Hvordan kan vi gjøre trommeportalen enda bedre?

Her postes nyheter og viktig info fra forumledelsen og dette er også stedet å skrive dersom du vil gi oss ris/ros.

Re: Hvordan kan vi gjøre trommeportalen enda bedre?

Justice » 28 Jun 2011 19:14

Ja, men tenkte at vi har jo andre nyheter også i denne seksjonen. Men det funker fint for min del, som det er nå. Bare tenkte at det blir kanskje litt mange artikler her?
Brukerens avatar

Annonse

Annonse

Dag Frogner » 28 Jun 2011 20:28

Vi har god plass på serveren. :D
Klikk her for å besøke oss på Facebook.

Har du noen tekniske problemer med nettsidene våre eller andre spørsmål/henvendelser?
Ta kontakt med oss på dag @ trommeportalen.no
Brukerens avatar
Administrator
Administrator

xlmBigSmoke » 29 Jun 2011 16:51

En ting som gjerne kan endres er at profilbildet bare kan være 100 x 100 piksler. Går det ikke ann å øke max antall piksler på bildet man legger inn, men beholde samme bildestørrelsen inne på siden?
Pepsi
Brukerens avatar

Dag Frogner » 29 Jun 2011 20:11

Hva nøyaktig mener du med "å øke max antall piksler på bildet man legger inn, men beholde samme bildestørrelsen inne på siden?"

Har du noen tekniske problemer med nettsidene våre eller andre spørsmål/henvendelser?
Brukerens avatar
Administrator
Administrator

Naigewron » 29 Jun 2011 20:16

Tror han mener at han vil laste opp et større bilde, og så la HTML'en skalere det ned som avatar.

BigSmoke: Problemet med å skalere ned et større bilde er at filstørrelsen er den samme, og dermed blir det mye tyngre å laste en side med mange store avatarer som bare vises litt mindre.
Trommene mine: Bilder/utstyrsliste
Band:
- Lucky Lew | Facebook | Spotify
- Malice In Wonderland | Facebook | Spotify
Brukerens avatar
Moderator
Moderator

xlmBigSmoke » 29 Jun 2011 20:24

Naigewron skrev:Tror han mener at han vil laste opp et større bilde, og så la HTML'en skalere det ned som avatar.

BigSmoke: Problemet med å skalere ned et større bilde er at filstørrelsen er den samme, og dermed blir det mye tyngre å laste en side med mange store avatarer som bare vises litt mindre.

Det var det jeg mente, ja. Hadde det eventuelt vært mulig å "installere" et program eller lignende som omgjorde bildene til passende størrelse, mot at det heller tok litt lengre til? Da er jo bildet allerede passe størrelse når de skal vises, og vi trenger ikke å forminske dem før vi laster dem opp.
Pepsi
Brukerens avatar

Dag Frogner » 29 Jun 2011 20:28

Hva er poenget med å laste opp et større bilde, men fortsatt bruke 100x100px?

Brukerens avatar
Administrator
Administrator

Justice » 29 Jun 2011 20:31

Dag Frogner skrev:Hva er poenget med å laste opp et større bilde, men fortsatt bruke 100x100px?

Det han mener, er at da slipper vi å resize alt før vi prøver å legge inn avatar :P
Bigsmoke: ctrl + W i Paint, så er problemet løst ;)

Naigewron skrev:BigSmoke: Problemet med å skalere ned et større bilde er at filstørrelsen er den samme, og dermed blir det mye tyngre å laste en side med mange store avatarer som bare vises litt mindre.

Dag Frogner skrev:Vi har god plass på serveren. :D
Brukerens avatar

Dag Frogner » 29 Jun 2011 20:46

Dersom du trenger hjelp til å endre størrelse på et bilde, er det bare å sende meg en mail, så skal jeg fikse det for deg. :)

Brukerens avatar
Administrator
Administrator

xlmBigSmoke » 29 Jun 2011 21:37

Dag Frogner skrev:Dersom du trenger hjelp til å endre størrelse på et bilde, er det bare å sende meg en mail, så skal jeg fikse det for deg. :)

Neida... :) Microsoft Office Picture Manager funker fett!
Pepsi
Brukerens avatar

Herr Brun » 29 Jun 2011 22:23

Hva er da problemet? At folk gjør det selv sikrer at de får det de vil ha, heller enn at man skal ha en form for (ressurskrevende) forumfunksjon som skal gjøre det automatisk.

xlmBigSmoke » 30 Jun 2011 09:52

Mjo...
Pepsi
Brukerens avatar

vegarddrummer » 08 Aug 2011 01:23

lage en slags post/side der man kan beskrive cymbaler, slik at når man leter etter nye cymbaler slipper man å spørre enhver for finne ut hvilke cymbaler som har den lyden man leter etter. men da må denne posten/siden være slik at alle kan redigere den, slik som man kan endre vanlige poster man har lagt ut selv bare at man kan ikke slette det andre ar skrevet. da kan de bli oversiktlig og den kan legges alfabetisk ( cymbalmerke-serie-cymbaltype-modell)

eksempel

SABIAN

AA

hi-hat:
el sabor:...........(beskrivelse)
fusion:....................
medium:............

crash
......:............
......:............

ride

splash

china

AAX

OSV.... forstod noen det jeg mente ;)
Avenged Sevenfold er tingen!!!

Tama Starclassic Maple i Brown Fade viewtopic.php?f=4&t=6713&p=165099#p165099
Brukerens avatar

dyscalculia » 08 Aug 2011 07:43

I mine øyne kan det bli jævlig vanskelig i lengden, siden de aller fleste har forskjellig oppfatning av hvordan lydene på de forskjellige cymbalene vil være.
Det aller beste er faktisk å ta med seg sine egne cymbaler i butikken og sammenligne, samt spørre om råd fra de som jobber der. Ellers er reelle lydklipp av cymbalene en god ide.

I tillegg er mange cymbaler håndhamret, og det vil i de aller, aller fleste tilfeller være en differanse i lyden på de forskjellige cymbalene.

Jeg kan også se for meg at det kommer til å bli store uenigheter når folk skal begynne å beskrive hvordan det enkelte cymbalet låter :)
Brukerens avatar

ToBBa » 08 Aug 2011 10:44

dyscalculia skrev:I tillegg er mange cymbaler håndhamret, og det vil i de aller, aller fleste tilfeller være en differanse i lyden på de forskjellige cymbalene.

Med mindre det er en Paiste :whistle:

Men er enig at det hadde vert greit med anmeldelser, ikke bare av cymbaler, men av trommer og tilbehør generelt. Selv om folk har forskjellig oppfatning av lyd og ellers andre aspekter rundt et produkt, så kan en slik anmeldelse utført av en upartisk likemann gi en grei pekepinn på om det aktuelle produktet er verdt en nermert titt.

Dette har vel vært oppe før, men det er egentlig en god ide, bare folk tar seg litt sammen og gjør det, meg inkludert. Men hva med en egen underkattegori under media forumet hvor folk kan legge inn anmeldelser av ting og tang, helst med bilder, lydklipp, fakta om produktet, og en egenvurdering. Ikke en voldsom lang avhandling men bare litt sånn at vi andre får et greit inntrykk av hva det er snakk om og hvordan det aktuelle produktet fungerer i praksis.
viktors skrev:
Zz skrev:Hva er en lol?

Det er en zildjian.

***pAisTe 2000***
*****PREMIER*****
Brukerens avatar

ForrigeNeste

Hvem er i forumet
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester