Erfaringer fra nettbutikker [LES FØRSTE POST]

Her diskuteres trommer, cymbaler, hardware, rekvisita, teknikk osv osv...

Re: Erfaringer fra nettbutikker [LES FØRSTE POST]

thunderlips » 17 Apr 2009 17:00

Bestilte et par Axis A-L2 + EKITs fra Midwest Percussion den 12. januar, som skulle sendes til en kompis i USA som sender dem videre til meg. Det sto at de skulle bli shippa etter 2-4 uker, men 20. feb. sendte jeg mail siden han ikke hadde sett noe til dem. Fikk svar i løpet av noen timer hvor det sto at Axis var et lite selskap og hadde blitt forsinket i produskjonen pga. NAMM. Greit nok, tenkte jeg, og smurte på med litt mer tålmodighet. Sendte en ny mail 31. mars og lurte på om dem hadde noe ny info ang. bestillingen, intet svar. Ny mail sendt den 13. april hvor jeg forklarer at jeg skjønner at ting ble forsinket pga. NAMM, men at det faktisk er tre (!) måneder siden jeg bestilte.. Har fortsatt ikke hørt noe, så jeg begynner å bli rimelig frustrert........... :wallbash:

What to do..?

EDIT, 20.april:
Sendte ny mail igår:

Spoiler:
"Hi...again............

I'm starting to wonder how many emails I have to send to get an answer from you, or if this order ever will be shipped...? I haven't heard from you since Feb. 20th!

I am usually a very patient dude, but this is just taking too d**n long. It has now been well over three months (!) since I placed this order, the payment was settled right away, and you haven't replied to my last two emails. What is going on??

I expect you to reply to this email, this is not good customer service!

Fredrik, the frustrated Norwegian"

Fikk svar rimelig kjapt nå, kan du si :P

Spoiler:
"Sorry, but we didn't get the last email. We will call Axis to get things going. They are taking way to long to get these pedals out.

We'll email back in a day or two with the details on how much longer."

Så da håper jeg jaggu dem får ræva i gir..

EDIT, 21. mai:
Endelig! Den 16. mai dukka de endelig opp hos han som sender de videre til meg. Det her har vært en lang prosess med mailing i hytt og gevær, men håper dette var et engagstilfelle og at ikke alle ordre derfra tar drøyt fire mnd'er..
Sist endret av thunderlips den 21 Mai 2009 15:49, endret 2 ganger.
Spaun - Bosphorus - Czarcie Kopyto - Aquarian - Vic Firth - ACS T1-Live in-ear
Brukerens avatar

Annonse

Annonse

Moe » 09 Mai 2009 01:22

Sound1
http://www.sound1.com

Denne nettbutikken kjenner vel flere til tenker jeg :p Jeg har i hvert fall hatt god erfaring med de, de har en veldig ryddig nettside hvor det er lett å finne fram synes jeg. Det jeg liker spesielt godt er at de faktisk har lydeksempler i hvert fall på cymbalene sine, og ut ifra hva jeg har hørt på ekte i forhold til lydeksemplene på siden stemmer det ganske bra :D Jeg bestilte 2 cymbaler derfra forrige torsdag og får de i mårra, veldig lett å følge med på pakken din, bare å gå inn på kontoen du må ha der, og trykke på sporingsnummeret, så kommer det med en gang opp hvor pakken din er!
buggesen skrev:
steinarsen skrev:jeg har skiftet hovedinstrument til bass

Dette spolerte hele dagen min. Verste beskjeden jeg kunne fått. Kunne du ikke sagt "jeg har skiftet religion til åsatro" eller lignende?

Kjohn » 10 Mai 2009 00:00

Bruker for det meste norske nettbutikker. Og som regel bruker jeg enten Sound1, Musikkbørsen eller Gjøvik Musikkhandel. Alle disse stedene har god service, og jeg får varene til "rett tid".

Eneste det var litt "venting" på, var da jeg bestilte et Kacec Trommeteppe fra Gjøvik musikkh..... Gikk kanskje en liten måned, i forhold til en liten uke, som det ble sagt. Men dette skyldtes, som jeg forstod det, at de ikke hadde teppet på lager, og de ventet på å få inn ny leveranse fra Kaces i Sverige. Men jeg fikk det, og er dermed godt fornøyd.
Brukerens avatar

vidarjo4 » 20 Nov 2009 14:51

http://www.birminghamdrumcentre.co.uk/
Har god erfaring med denne butikken,kjøpte settet mitt herfra og de var velsdig ryddig samt at de svarer ganske kjapt på mail.INår varene kommer til Norge er det posten som overtar så det er grei skuring og følge forsendelsen til en hver tid.Det som tok lengst tid var som vanlig tollklareringen til Posten men med dagens pund kurs var det verdt å vente på.

Ludvig » 25 Des 2009 12:36

www.amazon.com har faktisk et veldig godt utvalg. Prisene er så som så, men de har mye artig smånips som du ikke finner så veldig mange andre steder.
Brukerens avatar

MEB » 24 Mai 2010 01:33

http://www.trommeslager.no/

Hit tar far og sønn en kjøretur i ny og ne selv om vi bor et støkke unna. Handler nesten aldri på nettet men liker heller å vase rundt i butikken (eller Mekka som vi kaller det)
Alltid god service å få hos Pranav og Jarle.
Tinitus? ...HÆÆ, var det TINITUS du kalte det dyret? Du må slutte å mumle sånn.....
Brukerens avatar

dragon82 » 21 Jul 2010 15:28

Overraskende gode priser på Ebay. Eksempel:

22' Zildjian K Light Ride

- 390$ pluss frakt på cymbalsonly.com
- 361$ pluss frakt på Amazon
- 349 $ inkl frakt på Ebay
It's all in the groove;)
Brukerens avatar

Vargon » 09 Aug 2010 16:06

Har nettopp avbestillt en 600€ ordre hos musicstore.de fordi jeg gikk lei av å vente.

Bestillte 10 mai, ringte i midten av juni og ble forsikret om at alt skulle komme første uka på juli, ringte andre uka i juli og fikk høre at etpar ting ikke var på lager og orderen derfor ikke var sendt. Avbestillte det som ikke var på lager og et par ting jeg måtte kjøpe her hjemme. Pengene ble trukket fra visakortet dagen etter så jeg forventet en mail med sproingsnr. men den har enda ikke kommet. Ringte tilslutt idag og avbestillte hele greia.

Hadde ikke vært noe problem å vente på varene, bare de kunne informere om forsinkelsene, fikk da tilsvar at hvis jeg hadde ringt og snakket med noen (altså gjort en personlig bestilling) hadde de ringt meg opp og informert om det, men ikke når jeg har bestillt på nett. (avansert med sånn internet tydligvis :s )
Ikke ble jeg tilbudt noen form for kompensasjon heller.
Blir thomann.de heretter.
Det bli itj nå fæst ut'n skinnvæst!

Mitt Sett

Myspace

Operasjon Export
Brukerens avatar

lasdan » 20 Aug 2010 17:56

Hei,

Jeg handler alle mine skinn, stikker og rekvisita hos http://www.stikker.no.
Basert i Stavanger, veldig gode priser og kjapp levering.
Leverer både med kort-betaling og oppkrav, bor du i Stavanger området kan du hente selv og sleppe frakt.

Sjekk ut prisene !!

lasdan.
--------------------------------------------------------
"If you make an mistake playing the drums, do it twice. Everybody then thinks it should be that way" - John Bonham
Brukerens avatar

Justice » 28 Jan 2011 01:14

Anbefaler 4Sound Gjøvik. Har kjøpt en del trommeutstyr av Odd Arve der, men også elpiano. Alt sammen har kommet etter kort tid, og jeg har fått god pris på det.
Brukerens avatar

Kjetil » 12 Feb 2011 16:27

+1 for Cymbalsonly, http://www.cymbalsonly.com

Alle cymbalene mine er kjøpt derfra; Har sikkert spart 5000,- i forhold til norske priser. På amerikansk dagstid svarer butikkeieren innen 5 minutt har jeg opplevd ofte.
Kjetil Hammerseth

Roland Td9kx2
Tama Speed Cobra
Sony MDR-XB700
Brukerens avatar

-Bård » 05 Okt 2011 19:28

Trommeslager.no
http://www.trommeslager.no

Service og service.. Kjøpte beatere derfra til dobbelpedalene mine.
Bestilte, og etter en god stund fikk jeg feil beatere i posten. Sendte to eposter til direkteadresser, og én til en "kontakt oss"-link, fikk aldri svar.
Så ringte jeg de. Kom bare til mobilsvareren. Dette var en god stund før stengetid, så ingen grunn for å ikke ta telefonen. Ringte opp igjen en halvtime etterpå (ca), da fikk jeg svar.
Jeg sa hva problemet mitt var, og det han svarte var at jeg skulle bare beholde de jeg fikk, så skulle han sende noen med en gang han kom til lageret. Skulle bare sende ny epost til "kontakt oss" med ordrenummer og sånn, så skulle han kontakte meg og si hva som kom til å skje.

Har enda ikke fått svar på noen av epostene, men i dag fikk jeg de nye beaterene i posten. Hele prosessen har tatt veldig lang tid, og jeg er veldig misfornøyd med at de enda ikke har svart meg. Litt spesielt at jeg må ringe de for å få noe svar.

Ikke superfornøyd med kundeservicen jeg fikk, men fikk i det minste 4 basstrommekøller for prisen av to.
Brukerens avatar

Odd-Arne Oseberg » 18 Feb 2012 14:54

Handlar mykje frå Drumcenter of Posrtsmouth New Hampshire.

Butikkeigaren er Shane som har enormt mange skarptromme demoar på youtube. Han har ikkje eigen nettbutikk, men har mykje liggande på ebay.

Eg sendar berre ein mail med ei liste på det eg vil ha, betalar via paypal og har det meste innan ei veke eller to.

Har venta lenge på ei skarptromme no, men det er ikkje hans feil, berre fabrikken som tar tid.

schybba » 05 Sep 2012 15:50

thomann.de
http://www.thomann.de

Toll og lang importbehandling. Marius84 skriver at det kan ta lang tid pga. fraktselskaper som brukes her i Norge når varen kommer fra Tyskland. Her er min erfaring.

Bestiller 4 trommekasser og 1 cymbal case med hjul. Bestilling settes til 22. august, får beskjed dagen etter at noen av varene finnes ikke på lager og ventetid må påberegnes, 27 august får de alle varene inn og trackingen begynner. Det viser seg at de har splittet varene i 3 forsendelser. Den første esken kunne jeg hente på postkontoret 31. august og det var bare 1 trommekasse. Det er nå Posten.no som tar over hele greia.

Tips til andre om tollklarering:

Når Posten skriver at varen har kommet, importbehandling startet og lagres midlertidig betyr det at de kanskje mangler informasjon på innholdet i forsendelsen(e) og verdien.

Jeg fant ut at denne meldingen på posten.no er jævlig viktig å skjønne: "Sendingen er under importbehandling Årsak: Org.nr eller fødselsnr kreves"

Posten skriver "Hvis behov, vil Posten kontakte mottaker". Dette skjedde ikke. Jeg har ikke sett de 2 andre pakkene ennå, men jeg antar at thomann.de har ikke gitt dem nok informasjon på utsiden av pakken. Den første pakken hadde et vedlegg, de velkjente A4-arkene som brettes i 2 og legges i en plastlomme på utsiden av pappen. Det endte opp med at jeg måtte ringe posten selv på 04004 trykke 1, snakke med en kundebehandler og så settes over til en annen kundebehandler som tar tollsaker. Dama måtte også ha mitt fulle f.nr + personnr.

Jeg måtte emaile hele fakturaen som vedlegg fra thomann.de sine sider/brukerinnlogging til postfortolling.pgo@posten.no og gjøre dette 2 ganger pga de 2 forskjellige kollinr. i posten sitt system.

Ikke bruk kollinr. som kommer fra thomann.de
Du må skrive noe slik i emnefeltet: SMxxxxxxxxxNO-flerkolli
xxxx er tall.

Nå, 7 timer etter telefonsamtalen og emailen, har kun 1 av de 2 kollinumrene blitt behandlet videre i tollsystemet.

Det jeg ikke liker er at den første esken kosta meg 141 å få ut. Hvis totalen på alle varene blir på over kr. 2800,- burde da ikke tollen være 2800 + 141 en gang for alle eller må jeg nå betale 141 ganger 2?

Jeg blir aldri klok på dette her, spesielt når thomann.de leverer varer som ikke kan puttes i 1 stor eske og spesielt når det mangler info på 2/3 av forsendelsen. Ok, det var billigere, men mye trøbbel og papirarbeid. Du må holde styr på på emailer fra thomann.de, bruke Posten.no til trackingnr., du må skjønne at det er SMxxx-koden som er viktigst for Posten sjøl og de ringer ikke deg. De har ikke nødvendigvis ditt fødsels- og personnummer.
Mvh. Ketil
Brukerens avatar

Naigewron » 05 Sep 2012 16:01

Jepp, har stresset med postfortollingen til Posten en del ganger nå. Hvis du venter på at de skal spørre deg om infoen de trenger kan du vente lenge; det har tatt opptil fire uker før fødselsnummer-skjemaet kom ned i postkassen hos meg etter at tollbehandlingen startet.

Det beste er å gjøre som du sier. Med en gang det står at tollbehandlingen er stoppet sender du mail til fortollingsavdelingen deres med pakkenummer, navn, fødselsnummer og informasjon om hva pakken inneholder. Helst en ordrebekreftelse eller kvittering, men jeg har flere ganger bare sendt dem en kopi av en e-post e.l. De er ikke så forferdelig nøye; de må bare ha noe å føre i systemene sine.
Trommene mine: Bilder/utstyrsliste
Band:
- Lucky Lew | Facebook | Spotify
- Malice In Wonderland | Facebook | Spotify
Brukerens avatar
Moderator
Moderator

ForrigeNeste

Hvem er i forumet
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester