Vi har ikke bestemt noe som helst ennå, og vil gjerne høre hva brukerene på de respektive sidene syntes om dette. Her kommer en tekst som Lage har skrevet, og jeg vil veldig gjerne høre deres meninger om dette.

Trommeportalen.no og Trommer.no har siden høsten 2010 hatt god kontakt. Dag Frogner - som er leder for Trommeportalen - var blant annet med oss som fotigraf da jeg intervjuet Dave Weckl i mars. vi lurer på om våre to nettsider kan hente noe på å slå seg sammen.
Vi har snakket om hvorvidt Norge trenger to forskjellige nettmiljøer. Hadde det vært bedre å slå seg sammen?
Dag og jeg er usikre og vil derfor høre med dere. Hva syns dere? Skulle vi slått sammen? Trommeportalens forum med Trommer.no sitt magasin? Eller er det andre løsninger?
For de av dere som ikke kjenner Trommeportalen kan dere ta en tur til dette nettforumet. Dette er i stor grad et trommesett sted, mens Trommer.no har pedagogikk og opplæring i fokus med hele bredden av slagverkfamilien som nedslagsfelt.
Dag sitter i Skien, mens Lage er aktiv i Oslo.
...og: Er det flere som har lyst til å bidra? Er det flere som ønsker å bygge et slagverkmiljø i Norge?
Ulikheter og likheter
Det er et levende miljø på Trommeportalen og mange diskusjoner rundt blant annet teknikk, utstyr og konserter. Trommeportalen er et rent forum, mens trommer.no er et nettmagasin med artikler, intervjuer og originale videofilmer.
På Trommer.no er det lite aktiviteter fra lesere. Man konsumerer og lar det oftest bli med det. Respons er alltid inspirerende, men kanskje man ikke vil ha det slik?
Trommeportalen har reklame, mens Trommer.no er reklame fritt (vi har partnere og sponsorer).
Dersom vi ønsker det kan en medlemsmasse på over 2500 selvsagt bli en faktor å regne med. Vi kan kanskje realisere samlinger, festivaler og annet.
Men ønsker vi dette? Vil vi treffes eller vil vi bare ha uforpliktende "nerding" på nettet?
Si din mening
Vi ville satt pris på om dere mente noe om dette. Dersom mange slagverkere står sammen kan miljøet og innholdet bli mer levende og bedre. Vi ser mange fordeler med dette, men også noen utfordringer. Men først og fremst handler dette om hvorvidt dere lesere og brukere ønsker at vi slår sammen miljøene.
Bruk kommentarfeltet under for å dele dine tanker om en mulig sammenslåing av Trommeportalen og Trommer.no.
Musikalsk hilsen
Lage og Dag