litt mer skikkelig denne gangen :)

Har jobbet i lydstudio for lenge siden før datamaskiner ble kilden til at jeg har råd til salt i grøten.

Første offentlige spilling ga så massivt positive tilbakemeldinger at jeg ble revet med og heiv meg rundt og investerte i et skikkelig Yamaha-sett. Når kjerringa hørte prisen fikk jeg klar beskjed: "Nå BØR du bli god" ;-)

Vel. Vi prøver etter beste evne å sjonglere seriøs bandsatsing (seriøst hobbynivå) med unger, aktiviteter, jobb og alt annet som hører til sånn omtrent snart midt i livet.

Stian

Herr Brun » 04 Jan 2011 16:35

Hallays! Jeg heter Andreas, er 20 år ung, kommer fra Narvik og går på Høgtun Folkehøgskole (ikke musikklinja) og spiller i et lovsangsband der. Har tidligere spilt i skolekorps og i relativt mange kortlevde prosjekter med folk langt over mitt nivå (sånn blir det med far som er musiker).

Spiller også tuba, og sluttet i grunn helt med trommene for noen år siden og så på meg selv som tubaist. Etter å ha kommet til skolen jeg nå går på og lekt meg litt på musikkrommet møtte jeg bandet jeg spiller i, og har fått helt dilla. Vi øver masse, spiller en del konserter og utnytter til det fulle at vi går på folkehøgskole, med alt det innebærer av fritid og muligheter.

ToBBa » 04 Jan 2011 20:35

Herr Brun skrev:Hallays! Jeg heter Andreas, er 20 år ung, kommer fra Narvik og går på Høgtun Folkehøgskole (ikke musikklinja) og spiller i et lovsangsband der. Har tidligere spilt i skolekorps og i relativt mange kortlevde prosjekter med folk langt over mitt nivå (sånn blir det med far som er musiker).

Spiller også tuba, og sluttet i grunn helt med trommene for noen år siden og så på meg selv som tubaist. Etter å ha kommet til skolen jeg nå går på og lekt meg litt på musikkrommet møtte jeg bandet jeg spiller i, og har fått helt dilla. Vi øver masse, spiller en del konserter og utnytter til det fulle at vi går på folkehøgskole, med alt det innebærer av fritid og muligheter.

Wellcum!
Tuba er fett! Hva er egentlig et Lovsangband?
viktors skrev:
Zz skrev:Hva er en lol?

Det er en zildjian.

***pAisTe 2000***
*****PREMIER*****
Brukerens avatar

Herr Brun » 04 Jan 2011 22:20

Et band som spiller lovsang? :P
Lovsang er "vanlig" musikk (altså ikke salmer o.l.) med kristent budskap, som ikke er gospel.
Eks:
Impuls (norsk, svært variabelt... En del låter er veldig bra)
Rudi Muntevik (også han norsk)
Michael Smith
Casting Crowns
Hillsong

MaxMelody » 04 Jan 2011 23:32

er du over gjennomsnittet kristlig vil du si?
-Sound is the factor wich holds it together-
Brukerens avatar

Herr Brun » 04 Jan 2011 23:38

Ja, det vil jeg si. Hvis ikke hadde jeg ikke orket, rent musikalsk er det ikke kjempespennende musikk vi spiller.

ToBBa » 05 Jan 2011 00:47

Herr Brun skrev:Et band som spiller lovsang? :P
Lovsang er "vanlig" musikk (altså ikke salmer o.l.) med kristent budskap, som ikke er gospel.

Ok, da er jeg med. Kristen eller ikke, velkommen er du uansett.
viktors skrev:

Det er en zildjian.

***pAisTe 2000***
*****PREMIER*****
Brukerens avatar

Herr Brun » 05 Jan 2011 00:58

Takk takk, jeg regnet ikke akkurat med at religionen min var et problem :P

Ludwig » 08 Jan 2011 14:29

hvorfor spiller du ikke gospel da?
mye spennende man kan spille innen det :)
Ludwig...
keyboardist, vokalist, trommeslager
specs
Spoiler:
DW Collectors series, PDP Platinum, Tempus
Sabian HHX/ AAX
Aquarian
Vic Firth
Gibraltar
Brukerens avatar

Herr Brun » 08 Jan 2011 23:53

I all hovedsak fordi jeg ikke har noen å spille med.

Kjetil » 09 Jan 2011 01:38

Øh.... har jeg postet her før..? Anyways

Kjetil heter jeg, 16 år og kommer fra Florø, men har flytta til Sandane. Går på musikklinja, som forøvrig er kjempegøy. Trommer/perkusjon er vell muligens snart et yrke for meg men er ikke sikker. Har en svart puddel, nokia telefon, multicom- pc og 10 nøkler på nøkkelhanken inkludert trommenøkkelen :p Meg og settet mitt:

fjert.jpg

02012011576.jpg
Kjetil Hammerseth

Roland Td9kx2
Tama Speed Cobra
Sony MDR-XB700
Brukerens avatar

Trommeline » 13 Mar 2011 18:49

Jeg heter Line Mari, begynte å spille trommer på musikklinja når jeg var 16, men begynte på en annen linje etterhvert (noe jeg angrer den dag i dag). Begynte på Riska rockeklubb i denne perioden og spilte i band med en gutt og to jenter. Senere spilte jeg sammen med et annet band i en kort periode. Universitetsstudier ble etterhvert noe som fylte livet i større grad, og tromming og band ble satt på vent. Men nå har jeg snart blitt ferdig med en lang utdanning og spiller trommer i et band nå. Vi har holdt på ca 1 år. Parallelt med dette har jeg tatt et par trommekurs for å friske litt opp, og har fått spille intimkonsert etter å ha deltatt på samspillkurs (gjennom AKKS). Sitter å øver på et digitalt trommesett om dagene, og øver på teknikk og takter. Har fått mye bra inspirasjon fra Ernst Viggo sine bøker :-) Har nå anledning til å kjøpe meg et akkustisk trommesett, og foretrekker helst det da det har mye å si for teknikken. Har lyst på Gretch Katalina Club.

:thumbup:

ToBBa » 14 Mar 2011 01:44

Endelig et kvinnelig medlem som skriver, begynner å bli lenge siden sist... Velkommen skal du være!
viktors skrev:

Det er en zildjian.

***pAisTe 2000***
*****PREMIER*****
Brukerens avatar

A.V. » 14 Mar 2011 17:16

Fett med nye jenter her, alt for få av dere ! Hjertelig velkommen skal du være!
-Adrian Vindedal- | "There's no shortcuts" |
Brukerens avatar

ForrigeNeste

Hvem er i forumet
Brukere som leser i dette forumet: Yahoo [Bot] og 3 gjester