Interesse for trommeportalen merch?

Her postes nyheter og viktig info fra forumledelsen og dette er også stedet å skrive dersom du vil gi oss ris/ros.
Brukeravatar
Naigewron
Moderator
Moderator
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Interesse for trommeportalen merch?

Legg inn av Naigewron » 03 nov 2009 22:56

Skulle ikke forundre meg om eneste måte er å ta frem kameraet og knipse et bilde av PC'en din :P
Trommene mine: Bilder/utstyrsliste
Band:
- Lucky Lew | Facebook | Spotify
- Malice In Wonderland | Facebook | Spotify

Brukeravatar
Frode Eide
Sted: Hitra

Legg inn av Frode Eide » 03 nov 2009 23:12

Naigewron skrev:Skulle ikke forundre meg om eneste måte er å ta frem kameraet og knipse et bilde av PC'en din :P
Pass deg! :p
Eple + Shift + 3 fullskjerm, og Eple + Shift + 4 (+ space) valgfritt område

Brukeravatar
Dag Frogner
Administrator
Administrator
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg inn av Dag Frogner » 09 nov 2009 01:00

Noe nytt på logofronten Anders?
Klikk her for å besøke oss på Facebook.

Har du noen tekniske problemer med nettsidene våre eller andre spørsmål/henvendelser?
Ta kontakt med oss på dag @ trommeportalen.no

Brukeravatar
Anders
Sted: Horten.

Legg inn av Anders » 09 nov 2009 02:11

Jeg fikk inntrykk av at du ikke kom til å trenge nytt før om en god stund, ettersom du allere har trykket opp et sett med den gamle, så jeg la det på is.

Men dersom du vil ha det nye nå, til både online- og senere bruk, kan dette fikses. :)

Vi kan jo ta utgangspunkt i svart/hvitt-skissene:
Spoiler:
Bilde
Spoiler:
Bilde
Hva er det du trenger? Jeg antar en banner med ikon, navn og slagord (kan perfeksjoneres fra skisse nr 2), samt en "offisiell" logo, med ikon med eventuelt navn under (se første skisse) som kan brukes på alt fra tees, gensere, online, generell markedsføring, you name it.

Men fortell meg hva du mener, utifra gitte skisser, dersom du er interessert. Liker du at snakkeboble-sirkelen er litt dynamisk, eller ville du hatt den litt mer tona ned? Skal snakkeboblen være mer basstrommeformet? Hva med fonten? Sånne ting er fint å kommunisere godt om. Det er tross alt du som skal ha logoen.

Selv ser jeg en god sel som kan endres/perfeksjoneres, men jeg vil gjerne høre klientens mening først. :)

Det som er viktig er i alle fall at den uttrykker både kommunikasjon og trommer, samt kan forminskes, fungere i svart/hvitt og er original.

*edit: Og hva synes andre om skissene?
figure_02 på 16/06-2005 skrev:Er Dave Weckle han som var i Nirvana?

Brukeravatar
Dag Frogner
Administrator
Administrator
Kontakt:

Legg inn av Dag Frogner » 09 nov 2009 21:35

Når det gjelder trykking av klær så må jeg først få solgt de 100 trykkene jeg har betalt for, men jeg kunne jo godt tenkt meg og fått til en logo for å bruke på nettsiden, kvitteringen i nettbutikken, mailsignatur, visittkort osv osv...

Av de du har der, er det vel nr to jeg liker best. Syntes at kubjella må ryke og det burde kanskje sagt "trommer" enda mer. Ellers er vinkelen på bobla ned til venstre for T`en litt vel tykk i forhold til resten syntes jeg. På nr 1 ser dette bra ut. Men om det blir en boble der om den skal si enda mer "trommer", er jo ikke godt å si. Er heller ikke så veldig glad for stor T i trommeportalen.no eller stor A i av trommeslagere.

Vet at noen av folkene på creativebits ikke er så fan av fonten, at det blir for seriøst, og det er nok mulig det, men det var altså den fonten jeg falt for. Og har ikke funnet noen bedre heller (uten at jeg har brukt timesvis på å lete etter fonter) så er ikke helt bombastisk på det, men liker trajan veldig godt. Er vel en grunn til at den brukes stort sett overalt.

Litt pirk ble det jo. :p

Har du noen tekniske problemer med nettsidene våre eller andre spørsmål/henvendelser?

Brukeravatar
Anders

Legg inn av Anders » 09 nov 2009 22:15

Så du fant fram til creativebits, ja. :P

Selv om jeg er enig i det de sier om fonten, tenkte jeg på at det er den fonten som kjennetegner deg og sida, ettersom den nærmest har gått i tradisjon for trommeportalenrelaterte saker. Derfor tror jeg det er viktig å beholde den. Jeg er også enig i at "small-caps" ikke fungerer her (små store bokstaver), skal fikses. Good catch.

Kubjella kan ryke ( :( ), så da blir jeg nødt til å balansere ikonet visuelt på en annen måte.

I tillegg må formene/proposjonene perfeksjoneres.

Men én ting: Ville du hatt snakkebobleformen mer basstrommeformet (sirkel, ikke oval)? Selv synes jeg det ødelegger kommunikasjonskonseptet, i tillegg til å drepe litt av dynamikken.

Brukeravatar
Dag Frogner
Administrator
Administrator
Kontakt:

Legg inn av Dag Frogner » 09 nov 2009 23:00

Fant creativebits helt tilfeldig da jeg søkte på trommeportalen.no for å se hva jeg fikk opp av treff. :)

Jeg tenker som sagt at det må si "trommer" mye mer og derfor burde nok snakkebobla bli mer lik en tromme. Evt en tromme med et symbol for å få "community"-feel av det.

Jeg tror kanskje det er bedre at du gir meg 4-5 skisser som du ikke bruker så mye tid på enn å komme med ett forslag som du har brukt mange dager på. Det trenger ikke å se pent ut nå, det fikses uansett senere, og jeg har desverre ikke så mye mer konkret å komme med nå. Men jeg vet hvordan jeg vil ha logoen, jeg må bare se den først. :)

Skal prøve å komme i det kreative hjørnet og prøve å komme med noe selv. Tegner du dette for hånd? Tenker på cymbalen, boblen osv..

Brukeravatar
Anders

Legg inn av Anders » 09 nov 2009 23:37

Begynner ved tegnebordet med penn/papir, for så å ta videre konseptene jeg er førnøyd med over på PC-en. Dette tegnes i Illustrator.

Cymbalen og boblen du ser der er ikke håndtegnet. Boblen er egentlig bare en svart oval med en mindre, hvit oval inni, plassert litt skjeivt. Cymbalen er to svarte, flate rundinger (satt litt på spissen). Det er viktig at slike ting lagres i vektorformat, og ikke piksler, derfor lager jeg det i Illustrator framfor f.eks Photoshop.

Men ok, da tar jeg turen tilbake til tegnebordet neste gang, for å eksperimentere med litt andre konsepter. Kan lage dem "fort og gæli" i Illustrator senere for å vise, slik som med denne.

Brukeravatar
Dag Frogner
Administrator
Administrator
Kontakt:

Legg inn av Dag Frogner » 09 nov 2009 23:43

Det høres veldig bra ut. :thumbup:

Brukeravatar
Olalá
Sted: Eidsvoll

Legg inn av Olalá » 09 nov 2009 23:56

Den andre logoen var dritfet, kudos til Anders! Jeg synes at snakkebobletromma ga community-følelsen, og det så rett og slett tøft ut. Kubjella var ikke helt topp da, så den kan nok erstattes med noe annet :)

Brukeravatar
Anders

Legg inn av Anders » 10 nov 2009 00:23

"We need less cowbell"

Brukeravatar
Dag Frogner
Administrator
Administrator
Kontakt:

Legg inn av Dag Frogner » 25 nov 2009 17:31

Da jeg laget denne tråden var det for å sjekke interessen for noe mer klær for å se om det var noe vits i å trykke opp noe. Så vidt jeg kan se ved å skumlese igjennom tråden, så var ihvertfall 7-8 stykker som mer eller mindre sa at de ville bestille. Dette var ikke bindende i det hele tatt, men man satser jo litt på dette når man bestiller for å avgjøre antall og om det i det hele tatt er noe poeng. Det mente jeg altså at det var og trykket opp 25 tskjorter og 10 gensere til og begynne med.

Jeg har nå 21 tskjorter igjen av de 25 som jeg trykte og da har jeg solgt to stk utenom forumet. Altså har jeg solgt 2 (!) tskjorter til et forum med 1220 medlemmer. Genserene har jeg totalt solgt 6 av, men kun 3 av disse er til folk fra forumet.

Er noen som har en god forklaring på dette? Jeg klarer bare ikke å fatte at ikke interessen er større. For folk er jo stort sett veldig positive til hele trommeportalen, at det er et veldig bra tiltak og jeg har fått skryt mange ganger for jobben jeg gjør. Det er selvfølgelig veldig deilig å få, men jeg syntes det er rart at ikke flere er interessert i å spre ryktet om trommeportalen om det er så bra som dere mener. Dette er en av de beste måtene å bidra på. Dere sprer ryktet ved å bruke klærne og vi får også inn en liten slant til "kassa" som igjen brukes for å gjøre portalen bedre...

Brukeravatar
Naigewron
Moderator
Moderator
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av Naigewron » 25 nov 2009 18:01

Som sagt tidligere i tråden, jeg bare venter på lønning nå, og den kommer på fredag :thumbup:
Trommene mine: Bilder/utstyrsliste
Band:
- Lucky Lew | Facebook | Spotify
- Malice In Wonderland | Facebook | Spotify

Brukeravatar
Dag T

Legg inn av Dag T » 25 nov 2009 22:02

Eg har en hoodzip og anbefaler den glatt !! Kvalitet heile vegen. Så skjerpings heile gjengen !! Nå er handling som gjelder, ikkje berre pjatt. Support your local TP ....

Brukeravatar
bugge

Legg inn av bugge » 25 nov 2009 22:08

Når det gjelder klær er jeg ekstremt bevisst på hva jeg kjøper, spesielt med tanke på merker og lignende. Kjøper ikke trommeportalen-skjorte før det står armani på vaskelappen.
Zz skrev:Argumentet "ikke kritiser noe hvis du ikke kan gjøre det bedre selv" står like støtt som en afrikansk stråhytte. Verden ville vært ganske vanskelig hvis man bare kunne kritisere de som var dårligere enn deg. Barnehageargument, spør du meg.

Svar