Månedens forumbruker juli: robinthomassen

Her postes nyheter og viktig info fra forumledelsen og dette er også stedet å skrive dersom du vil gi oss ris/ros.
Svar
Brukeravatar
Audun Rosslund
Moderator
Moderator
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Månedens forumbruker juli: robinthomassen

Legg inn av Audun Rosslund » 07 aug 2010 18:05

Nytt månedsskifte, nytt intervju!

Månendes forumbruker for juli er Robin Nyhus Thomassen, bedre kjent under det meget oppfinnsomme brukernavnet robinthomassen. Robin er 18 år, født i Oslo men bosatt i Fredrikstad. Bortsett fra å spille trommer i GOOD MORNING SUNSET jobber han for tiden som kundebehandler for Tele2 Mobil. Nytt album og en mulig turné med bandet er i sikte, så dette er en kar vi helt sikkert kommer til å få sett mer til.

A: Hvordan startet ditt forhold til trommeportalen.no?
R: Det hele startet med at PAAL på forumet maste på meg i et par måneder før jeg først kom meg inn, oppdaget da at det var utrolig mye å lære på forumet, samtidig som det var interessant å høre andre trommisers syn på ting. Synes det er ett veldig bra sted for alle trommiser, både nybegynnere og profesjonelle, da alle har noe lære.
A: Hva synes du om at vi har gått tilbake til å bare være et forum igjen?
R: Det at det nå har gått tilbake til å bare være forum synes jeg egentlig er helt greit, det som nå da ikke kommer opp på en hovedside blir en egen post i forumet så man får uansett med seg hva som skjer i den internasjonale trommeverden. Var en lang periode jeg ikke var innom forumet rett og slett pga lite tid og jeg slet med å få logget inn, var først i slutten av juni jeg spurte Dag om hjelp, da ordnet alt seg og jeg ble en aktiv forumbruker igjen!

A: Fortell om når og hvordan du begynte å spille trommer.
R: Når jeg var liten gutt, rundt 2-4 år fikk jeg min første skarptromme i plastikk som jeg var veldig glad i, og det utviklet seg til at i 6 års alderen startet jeg og min kusine band i stua til farmor, jeg slo på noen store legoesker mens min kusine spilte blokkfløyte. Hvor pent det var er det ikke godt å si. Etter den tid ble det lite trommer da jeg aldri hadde tenkt på å kjøpe trommesett i den alderen, men i 8. klasse startet den morsomme musikkundervisningen hvor vi kunne prøve forskjellige instrumenter, jeg prøvde først trommer og gikk over til gitar, men endte fort over på trommene igjen og det var da den virkelige interessen begynte.
A: Hva inspirerte deg i startfasen?
R: I begynnelsen så jeg vel egentlig ikke opp til noen, jeg spilte bare fordi det var utrolig morro. Men etter ett par år oppdaget jeg bandet Foo Fighters som er favorittbandet også den dag i dag. Taylor Hawkins ble da mitt store idol og mitt oppsett og spillestil ble fort inspirert av han. Nå i dag liker jeg veldig godt trommiser som Benny Greb, Thomas lang (var forøvrig på hans trommecamp i London i April 2010), Dave Grohl, Nathan Young og Mike Johnston.
Musikkmessig likte jeg utrolig nok å synge til artister som Usher, Ne-Yo, Keane, Kurt Nilsen og hele Idol-gjengen før jeg begynte med trommer og oppdaget diverse andre, og min musikksmak fikk en sinnsyk forandring. Begynte å høre på band som Red Hot Chili Peppers, Blink 182, Breaking Benjamin, Amber Pacific og Toto. Den dag i dag hører jeg på alt mulig fra jazz/pop/rock/alternative/funk/fusion. Band som Foo Fighters (som nevnt) Anberlin, Emarosa, John Mayer, Sick Puppies, Saosin, Alexisonfire, Jonny Craig, Fighstar osv…
A: Har du hatt trommetimer?
R: Har ikke hatt noe særlig med trommetimer, fikk timer da jeg gikk ett halvt år på musikklinjen før jeg ble lei av hele opplegget. "Spill RLRRLRLL så blir du kjempegod!"
Jeg gikk også til en som heter Roy Nilsen i Oslo et par ganger, men følte at jeg ikke lærte noe særlig der heller, likte mye bedre å spille til musikk, lære seg forskjellige fills og eksperimentere alene.

A: Jeg skjønner at du spiller i et band som faktisk har klart å stikke seg litt av øvingslokaklet. Dere har blant annet spilt inn plate i USA?
R: Jeg spiller trommer i bandet GOOD MORNING SUNSET som er ett Pop/Rock/Alternative band fra Fredrikstad, vi har holdt på siden februar 2007.
Vi har spilt litt rundt omkring i landet og i 2008 endte vi opp på landsmønstringen i UKM i Trondheim (red: hvor intervjueren faktisk også spilte!). I 2009 reiste vi til Cleveland for å spille inn en EP på 6 sanger. Innspillingsprossesen var interessant. Vi spilte gjennom sangen en gang hvor vi kun tok opp basstrommeslagene og så en gang til med resten av settet - da spilte jeg uten pedaler. Så reiste vi hjem og fikk raskt en mail tilbake av sjefen av studioet og plateselskapet hvor han sa han ville putte oss under hans nye selskap West 80 Records, så vi reiste tilbake til Cleveland og spilte ferdig ett album som nå ligger ute på iTunes og andre steder hvor du kan kjøpe musikk digitalt. Albumet fikk navnet "Break These Walls".
Vi skal tilbake i Studio i august og spille inn en ny demo, skal bruke LIONHEART STUDIOS i Oslo som drives av Øyvind Larsen fra Tufte IL, hehe. Vi jobber også for tiden med Arne Aronsen som er manageren til Donkeyboy, og skal prøve å få til en turne i nærmeste fremtid.

A: Som de ekte trommeelskerne våre forumbrukere er er det selvsagt nødvendig å nerde litt om utstyr! Fortell din historie.
R: Julen 2004 fikk jeg mitt første trommesett, det var ett Pearl Export EX sett i Jet black finish med standard størrelsene 10x8, 12x9, 14x14, 20x16, 14x5,5. Spesialbestilte en 16x16 gulvtam senere, da ”1 up 2 down”-oppsettet passet min spillestil bedre. Etter ett par år med Pearl settet hadde jeg lyst på større trommer, men ble ikke nytt sett før våren 2009. Da kjøpte jeg meg ett Gretsch Stealth sett med 13x9, 16x16, 24x18, 14x6,5 som låt helt forferdelig, men ville prøve størrelsene før jeg eventuelt kjøpte noe dyrere. Betalte vel ikke mer enn 5500,- for trommene. Så Juli 2009 sendte jeg inn min søknad til SHINE CUSTOM DRUMS (http://www.shinedrums.com" onclick="window.open(this.href);return false;), og fikk svar i løpet av et par timer at de ville veldig gjerne ha meg inn i familien, da de ikke hadde noen ”endorsers” i Norge og syntes spillingen min var bra og interessant. Da ble det til at jeg bestilte ett sett med 13x9, 16x15, 18x16, 24x20 og en 14x7 Definition series skarpe som jeg fikk med gratis. Settet låter sinnsykt bra! Ettersom vi nå har fått øvingslokale måtte jeg skaffe meg enda et sett til hjemmebruk, bestilte da et Shine Definition series sett med størrelser 12x8, 14x13, 16x15, 22x18. Skal bruke dette til innspilling i mitt hjemmestudio som jeg holder på å lage. Settet blir i tobacco fade finish (http://shinedrums.co.uk/buy-shine-drums/38.htm" onclick="window.open(this.href);return false; fargen er på bilde nummer to og utover)
Jeg bruker Meinl cymbaler. Mine oppsett er:

Oppsett 1:
22" BYZANCE TRADITIONAL MEDIUM RIDE
21" BYZANCE TRADITIONAL MEDIUM CRASH
22" BYZANCE JAZZ THIN RIDE
15" BYZANCE TRADITIONAL MEDIUM HI-HAT

Oppsett 2:
22" BYZANCE TRADITIONAL HEAVY RIDE
21" BYZANCE TRADITIONAL MEDIUM RIDE
14" BYZANCE TRADITIONAL HEAVY HI-HAT

Oppsett 3: (under utvikling)
20" BYZANCE BENNY GREB SAND RIDE - Absolutt fantastisk ride!!
14" BYZANCE BENNY GREB SAND HAT

Av hardware går det i Tama Roadpro-cymbalstativer og DW pedaler og diverse andre stativer fra 9000 serien, Vic Firth 5B stikker og Remo skinn, Emperor over Ambassador på tammer, Powerstroke 3 på basstrommen og Ambassador coated over clear på skarptrommen.

A: Tradisjonen tro lar vi det siste ordet stå åpent for deg til utrykke det du måtte ønske!
R: "If you want to be a musician, make the decision!" Aldri tro du er bedre enn noen, man har alltid noe å lære. Og sist men ikke minst, ØV HVER DAG!
Vedlegg
15335_236407781272_539671272_4537157_3399971_n.jpg
23857_425478551272_539671272_5434898_8254225_n.jpg
23857_428191086272_539671272_5510209_6818812_n.jpg

Brukeravatar
Justice
Sted: Høyjord - Andeby

Re: Månedens forumbruker juli: robinthomassen

Legg inn av Justice » 12 aug 2010 00:20

Fint intervju, men jeg stussa litt da jeg kom hit:
Arne Aronsen som er manageren til Donkeyboy
Det er navnet på norsklæreren min.