Ruste opp forumet?

Her postes nyheter og viktig info fra forumledelsen og dette er også stedet å skrive dersom du vil gi oss ris/ros.

Ruste opp forumet?

Dag Frogner » 06 Okt 2015 17:44

Hei folkens!

Som dere jo godt vet, jeg er sjeldent innom her for tiden. Rett og slett fordi det er en stund siden jeg sluttet å spille trommer, men også fordi det har vært mange andre ting som har blitt prioritert. Men det nå en gang sånn at trommeportalen er min første nettside og derfor har jeg lyst til å prøve å få litt aktivitet her igjen. :)

Etter at Facebook kom for fullt for en del år siden, har aktiviteten her bare gått nedover og nedover. Jeg vet om flere forum hvor dette har skjedd, men jeg vet også om flere som lever i beste velgående, så vi er ikke dødsdømt av den grunn.

En annen grunn til at forumet nå er ganske dødt er nok fordi mange nå bruker smarttelefoner mye, og dette forumet fungerer jo ikke akkurat veldig bra på en mobil eller nettbrett for den saks skyld. For å få fikset dette, er jeg nok nødt til å legge om hele designet på forumet, noe som kanskje uansett er på tide skulle jeg tro?

Så kommer jo det største spørsmålet: Tror dere at det blir mer aktivitet her inne om det blir litt mer lagt til rette for? Jeg tenker da i hovedsak på nytt, mobilvennlig design, og kanskje også en kopling til Facebook, slik at man via deres plattform også kan se når det er nye ting på forumet.
Klikk her for å besøke oss på Facebook.

Har du noen tekniske problemer med nettsidene våre eller andre spørsmål/henvendelser?
Ta kontakt med oss på dag @ trommeportalen.no
Brukerens avatar
Administrator
Administrator

Ruste opp forumet?

Annonse

Annonse

Re: Ruste opp forumet?

Justice » 13 Okt 2015 15:46

Kjempebra at du tar litt tak. Liker designet overraskende mye bedre enn forrige overgang (til TP en gang i tida), ryddig og greit. Lurer litt på hvordan vi eventuelt skal få forumtroll til å komme hit igjen, en ting kan jo feks være å henvise til TP i diverse Facebookgrupper. Men tviler på at folk gidder å komme hit likevel, siden forumet er veldig dødt. :ninja: :hmm:
Brukerens avatar

Dag Frogner » 13 Okt 2015 16:03

Det med aktivitet er jo selvfølgelig et stort spørsmål. Og det er jo kun dødt fordi ingen er her. Om noen kommer og setter i gang, vil jeg nok tro at flere følger på. :)

I første omgang skal jeg sende ut en mail til alle brukerene og informere om endringene, så får vi se hva de sier.

Skal nok endre litt farger etc på siden her, men syntes så langt at designet er veldig mye mer riktig enn det forrige. Mer ryddig og rent.

Har du noen tekniske problemer med nettsidene våre eller andre spørsmål/henvendelser?
Brukerens avatar
Administrator
Administrator

Justice » 15 Okt 2015 12:45

Mhm, helt enig. Jeg vet at feks Eskil er innom her stadig vekk (Naigewron), og et par til. Men hadde jo vært kult å få mer folk hit, absolutt.

Pr i dag har vi "kjøp og salg av trommer", "trommis", "trommeteknisk forum" og "trommebygging, rep og restaurering" som kanskje kunne på et eller annet magisk vis foregått her inne. Men du har mer peiling på PR enn det jeg har :whistle:
Siden 2009 har dette forumet vært døende, og nå nesten helt dødt. Så hadde vært kult å få det opp på beina igjen!

:woot: :innocent:
Brukerens avatar

Justice » 19 Okt 2015 15:13

Mobilversjonen burde mekkes litt på - halve forumet mangler (datoer og innlegg) på hovedsiden, og bilder i innlegg er litt for store, tror jeg. Ser ca halve bildene.
Brukerens avatar

Dag Frogner » 21 Okt 2015 22:43

Bildene har jeg sett at det er litt krøll med, men hva mener du mangler på hovedsiden? Hvis du tenker på at man ikke ser hvem som har skrevet siste innlegg i en kategori og når det ble skrevet, så er nok dette fjernet for at ting ikke skal bli altfor smått på en liten skjerm.

Brukerens avatar
Administrator
Administrator

Justice » 22 Okt 2015 11:50

Åja, skjønner! Jeg synes det så litt rotete og teit ut, bare ;)
Brukerens avatar

Hvem er i forumet
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester