Legg inn
av per » 03 apr 2013 14:13
Joda, jeg ser problemstillingen din.
Men du glemmer et viktig moment, for det første, det er mest sannsynlig liten eller ingen reklamasjonstid igjen på varen, skulle man da f.eks. få en langsgående sprekke (noe jeg har opplevd nylig med en Diril cymbal hvorpå Audun håndterte dette eksemplarisk og upåklagelig) så vil du sitte der med skjegget i postkassen.
Men samtidig faller det på sin egen urimelighet, du ber meg om penger på bakgrunn av hva varen kostet deg, ikke hva den i realiteten er verdt. Varen er ikke verdt mer enn nyprisen og selv om varen med en verdiavskrivning på 10% per bruksår vil få ca den prisen du ber om i pris vil det alikevel være andre faktorer du må ta inn i bildet sånn som nettop retten til å reklamere.
Jeg skjønner jo det er bittert, solgte nylig et export sett selv som jeg i sin tid ga en del for med hardware og alt til spottpris men sånn er desverre markedet nå, nesten som at brukt trommeutstyr er dekket med pest og aids slik markedet er blitt, folk skal jo nesten ha penger for å kjøpe brukt.
Jeg er enig med deg i at cymbalen nok har en teoretisk høyere verdi om man tar utgangspunktet i priser fra en svunnen tid, men desverre er det vanskelig å få noen til å betale mer for en vare med den type argumentasjon, desverre.
Lykke til, det er ikke meningen å være kjip mot deg, men hvis du virkelig vil få solgt tror jeg du må dumpe prisene en del mer, sånn er desverre livet. Jeg pleier å si at 50% av nypris er det man kan forvente av trommer og cymbaler, enda mindre for hardware. I mange tilfeller får man ikke en gang dette. Synd men sant, det er kanskje litt trøst at om det var en pc eller tv du solgte så hadde det vært enda mindre, om du i det hele tatt fikk solgt.