Erfaringer fra nettbutikker [LES FØRSTE POST]

Her diskuteres trommer, cymbaler, hardware, rekvisita, teknikk osv osv...

Re: Erfaringer fra nettbutikker [LES FØRSTE POST]

Myggen » 18 Jul 2008 18:05

Zorlee skrev:http://www.drummaker.com

Raske svar, bra priser, sender internasjonalt (noe MANGE butikker i USA ikke gjør for tiden - don't ask me why), og grei shipping pris. Vær oppmerksom på at det er mest småting og tilleggsutstyr + trommeskinn en kan kjøpe her.
Allikevel er det MEGET gode priser på trommeskinn. Sparer i alle fall 50% om ikke mer på å bestille skinn fra USA. Tror jeg får 5 tomarmer + 14 skinn for ca. 2500,-
DET er billig i forhold til Norge det...

Kan si at jeg har negativ erfaring med denne butikken. Jeg og Steinar skulle kjøpe en del skinn derav 3x22". Siden regner ut frakten og vi bestiller (btw. siden klikket flere ganger under bestilling slik at vi måtte starte på nytt og legge i handlekurven og vi skulle ha nye skinn til både over og under, så dette tok tid).

Pengene ble trekt fra konto med en gang.

Så gikk det to uker, da får vi beskjed om at alt er pakket og klart til sending, men at frakten blir tre ganger så høy og dermed omtrent like mye som skinnene i seg selv. Derfor ville vi ikke ha tingene og ville ha tilbake pengene.

Men pga av at vi ikke ville ha det like vel måtte vi betale 25% av prisen i restocking pga en feil som ble gjort av dem. Meget dårlig.

Anbefaler ikke drummaker.com
Brukerens avatar

Annonse

Annonse

dallehope » 24 Sep 2008 20:39

Jeg anbefaler CymbalsOnly på det sterkeste! Tony svarer lynkjapt og er en utrolig hyggelig mann å deale med. Har nettopp bestilt Paiste Rude Crash/Ride 17" og 18" og Paiste Rude Thin Crash 16" og 17" + 4 Remo skinn!!! Alt dette kom på 6000 NOK, i forhold til Norges 14 000 for disse produktene. Utrolig billig og veldig bra handel!!! Anbefales!
I challenge everyone to do what we do, but I don't think they last fuckin' 5 minutes!

Kim » 26 Sep 2008 23:54

Handlet Axis dobbeltpedal fra indoorstorm. tok ca 10 dager fra bestilling til levering.
Ca. 1/2 pris av i Norge.

Re:

keenondrums » 09 Okt 2008 18:20

Marius84 skrev:Kan nå legge til en liten tilleggsinfo angående de tyske butikkene, det har blitt litt mer trøblete enn før å betale via VISA/kredittkort om det går over en viss sum. Gjør det, så spør butikken om du kan sende inn kopi av kortet ditt foran og bak, samt kopi av annen ID (førerkort f.eks.), PLUSS pass... Det gjorde at i alle fall jeg fikk litt bakoversveis i det jeg hadde bestilt ferdig nye settet mitt fra thomann her (de spurte om det samme på musicstore tidligere). Så på større betalinger vil det være mye enklere å velge bank transfer, om man har nettbank er det eksepsjonelt enkelt, eneste lille minus er at det kan ta noe ekstra tid før de har pengene der nede... Butikken sa også at man fikk 2% discount om man valgte dette, antagelig pga overføringen kan ta litt lenger tid.

Eg må retta på noe her, da eg gikk også gjennom dette nå nylig. Du trenger bare å sende inn kopi av kortet ditt foran og bak, samt kopi av en eller annen form for ID. Dvs. pass eller førerkort, ikke begge. :)
Brukerens avatar

Olalá » 15 Nov 2008 11:36

www.slagverkskompaniet.se
Har selv aldri handlet derfra, men utrolige priser og fine produkter. Skal definitivt kjøpe noe fra dem i nærmeste framtid :)
Brukerens avatar

Marius84 » 15 Nov 2008 12:25

Faren min skryter mye av de, kjøpte bl.a. Bubinga-settet sitt derfra. Usikker på om de har billigere priser enn f.eks de tyske butikkene, men de er nok blant de billigste i skandinavia i det minste.
Mapex Saturn IV | Sonor Essential Force |
Paiste cymbaler[/size]
| Mecalimb | Terrazone |
Brukerens avatar
Moderator
Moderator

jon » 18 Nov 2008 16:25

Har no fått alle trommene mine frå Thomann. Eg har altså ei god erfaring med denne butikken.
Det var Posten som hadde rota med kollinummer, derfor virka det først som om eg enten hadde mista eine pakken eller at den hang att i tollen.

Så, thomann kan anbefalast. Flott pakka, og bra leveringstid! Og hyggelige prisar.
Utstyr: Ruff - Star Drums - Meinl - Istanbul
Bands: Monstereo - Storstas - Knekklectric
Twitter
Brukerens avatar

Pyromaniac » 28 Nov 2008 10:08

Jeg kan anbefale musik-produktiv.de. Kjøpte Tama-settet mitt derfra og synes det tok kort tid å få det.
Eneste som ble feil er at de glemte å sende meg sporingsnummeret, men jeg fikk det med en gang når jeg spurte om det, og de beklaget.

Et generelt tips til kjøp på nettbutikker. Spør om de har mulighet for å prioritere pakken din siden den skal brukes på en konsert innen kort tid, og at det nnorske tollvesenet har en tendens til å somle.
De fleste butikker vil da sende tinga dine med en gang.
Tama Starclassic Perf B/B DMF og Sabian
viewtopic.php?f=11&t=2712
viewtopic.php?f=11&t=3760
esmith skrev: livet ikke dreier seg BARE om musikk og trommer!.....vi har jo cymbaler også!
Brukerens avatar

cesarus » 13 Jan 2009 01:01

Jeg, som mange andre også, må su meg veldig fornøyd med stikker.no. En utrolig bra side med en lynrask og flott service. Om det er noe spesielle stikker eller skinn jeg trenger, skaffer de meg det fortere enn fy. Og fy søren så fort de svarer på mail! Veldig fornøyd!
Pearl Reference
Pearl EX til salgs!

esmith skrev:Vi må huske at livet ikke dreier seg BARE om musikk og trommer!.....vi har jo cymbaler også!!:)
Brukerens avatar

arovik » 24 Jan 2009 20:02

Slagverkskompaniet anbefales på det sterkeste. Bestile Starclassic B/B sett der til en pris laaaangt under norsk og faktisk under tyske priser med dagens Euro kurs. Fikk også en Paiste Trad 20" crash til en uslåelig pris. Trommer og cymbal ble sendt fra Sverige torsdag. Fredag ringte de fra Tollpost og sa at trommene var klar for utkjøring. Veldig hyggelig folk å snakke med også.
Brukerens avatar

robinthomassen » 30 Jan 2009 17:12

har handlet for 23000 av midwest percussion for en mnd siden, så viste det seg at zildjian ikke lagde to av cymbalene jeg bestilte lenger, så de sendte meg mail å sa det så skrev jeg tilbake hva jeg ville ha istedet, men de svarer jo så forbanna tregt på mail at jeg blir gal! :wallbash:

edit!

Fikk mail nå og alt er sendt og på vei til norge! :D
This New Day
http://www.thisnewday.no
Meinl Cymbals
Remo Heads
Brukerens avatar

Vargon » 13 Feb 2009 07:58

www.drummaker.com

Varer sendt mandag og er her idag faktisk! Sprekt!

Veldig billige skinn og masse billige deler til trommer. Deilig!
Det bli itj nå fæst ut'n skinnvæst!

Mitt Sett

Myspace

Operasjon Export
Brukerens avatar

thunderlips » 28 Feb 2009 08:13

Mangla et stk. mesh-skinn i den siste forsendelsen fra Musicstore, ikke rare summen det er snakk om men har uansett betalt for det. Sendte først èn mail for å høre hvorfor det ikke ble sendt med, men hørte intet fra dem. Sendte en til, fortsatt null respons. Igår ble jeg drittlei av at de ikke svarer, og slapp løs min vrede via fingertuppene... Spørs vel om jeg hører noe mer fra dem :P hehe
Spaun - Bosphorus - Czarcie Kopyto - Aquarian - Vic Firth - ACS T1-Live in-ear
Brukerens avatar

alyndrummer » 27 Mar 2009 09:21

Aage Jensen
http://www.aage.dk

Prøvde å handle litt diverse hos Aage her om dagen. Prøvde først å betale ved postoppkrav, men det fikk jeg mail om at ikke funka (det gjelder forsåvidt de fleste utenlandske nettsider jeg har prøvd). Så skulle jeg betale med visakort, men det funka neggu ikke det heller. Den danske møkkbanken nekta å godkjenne kortet mitt!? De sendte meg så en ny mail;

"Kære Martin Skriubakken

Vi kan desværre ikke tilbyde at gennemføre efterkravsbestillinger til
Norge. Hvis du ikke har kreditkort kan du lave en bankoverførsel.

Vores konto er i Danske Bank og kontonummeret er 4260-3120129031.
Bare fax kvittering for overførslen "att: Rene" og skriv vedr.
ordrenummer 8191422, på fax 33181895.

Totalbeløb bliver:
Varen ex. moms 1948,-
Fragt 427,-

Ialt: 2375,-"

Jeg tenkte som så, at dette gidder jeg rett og slett ikke, fax har jeg heller ikke, så jeg droppa hele greia og bestilte hos Thomann ...
Hovedsett:8-pc Mapex VX
Mer om meg: Myspace | YouTube
Band: Prometheus | Alyn
Brukerens avatar

mhv » 27 Mar 2009 11:54

Jeg har også temmelig dårlig erfaring med dem.

Svarer tregt, tok kjempelang tid før jeg fikk det jeg hadde bestilt + generell dårlig service.
What? No pudding!?
Brukerens avatar

ForrigeNeste

Hvem er i forumet
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester