Feil med de nye sidene postes her

Her postes nyheter og viktig info fra forumledelsen og dette er også stedet å skrive dersom du vil gi oss ris/ros.
Svar
Brukeravatar
Dag Frogner
Administrator
Administrator
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Feil med de nye sidene postes her

Legg inn av Dag Frogner » 21 okt 2009 17:22

Det er fortsatt noen ting som ikke fungerer 100%. De fleste tingene er kostmetiske og har ikke stor betydning for bruken av nettsidene våre, men jeg lister opp de tingene jeg er klar over, også er det fint om dere sier ifra om det dere finner. Jeg velger å heller åpne sidene nå, så får jeg ta litt etterhvert.

Ting som ikke fungerer 100%:

• Når man ser på en profil på forumet, er feltene plassert på motsatt side. Dette gjelder også flere steder i forumet. (fikset)
• Ved "mouseover" på bildene i nettbutikken, går teksten på siden over bildene. (fikset)
• Alle datoene på alle artiklene er like på hovesiden, selvom de er riktige i databasen.
• Multiquote-mod er ikke innstallert.
• Avstanden mellom brukerinfoen (brukernavn, antall innlegg, registrert dato osv) er for stor. (fikset)
• Ha "Markér forumene som lest"-link på forumets hoveside.
• Ved lange foruminnlegg vil bakgrunnen slutte å være grå og gå over til hvit. (fikset)
Klikk her for å besøke oss på Facebook.

Har du noen tekniske problemer med nettsidene våre eller andre spørsmål/henvendelser?
Ta kontakt med oss på dag @ trommeportalen.no

Brukeravatar
Naigewron
Moderator
Moderator
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Feil med de nye sidene postes her

Legg inn av Naigewron » 21 okt 2009 17:59

Det var ikke lett å finne ut hvor jeg skulle logge inn. Fant endelig ut at det ikke går an å logge seg inn mens man står på forumet, man må tilbake til hovedsiden :)

edit: Det er det man får for ikke å lese artiklene før man gir etter for forumabstinensene ;)

Ekstremt uvant så langt, og veldig hvitt overalt, men man blir vel vant til det.
Trommene mine: Bilder/utstyrsliste
Band:
- Lucky Lew | Facebook | Spotify
- Malice In Wonderland | Facebook | Spotify

Brukeravatar
bugge

Legg inn av bugge » 21 okt 2009 18:02

Jeg trives så langt.
Zz skrev:Argumentet "ikke kritiser noe hvis du ikke kan gjøre det bedre selv" står like støtt som en afrikansk stråhytte. Verden ville vært ganske vanskelig hvis man bare kunne kritisere de som var dårligere enn deg. Barnehageargument, spør du meg.

Brukeravatar
Naigewron
Moderator
Moderator
Kontakt:

Legg inn av Naigewron » 21 okt 2009 18:04

Savner også en knapp på forumhovedsiden som markerer alle uleste emner som lest, men det er vel ikke så mye å gjøre med :)
Band:

Brukeravatar
Ludvig
Sted: Ålesund

Legg inn av Ludvig » 21 okt 2009 18:12

Dette ser veldig bra ut! Gratulerer med nye sider! :woot:

Men hadde det vert mulig å fått midtstilt den slik den forrige var? Her er alt trykt opp i venstre side av skjermen og bare helt grått til høyre. Det er litt ubehagelig synes jeg.

Og er det mulig å markere forumene som "lest" ?
http://www.darkestsins.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Dag Frogner
Administrator
Administrator
Kontakt:

Legg inn av Dag Frogner » 21 okt 2009 18:43

Naige: Jepp, det er kun din egen skyld at du ikke så det ang innloggingen. :P Og den knappen kan helt sikkert fikses, er ikke umulig at det er jeg som har fjernet den når jeg har vært litt for ivrig. Er ikke førstepri, men skal notere det i førsteposten. :)

Ludvig: Ja, det er mulig, men jeg satt av plass til annonser nedover på høyresiden, så derfor er den plassert til venstre. Det er tross alt annonsene som holder oss i live og gjør at jeg kan forbedre sidene så de må prioriteres litt. :)

Ved å ha den midtstilt, vil jeg ikke få plass til disse annonsene (de må isåfall være veeeldig tynne) så det er derfor jeg har valgt å ha det til venstre. Håper du kan venne deg til det, men jeg kan si at jeg syntes det er like uvant som dere. Både venstrejusteringen og hele designet. Men jeg henger på flere forum som er venstrestilt og dere blir helt sikkert vant til det etterhvert.

Har du noen tekniske problemer med nettsidene våre eller andre spørsmål/henvendelser?

Brukeravatar
Naigewron
Moderator
Moderator
Kontakt:

Legg inn av Naigewron » 21 okt 2009 21:24

Er det også meningen at man må innom hovedsiden for å logges inn hver gang man besøker forumet? Jeg gikk rett til forumet nå og var logget ut, men når jeg gikk på hovedsiden var jeg logget inn.
Band:

Brukeravatar
Naigewron
Moderator
Moderator
Kontakt:

Legg inn av Naigewron » 22 okt 2009 08:39

Dette er vel ikke en feil ved de nye sidene, men hvis folk besøker det gamle forumet nå står det bare "Tilgangen til forumet er sperret", så det er ikke så lett å finne veien hit. Foreslår en redirect til hovedsiden e.l.
Band:

Brukeravatar
Herr Wappi
Sted: Randaberg

Legg inn av Herr Wappi » 22 okt 2009 21:32

Jeg har 72 nye uleste meldinger jeg. Hmm ...
Trusl skrev:... kle av deg og spill Bleed av Meshuggah på rumpa di! :)

Brukeravatar
Olalá
Sted: Eidsvoll

Legg inn av Olalá » 22 okt 2009 21:37

Jeg har satt bokmerke til rett på forumet, men da var det ingen nye posts i noen av forumet. Da jeg gikk tilbake til hovedsiden og så til forumet, var det mange uleste posts.

Brukeravatar
Dag Frogner
Administrator
Administrator
Kontakt:

Legg inn av Dag Frogner » 22 okt 2009 22:18

Naigewron skrev:Er det også meningen at man må innom hovedsiden for å logges inn hver gang man besøker forumet? Jeg gikk rett til forumet nå og var logget ut, men når jeg gikk på hovedsiden var jeg logget inn.
Det fungerer slik at man logger inn via hovedsiden (innlogging er som du vet deaktivert for forumet) og man blir da også automatisk logget inn i forumet. Om man logger ut i forumet så blir man logget ut her, men når man da går til hovedsiden vil du se at du fortsatt er logget inn. Det er fordi det er innloggingen på hovedsiden som er "sjefen". Men meningen er at du skal holdes innlogget til neste gang du komomer til sidene så lenge du har huket av for "logg meg på automatisk".
Naigewron skrev:Dette er vel ikke en feil ved de nye sidene, men hvis folk besøker det gamle forumet nå står det bare "Tilgangen til forumet er sperret", så det er ikke så lett å finne veien hit. Foreslår en redirect til hovedsiden e.l.
Har satt opp videresending nå og så vidt jeg ser så kommer jeg til de nye sidene om jeg følger en signatur til det gamle forumet.
Herr Wappi skrev:Jeg har 72 nye uleste meldinger jeg. Hmm ...
Stemmer dette, eller en det en feil? Jeg hadde 14, 0 uleste. Har slettet alle og har nå 0 og 0 leste så her fungerer det ihvertfall fint.
Olalá skrev:Jeg har satt bokmerke til rett på forumet, men da var det ingen nye posts i noen av forumet. Da jeg gikk tilbake til hovedsiden og så til forumet, var det mange uleste posts.
Har du slettet mellomlager/cookies og restartet nettleseren din etter at du tok i bruk de nye sidene. Det kan gjøre susen. Gi beskjed om det skjer igjen så skal jeg sjekke opp. :)

Hos meg "lagger" det litt når jeg skriver. Jeg ser også på de animerte smiliene at de går litt tregere enn normalt. Om jeg prøver å holde en knapp inne lenge, skriver den 7-8 av den bokstaven, før det den tar en pause på et halv sekund, skriver noen bokstaver, pause osv osv...

Merker dere noe til dette?

Brukeravatar
Naigewron
Moderator
Moderator
Kontakt:

Legg inn av Naigewron » 22 okt 2009 22:27

Olalá skrev:Jeg har satt bokmerke til rett på forumet, men da var det ingen nye posts i noen av forumet. Da jeg gikk tilbake til hovedsiden og så til forumet, var det mange uleste posts.
Har samme problem. Årsaken er at når du går rett til forumet så er du ikke innlogget. Når du går til hovedsiden så logges du automatisk inn, og så kan du gå tilbake til forumet. Plagsomt! :thumbdown:
Band:

Brukeravatar
Olalá
Sted: Eidsvoll

Legg inn av Olalá » 22 okt 2009 22:35

Dag Frogner skrev:
Har du slettet mellomlager/cookies og restartet nettleseren din etter at du tok i bruk de nye sidene. Det kan gjøre susen. Gi beskjed om det skjer igjen så skal jeg sjekke opp. :)
Det fungerte ikke. Med en gang jeg går rett til forumet uten å være innom hovedsiden, er jeg ikke innlogget.

Brukeravatar
Dag Frogner
Administrator
Administrator
Kontakt:

Legg inn av Dag Frogner » 23 okt 2009 06:03

Skal sjekke opp mer i løpet av kvelden/helgen og gi tilbakemelding da. :)

Men bruker dere http://www.trommeportalen.no/forum" onclick="window.open(this.href);return false; eller http://forum.trommeportalen.no" onclick="window.open(this.href);return false; ?

Brukeravatar
Håvard

Legg inn av Håvard » 23 okt 2009 07:47

Jeg klarte ikke å logge inn på de nye sidene, fikk bare feilmelding om feil brukernavn/passord.
Derfor gikk jeg inn med mail adressen min og ba om nytt passord, bekreftet med koden og la inn nytt passord.

Når jeg nå logger inn har jeg fått noen andre sin profil!?!?

Jeg har tidligere hatt profilnavn "Havard" men nå har jeg fått en som heter "Håvard"

Kan noen fikse dette? Regner med "Håvard" gjerne vil ha igjen sin profil :hmm:

Svar