Virus?

Her postes nyheter og viktig info fra forumledelsen og dette er også stedet å skrive dersom du vil gi oss ris/ros.
Svar
Brukeravatar
Octavarium
Sted: Skjetten

Virus?

Legg inn av Octavarium » 27 jan 2010 21:01

"Nettstedet på http://www.trommeportalen.no" onclick="window.open(this.href);return false; inneholder elementer fra nettstedet visatour.asia, som ser ut til å være vert for skadelig programvare – programvare som kan skade datamaskinen eller operere på annen måte uten ditt samtykke."
Grip Dagen!

Premier Cabria XPK

"Eat my ass and balls"

Brukeravatar
The Game
Sted: Sortland

Re: Virus?

Legg inn av The Game » 27 jan 2010 21:30

jeg fikk samme beskjeden...

Advarsel: Dette nettstedet kan skade datamaskinen!
Nettstedet på http://www.trommeportalen.no" onclick="window.open(this.href);return false; inneholder elementer fra nettstedet visatour.asia, som ser ut til å være vert for skadelig programvare – programvare som kan skade datamaskinen eller operere på annen måte uten ditt samtykke. Bare det å besøke et nettsted med skadelig programvare kan infisere datamaskinen.
Hvis du vil ha detaljert informasjon om problemene med disse elementene, kan du gå til Googles Diagnoseside for nettsikkerhet for visatour.asia.
Finn ut mer om hvordan du beskytter deg selv mot skadelig programvare på Internett.
Jeg forstår at dette nettstedet kan skade datamaskinen.

Brukeravatar
pearldrummer
Sted: kristiansand

Legg inn av pearldrummer » 27 jan 2010 23:57

Jeg fikk også opp dette da jeg brukte Google Chrome, men så byttet jeg til Firefox og da kom det ikke opp. :ninja:

Brukeravatar
Dag Frogner
Administrator
Administrator
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg inn av Dag Frogner » 28 jan 2010 00:28

Har fått det jeg også, men kun én gang. Sender mail til Domeneshop og laster ned filer og scanner for å se hva jeg finner. Blir jeg ikke kvitt det, stenger jeg ned siden midlertidig.

Edit: Da har jeg lastet ned alle filene tilhørende nettsiden og scannet for virus uten å finne noe som helst. Har også scannet via et par online scannere som sjekker hele nettsiden og den fremstår den som ren. Har oppdatert hovedsiden sikkert 100 ganger, og har ikke fått opp denne meldingen flere ganger.

Jeg lar nettsiden være oppe også håper jeg at dere skriver her eller sender meg en mail på dag @ trommeportalen.no om dere får denne meldingen flere ganger. :)
Klikk her for å besøke oss på Facebook.

Har du noen tekniske problemer med nettsidene våre eller andre spørsmål/henvendelser?
Ta kontakt med oss på dag @ trommeportalen.no

Brukeravatar
Naigewron
Moderator
Moderator
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av Naigewron » 28 jan 2010 11:56

Kommer reklamebannerne fra eksterne sider? Mulig det sniker seg inn der?
Trommene mine: Bilder/utstyrsliste
Band:
- Lucky Lew | Facebook | Spotify
- Malice In Wonderland | Facebook | Spotify

Brukeravatar
Dag Frogner
Administrator
Administrator
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg inn av Dag Frogner » 28 jan 2010 12:35

Nei, begge ligger på min server. Noen som har fått opp denne meldingen flere ganger siden i går?
Klikk her for å besøke oss på Facebook.

Har du noen tekniske problemer med nettsidene våre eller andre spørsmål/henvendelser?
Ta kontakt med oss på dag @ trommeportalen.no

Brukeravatar
The Game
Sted: Sortland

Legg inn av The Game » 28 jan 2010 22:42

jeg får ikke opp noe nå. Så det virker som det er alles in ordenung! :)

Svar