Hva vil du spørre en forhandler/importør om?

Her postes nyheter og viktig info fra forumledelsen og dette er også stedet å skrive dersom du vil gi oss ris/ros.
Svar
Brukeravatar
Dag Frogner
Administrator
Administrator
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Hva vil du spørre en forhandler/importør om?

Legg inn av Dag Frogner » 05 apr 2010 10:51

Akkurat som med trommeslagere i denne tråden, tenkte jeg også å lage en serie med presentasjoner av diverse norske nettbutikker/forhandlere/importører og tar gjerne i mot forslag til spørsmål som kan stilles. :)

Jeg kommer til å starte med de som er mest rettet mot oss trommeslagere som f.eks trommeslager.no og stikker.no, men jeg kommer også til å ta kontakt med de større kjedene for å forsøke å lage en liten presentasjon av de også. I alle tilfeller vil jeg ta med noen spørsmål fra dere som bruker trommeportalen, så fyr løs om det er noe du lurer på. :)
Klikk her for å besøke oss på Facebook.

Har du noen tekniske problemer med nettsidene våre eller andre spørsmål/henvendelser?
Ta kontakt med oss på dag @ trommeportalen.no

Brukeravatar
-marcus-
Sted: skedsmo

Re: Hva vil du spørre en forhandler/importør om?

Legg inn av -marcus- » 05 apr 2010 16:57

Jeg lurer litt på hvorfor noen nettbutikker ikke har god beskrivelse/lydklipp av produktet, hvorfor det tar lang tid før de svarer på enkelte spm, og noen ganger lite info om inkommende produkter..
Trommer: Gretsch catalina club jazz, walnut glaze.
Cymbaler: Diril jazz serie
Roland td-12, el-akustisk sett med mesh heads.

Brukeravatar
Justice
Sted: Høyjord - Andeby

Legg inn av Justice » 05 apr 2010 17:40

-marcus- skrev:Jeg lurer litt på hvorfor noen nettbutikker ikke har god beskrivelse/lydklipp av produktet, hvorfor det tar lang tid før de svarer på enkelte spm, og noen ganger lite info om inkommende produkter..
Det kommer vel kanskje av at de prioriterer masse annet enn trommestuff, og da vet de minst om trommeutstyret?

Brukeravatar
Olalá
Sted: Eidsvoll

Legg inn av Olalá » 05 apr 2010 17:50

Alle musikkbutikker med en trommeavdeling (bortsett fra Imerslund og melodisk slagverk) har ansatte som spesialiserer seg på trommer, så at de ikke har kunnskap om produktet er tull. Manglende beskrivelser/lydklipp kommer rett og slett av at det ville tatt alt for lang tid å oppdatere alle produktsidene med lydklipp og info. De fleste nettbutikker har en egen butikk som man kan besøke slik at du kan se på produktene selv, derfor er det unødvendig bruk av ressurser å legge ut dette på nettet.

Brukeravatar
Dag Frogner
Administrator
Administrator
Kontakt:

Legg inn av Dag Frogner » 05 apr 2010 20:59

Denne tråden skal være ang spørsmål til forhandlere/importører og ikke diskusjon ang hvorfor ting er dyrt i Norge, det får dere ta med Stoltenberg & Co. Kommer til å rydde en del i denne tråden om ikke lenge.

Har du noen tekniske problemer med nettsidene våre eller andre spørsmål/henvendelser?

Brukeravatar
bugge

Legg inn av bugge » 05 apr 2010 21:30

Poenget var vel å svare på ting som vi vet fra før, og som det ikke er nødvendig å mase på levrandører om.
Zz skrev:Argumentet "ikke kritiser noe hvis du ikke kan gjøre det bedre selv" står like støtt som en afrikansk stråhytte. Verden ville vært ganske vanskelig hvis man bare kunne kritisere de som var dårligere enn deg. Barnehageargument, spør du meg.

