trommeportalen.no + trommer.no = sant?

Her postes nyheter og viktig info fra forumledelsen og dette er også stedet å skrive dersom du vil gi oss ris/ros.

Dag Frogner » 02 Jan 2012 19:03

Meg og Lage (som driver trommer.no) har flere ganger snakket litt om en mulig sammenslåing av våre sider, da vi tror at det kan være en fordel å samle alt på ett sted.

Vi har ikke bestemt noe som helst ennå, og vil gjerne høre hva brukerene på de respektive sidene syntes om dette. Her kommer en tekst som Lage har skrevet, og jeg vil veldig gjerne høre deres meninger om dette. :)

Trommeportalen.no og Trommer.no har siden høsten 2010 hatt god kontakt. Dag Frogner - som er leder for Trommeportalen - var blant annet med oss som fotigraf da jeg intervjuet Dave Weckl i mars. vi lurer på om våre to nettsider kan hente noe på å slå seg sammen.

Vi har snakket om hvorvidt Norge trenger to forskjellige nettmiljøer. Hadde det vært bedre å slå seg sammen?

Dag og jeg er usikre og vil derfor høre med dere. Hva syns dere? Skulle vi slått sammen? Trommeportalens forum med Trommer.no sitt magasin? Eller er det andre løsninger?

For de av dere som ikke kjenner Trommeportalen kan dere ta en tur til dette nettforumet. Dette er i stor grad et trommesett sted, mens Trommer.no har pedagogikk og opplæring i fokus med hele bredden av slagverkfamilien som nedslagsfelt.

Dag sitter i Skien, mens Lage er aktiv i Oslo.

...og: Er det flere som har lyst til å bidra? Er det flere som ønsker å bygge et slagverkmiljø i Norge?

Ulikheter og likheter

Det er et levende miljø på Trommeportalen og mange diskusjoner rundt blant annet teknikk, utstyr og konserter. Trommeportalen er et rent forum, mens trommer.no er et nettmagasin med artikler, intervjuer og originale videofilmer.

På Trommer.no er det lite aktiviteter fra lesere. Man konsumerer og lar det oftest bli med det. Respons er alltid inspirerende, men kanskje man ikke vil ha det slik?

Trommeportalen har reklame, mens Trommer.no er reklame fritt (vi har partnere og sponsorer).

Dersom vi ønsker det kan en medlemsmasse på over 2500 selvsagt bli en faktor å regne med. Vi kan kanskje realisere samlinger, festivaler og annet.

Men ønsker vi dette? Vil vi treffes eller vil vi bare ha uforpliktende "nerding" på nettet?

Si din mening

Vi ville satt pris på om dere mente noe om dette. Dersom mange slagverkere står sammen kan miljøet og innholdet bli mer levende og bedre. Vi ser mange fordeler med dette, men også noen utfordringer. Men først og fremst handler dette om hvorvidt dere lesere og brukere ønsker at vi slår sammen miljøene.

Bruk kommentarfeltet under for å dele dine tanker om en mulig sammenslåing av Trommeportalen og Trommer.no.

Musikalsk hilsen
Lage og Dag
Klikk her for å besøke oss på Facebook.

Har du noen tekniske problemer med nettsidene våre eller andre spørsmål/henvendelser?
Ta kontakt med oss på dag @ trommeportalen.no
Brukerens avatar
Administrator
Administrator

Annonse

Annonse

Re: trommeportalen.no + trommer.no = sant?

Justice » 03 Jan 2012 09:30

Jeg tror det kanskje kan være en ting å slå sidene sammen, men la Trommeportalen leve som Trommeportalen og ikke Trommer.no, hvis dere skjønner. Det er bare så synd at forumaktiviteten går nedenom og forbi! Jeg husker da jeg ble med her, da var det innlegg hele tida. Sommeren 09 gikk det bare nedover, og det har det dessverre gjort siden!
Brukerens avatar

Håvard » 03 Jan 2012 20:58

Jeg ser ingen grunn til å la være. Kjør på!
Brukerens avatar

Naigewron » 04 Jan 2012 10:25

Det store poenget for min del er (som du også sier) at det lille trommemiljøet i Norge antakelig ikke har bruk for to "konkurrerende" nettsider. For trommemiljøet så ser jeg ingenting negativt ved å slå de to sidene sammen. Vi samler alt på ett sted, og begge sider vil forhåpentligvis se økning i aktivitet. Som Justice sier så har aktiviteten her på forumet dessverre droppet mye det siste året (eller så). For å holde et noenlunde aktivitetsnivå på et slikt forum må man ha en viss kritisk masse med aktive brukere, og vi er nok dessverre på grensen til å miste dette nå.
Trommene mine: Bilder/utstyrsliste
Band:
- Lucky Lew | Facebook | Spotify
- Malice In Wonderland | Facebook | Spotify
Brukerens avatar
Moderator
Moderator

Dag Frogner » 04 Jan 2012 20:57

Hvis det blir aktuelt å slå oss sammen, så vil nok uansett fortsette med hvert vårt. Jeg vil styre forumet og Lage vil styre resten slik han gjør i dag. Og jeg vil nok tro at vi da havner på trommer.no/forum eller noe i den duren.

trommeportalen.no og trommer.no er jo egentlig ikke konkurrenter, for vi har kun diskusjoner, mens trommer.no egentlig har alt annet ENN diskusjoner. På den måten fyller vi hverandre veldig godt ut, ergo tror vi at en sammenslåing hadde vært bra for begge parter fordi vi da kan samle alt på ett sted.

Jeg ser også at aktiviteten ikke akkurat skyter i været og tror også at vi har alt å tjene på å slå oss sammen med trommer.no også når det gjelder trafikk / aktivitet. Forhåpentligvis vil noen av brukerene til trommer.no begynne å diskutere litt, mens folk herfra helt sikkert vil engasjere seg mer i det som skjer på trommer.no av intervjuer, konkurranser, artikler etc...
Klikk her for å besøke oss på Facebook.

Har du noen tekniske problemer med nettsidene våre eller andre spørsmål/henvendelser?
Ta kontakt med oss på dag @ trommeportalen.no
Brukerens avatar
Administrator
Administrator

Harrgh » 05 Jan 2012 15:28

Virker som en god ide - hadde vært artig med Q&A i forbindelse med intervjuer o.l. på trommer.no
Brukerens avatar

Adelleda » 05 Jan 2012 17:20

Høres ut som en kjempegod idé! Jeg er en ganske fersk bruker, og er innom forumet veldig ofte. Dessverre glemmer jeg stort sett å sjekke trommer.no, men en sammenslåing vil føre til at jeg titter innom begge sidene. Jeg vil tro dette gjelde mange andre også. Ser ingen grunn til å la være, kjør på!
Mitt trommesett: Pearl Vision

Hvem er i forumet
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester