Utheve/framheve "veteran"brukere

Her postes nyheter og viktig info fra forumledelsen og dette er også stedet å skrive dersom du vil gi oss ris/ros.
Brukeravatar
Ludwig
Sted: Harstad

Utheve/framheve "veteran"brukere

Legg inn av Ludwig » 04 apr 2011 11:49

Har et forslag ang hvordan gjøre ting litt lettere for nye brukere.
Idéen min går rett og slett ut på at noen av forumets mer erfarne brukere som har vist gjennom mange innlegg at de vet hva de driver med, har vært i gamet lenge og har vist oppfølging, interesse og stabilitet på forumet burde få en veteranstatus.
Med det mener jeg f.eks at personer som Torbjørn (tobba), Adrian (a.v.), Ole (vargon) kunne vært uthevet i tekst eller evt en annen farge enn Dag og moderatorer.
Da vil det bli lettere for nye brukere og "rangere" type svar og hvem de evt kan spørre.

Da unngår vi en del "jeg trenger trommesett" med svar som; "jeg så dette sinnsykt bra bigbeat settet det bør du ha" Når man i stedet mye heller burde funnet et godt gammelt export på finn.no f.eks.
Grunna til at jeg personlig legger så mye vekt på salgsdelen i stedet for andre ting som teknikk osv, er rett og slett at vi skal unngå at brukere av trommeportalen skal kjøpe katta i sekken.

Jeg personlig har vært her i over 2 år og har lært fra meg masse og lært minst like mye selv. Ikke minst har jeg blitt inspirert til å gjøre endringer i oppsett, tenke nye teknikker, høre på nye band osv osv.

Det kan være veldig ok at når man er ny så har man noen som faktisk kan hjelpe :)

Nok en gang takke for supert forum Dag... :love: tp
Ludwig...
keyboardist, vokalist, trommeslager
specs
Spoiler:
DW Collectors series, PDP Platinum, Tempus
Sabian HHX/ AAX
Aquarian
Vic Firth
Gibraltar

Brukeravatar
Naigewron
Moderator
Moderator
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Utheve/framheve "veteran"brukere

Legg inn av Naigewron » 04 apr 2011 12:30

Hmm, muligens ikke et dumt forslag. Kanskje en egen "Guru"-brukergruppe?
Trommene mine: Bilder/utstyrsliste
Band:
- Lucky Lew | Facebook | Spotify
- Malice In Wonderland | Facebook | Spotify

Brukeravatar
Dag Frogner
Administrator
Administrator
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg inn av Dag Frogner » 04 apr 2011 12:36

Syntes også dette er et godt forslag! :)

Spørsmålet er nå hvem som skal være med, hvilken farge de skal få og hva gruppen skal hete. Jeg tenker kanskje å kalle gruppen "Veteran" og de nickene en orange farge noe alla den i logoen. Da burde de bli godt synlige.
Klikk her for å besøke oss på Facebook.

Har du noen tekniske problemer med nettsidene våre eller andre spørsmål/henvendelser?
Ta kontakt med oss på dag @ trommeportalen.no

Brukeravatar
Ludwig
Sted: Harstad

Legg inn av Ludwig » 04 apr 2011 15:45

Jeg mener at Dag + moderatorer må bestemme uten annen innblanding hvem som er verdig. Jeg mener også at de som blir forfremmet bør inneha noen kriterier.

* må ha vært bruker av portalen over tid.
* må ha en historikk som bekrefter at de vet hva de prater om og at de legger ting fram på en god måte.
* kommer med konstruktive tilbakemeldinger.
* at det er aktive - at de både poster egne tråder og kommentarer, men samtidig er aktive med å følge opp de nye postene som blir lagt inn.

Eks hvis ikke Eskil allerede hadde vært moderator ville han ha vært et godt valg her :)
Ludwig...
keyboardist, vokalist, trommeslager
specs
Spoiler:
DW Collectors series, PDP Platinum, Tempus
Sabian HHX/ AAX
Aquarian
Vic Firth
Gibraltar

Brukeravatar
Dag Frogner
Administrator
Administrator
Kontakt:

Legg inn av Dag Frogner » 05 apr 2011 09:31

Hva tror dere andre som har lest denne?

Har du noen tekniske problemer med nettsidene våre eller andre spørsmål/henvendelser?

Brukeravatar
A.V.
Kontakt:

Legg inn av A.V. » 05 apr 2011 10:27

Synes det høres ut som en lur ide. Mange andre forum har jo slike stjerner(eller andre symboler) som rangerer brukerne.
Eksempel:
http://forum.utfor.com/index.php?topic=29648.0" onclick="window.open(this.href);return false;
-Adrian Vindedal- | "There's no shortcuts" |

Brukeravatar
Freddemor
Sted: Oslo

Legg inn av Freddemor » 05 apr 2011 12:13

Jeg synes dette er en veldig bra idé!
Mapex Saturn - Diril - Bosphorus - Meinl
http://www.myspace.com/photoplankton
Erik Smith skrev:Vi må huske at livet ikke dreier seg BARE om musikk og trommer! ...Vi har jo cymbaler også!

Brukeravatar
thunderlips

Legg inn av thunderlips » 05 apr 2011 18:23

Godt forslag det her!
Spaun - Bosphorus - Czarcie Kopyto - Aquarian - Vic Firth - ACS T1-Live in-ear

Brukeravatar
Dag Frogner
Administrator
Administrator
Kontakt:

Legg inn av Dag Frogner » 17 apr 2011 19:00

Jeg vil gjerne at dere, brukerene av trommeportalen kommer med forslag til hvem som burde få denne tittelen. Dere vet selv hvem som er aktive her og som er flinke til å hjelpe til.

Brukeravatar
-Bård

Legg inn av -Bård » 17 apr 2011 22:37

Veldig veldig bra forslag, Ludwig!
Om dette iverksettes, blir det lettere for relativt nye brukere, inkludert meg selv å vite hvilke svar som er bra, istedenfor hva som høres bra ut, istedenfor "dette settet (mitt) som jeg tilfeldigvis fant på finn.no så veldig bra ut, det bør du kjøpe!"-svar.

Likte forslaget.

Må innrømme at jeg ikke har vært her lenge nok til å si hvem som fortjener tittelen og ikke.

xlmBigSmoke

Legg inn av xlmBigSmoke » 17 apr 2011 22:41

Det er en veldig god idé, og jeg synes bl.a. Vargon, ToBBa, A.V, Kramstogen og alyndrummer kunne passet inn i en sånn kategori. Mange brukere med mer enn 1% av innleggene er jo kanskje aktuelle, med mindre de bare har Off-Topic-poster ;)

Brukeravatar
ToBBa
Sted: Mandal
Kontakt:

Legg inn av ToBBa » 18 apr 2011 02:08

-Bård skrev:Veldig veldig bra forslag, Ludwig!
Om dette iverksettes, blir det lettere for relativt nye brukere, inkludert meg selv å vite hvilke svar som er bra, istedenfor hva som høres bra ut, istedenfor "dette settet (mitt) som jeg tilfeldigvis fant på finn.no så veldig bra ut, det bør du kjøpe!"-svar.

Likte forslaget.

Må innrømme at jeg ikke har vært her lenge nok til å si hvem som fortjener tittelen og ikke.
Bra forslag, bare det ikke blir sånn at det bare blir de som har vært her en stund som blir lyttet til. Alle skal bli hørt, og vellmente tips er verdifulle uansett om det kommer fra en bruker med 1 eller 1000 innlegg. Kan jo fint hende at den som har 1000 innlegg har spillt i 2 år, mens han som har 1 innlegg og er helt ny har spillt i 30 år, og har en master i utøvende rytmisk/jazz...
viktors skrev:
Zz skrev:Hva er en lol?
Det er en zildjian.
***pAisTe 2000***
*****PREMIER*****

Herr Brun

Legg inn av Herr Brun » 18 apr 2011 11:48

Jeg ville heller vurdert et pluss-system à la diskusjon.no. Et innlegg kan gis en pluss av andre brukere om svaret er bra/holder høy kvalitet, og i tillegg til at man ser på hvert innlegg hvor mange pluss det har, ser man på brukerprofiler hvor mange pluss brukeren totalt har.

Jeg vet dog ikke om phpbb støtter et slikt system. Diskusjon.no bruker ipb.

Brukeravatar
Dag Frogner
Administrator
Administrator
Kontakt:

Legg inn av Dag Frogner » 18 apr 2011 12:07

Ser man enkelt hvor mange pluss en bruker har da? Uten å måtte gå inn på profilen?

xlmBigSmoke

Legg inn av xlmBigSmoke » 18 apr 2011 12:19

Er det ikke mulig å vise hvor mange "pluss" en person har under navnet, sammen med antall innlegg?

Svar