Brukeravatar
Torjef
Sted: Narvik

Legg inn av Torjef » 06 apr 2010 17:39

Hvorfor det skal ta måneder, og ofte år før man får ting som bestilles. Om man f.eks skal ha en ekstra tam til trommesettet sitt, så har jeg hørt om folk som har ventet i over ett år på denne tammen. Det holder ikke mål, uanset hvor lite markedet er osv.

Hvorfor ting alltid kommer i neste uke (ofte på torsdag), men ikke dukker opp før i neste mnd (evt året etter/aldri).

Hvorfor det kan ta ukesvis før man får svar på enkle spm på mail.

Hvorfor jeg skal slutte å handle fra utlandet, når det er både billigere, bedre service (på mailfronten) og det faktisk går raskere.

Tid og kundevennlighet er noe som interesserer meg ser jeg, hehe..
http://www.instantrimshot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Premier Artist Birch

I have decided that stick tricks are the same as keeping a retarded kid. They are just for show
they serve no real purpose..

Brukeravatar
Sindre
Sted: Hordaland

Legg inn av Sindre » 06 apr 2010 17:45

Olalá skrev:Alle musikkbutikker med en trommeavdeling (bortsett fra Imerslund og melodisk slagverk) har ansatte som spesialiserer seg på trommer, så at de ikke har kunnskap om produktet er tull. Manglende beskrivelser/lydklipp kommer rett og slett av at det ville tatt alt for lang tid å oppdatere alle produktsidene med lydklipp og info. De fleste nettbutikker har en egen butikk som man kan besøke slik at du kan se på produktene selv, derfor er det unødvendig bruk av ressurser å legge ut dette på nettet.
For noko piss. Nettbutikken burde vore prioritert akkurat like høgt som butikken sjølv.
Ask, and be a fool for 5 minutes.
Don't ask, and be a fool forever...

Sonor Delite

Brukeravatar
Olalá
Sted: Eidsvoll

Legg inn av Olalá » 06 apr 2010 18:10

Ja, men dessverre er det ikke slik i dag.

Brukeravatar
Dag Frogner
Administrator
Administrator
Kontakt:

Legg inn av Dag Frogner » 11 apr 2010 09:36

Torjef skrev:Hvorfor det skal ta måneder, og ofte år før man får ting som bestilles. Om man f.eks skal ha en ekstra tam til trommesettet sitt, så har jeg hørt om folk som har ventet i over ett år på denne tammen. Det holder ikke mål, uanset hvor lite markedet er osv.

Hvorfor ting alltid kommer i neste uke (ofte på torsdag), men ikke dukker opp før i neste mnd (evt året etter/aldri).

Hvorfor det kan ta ukesvis før man får svar på enkle spm på mail.
Jeg syntes ikke det fungerer å stille slike spørsmål til en forhandler/importør når man skal intervjue dem på generelt grunnlag. Om du hadde hatt disse erfaringene gang på gang med samme butikk, så kunne man selvfølgelig stilt de til den forhandleren/importøren det dreide seg om, men jeg tenkte mer på spesifikke spørsmål.

La oss si at du er über Tama-fan og vil derfor spørre Norsk Musikk (som er importøren) om hvilke planer de har fremover ang inntak av alle de nye fete settene du har sett på NAMM og Musikmesse.

Slike spørsmål som Torjef kommer med må dere ta med forhandleren/importøren selv, det er ikke spørsmål jeg har lyst til å stille når jeg skal lage en artikkel om de.

Brukeravatar
Dag T

Legg inn av Dag T » 11 apr 2010 10:06

Prøv å omformulere slik : Mange av trommeportalens brukere, klager på levering etter avtalte kjøp og bestillinger - hva kan dere som importør gjøre med dette ?

Og for min egen del kunne jeg tenkt meg å få svar på om de føler "eBayvirkningen"
(for det håper jeg så inderligt at de gjør :-))

Svar