Sonor Force 2003 med XS20 cymbaler selges

Her kan du kjøpe/selge trommeutstyr eller finne andre å spille med.

Thomas90 » 21 Aug 2015 06:13

Hei!

Jeg har lagt ut et Sonor Force 2003 inkludert XS20 Cymbaler for salg.
Tenkte å selge alt samlet, det inluderer Behringer mixer og Superlux trommemikrofoner.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=63267670

Hva tror dere Jeg kan få for dette settet samlet med alt utstyr?
Og hvor lang tid vil det ta å selge?

Takker for svar!

Thomas

Annonse

Annonse

Re: Sonor Force 2003 med XS20 cymbaler selges

Naigewron » 24 Aug 2015 07:21

Du kan nok bare glemme å få solgt det samlet; sjansen for å finne en kjøper som vil ha et slikt oppsett inkludert mikrofoner og mikser er stort sett lik null. Markedet for brukt trommeutstyr er ekstremt dårlig i Norge uansett, så her bør du legge ut ting separat for å ha noe håp om salg.

Prismessig vet jeg ikke hva du kan få for elektronikken, men tipper at settet er verdt 3-4000 hvis du finner noen som vil ha det. Hvis ikke er du heldig hvis du får mer enn 1500-2000 for det. Cymbalene er nok ikke verdt stort; det er ikke mange som kjøper brukte cymbaler i den klassen. Selger du dem individuelt kan du sikkert få 400-800 per cymbal.

Det beste du kan håpe på er å finne en nybegynner som trenger et rimelig sett å starte på, og som vil ha trommene og cymbalene i én pakke. Vi er "dessverre" så rike i Norge at de fleste har råd til å kjøpe nytt utstyr, men det kan være du er heldig :)

Tidsmessig må du bare være tålmodig; det kan ta noen uker eller måneder. Det er også fullt mulig at du ikke får solgt det i det hele tatt, med mindre du setter prisen ekstremt lavt.
Trommene mine: Bilder/utstyrsliste
Band:
- Lucky Lew | Facebook | Spotify
- Malice In Wonderland | Facebook | Spotify
Brukerens avatar
Moderator
Moderator

Thomas90 » 24 Aug 2015 23:37

Naigewron skrev:Du kan nok bare glemme å få solgt det samlet; sjansen for å finne en kjøper som vil ha et slikt oppsett inkludert mikrofoner og mikser er stort sett lik null. Markedet for brukt trommeutstyr er ekstremt dårlig i Norge uansett, så her bør du legge ut ting separat for å ha noe håp om salg.

Prismessig vet jeg ikke hva du kan få for elektronikken, men tipper at settet er verdt 3-4000 hvis du finner noen som vil ha det. Hvis ikke er du heldig hvis du får mer enn 1500-2000 for det. Cymbalene er nok ikke verdt stort; det er ikke mange som kjøper brukte cymbaler i den klassen. Selger du dem individuelt kan du sikkert få 400-800 per cymbal.

Det beste du kan håpe på er å finne en nybegynner som trenger et rimelig sett å starte på, og som vil ha trommene og cymbalene i én pakke. Vi er "dessverre" så rike i Norge at de fleste har råd til å kjøpe nytt utstyr, men det kan være du er heldig :)

Tidsmessig må du bare være tålmodig; det kan ta noen uker eller måneder. Det er også fullt mulig at du ikke får solgt det i det hele tatt, med mindre du setter prisen ekstremt lavt.

Jeg hadde ingen anelse at markedet for et slikt sett og cymbaler var så dårlig :/
Har brukt 35.000,- til sammen på settet og ser ikke vitsen med å selge det om jeg ikke får vertfall 10K for alt samlet. Har kansje litt mer verdi for meg enn det har i penger på markedet.

Noen av cymbalene er nye og nesten ikke spillt på, settet ser nesten ubrukt ut mtp at det ikke har blitt spillt noe særlig på de siste 4 årene.
Også trodde Jeg at når hele XS20 Serien var med i pakken at dette ikke skulle være vanskelig å selge. Er jo ikke den laveste klassen cymbaler heller.

Om jeg ikke får noen seriøse bud så tror Jeg heller at jeg holder på settet, kansje begynne å spille på det igjen om jeg finner en plass å ha det satt opp ;)

Takk for svar anyways! =)

Thomas90 » 24 Aug 2015 23:41

Har endret annonsen så nå er det mulig å kjøpe ting separat for de som er interessert!

Hvem er i forumet
Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 6 gjester