Paiste-tråden revisited

Her diskuteres trommer, cymbaler, hardware, rekvisita, teknikk osv osv...
Brukeravatar
ToBBa
Sted: Mandal
Kontakt:

Re: Paiste-tråden revisited

Legg inn av ToBBa » 18 jan 2011 16:13

Ahh tøfft. Er relativt ofte i NY, min mor jobber for sas, så det er nermest gratis å reise.
Om du er interessert i noen bra tromme sjapper i ny, så bare gi beskjed så skal du få adresser osv.

Ja har prøvd en 18" pre-serial thincrash sjøl, og lyd filene av de nye på paiste sin side hørtes ikke helt feil ut de heller. Gruer meg til å få konkrete priser på de. Prisene blir visst på sig nivå.
viktors skrev:
Zz skrev:Hva er en lol?
Det er en zildjian.
***pAisTe 2000***
*****PREMIER*****

Brukeravatar
viktors
Sted: NorTrønødælag.
Kontakt:

Legg inn av viktors » 19 jan 2011 19:35

Ja, prisene blir samme som signature både for 602 og de nye twenty'ene. Send meg ei meldig på face med bra sjapper og adresser da? Og veit du av noen vintage-sjapper?

Brukeravatar
Kjetil
Sted: Sandane/Florø

Legg inn av Kjetil » 19 jan 2011 19:41

ToBBa skrev:Ahh tøfft. Er relativt ofte i NY, min mor jobber for sas, så det er nermest gratis å reise.
Om du er interessert i noen bra tromme sjapper i ny, så bare gi beskjed så skal du få adresser osv.

Ja har prøvd en 18" pre-serial thincrash sjøl, og lyd filene av de nye på paiste sin side hørtes ikke helt feil ut de heller. Gruer meg til å få konkrete priser på de. Prisene blir visst på sig nivå.

Neat! Kan du nevne noen? Cymbalsonly ? :)
Kjetil Hammerseth

Roland Td9kx2
Tama Speed Cobra
Sony MDR-XB700

Brukeravatar
ToBBa
Kontakt:

Legg inn av ToBBa » 20 jan 2011 00:24

Kjetil skrev:
ToBBa skrev:Ahh tøfft. Er relativt ofte i NY, min mor jobber for sas, så det er nermest gratis å reise.

Cymbalsonly holder da ikke til i NYC...Tror han holder til i Boston eller noe sånn.
viktors skrev:
Det er en zildjian.
***pAisTe 2000***
*****PREMIER*****

Brukeravatar
Kjetil
Sted: Sandane/Florø

Legg inn av Kjetil » 20 jan 2011 00:35

ToBBa skrev:
Kjetil skrev:

Cymbalsonly holder da ikke til i NYC...Tror han holder til i Boston eller noe sånn.

Nei, han sender fra Oneida, New York i allefall. I følge sida gikk han på musikk- college i Boston.
Kjetil Hammerseth

Roland Td9kx2
Tama Speed Cobra
Sony MDR-XB700

Brukeravatar
ToBBa
Kontakt:

Legg inn av ToBBa » 20 jan 2011 18:41

Kjetil skrev: Nei, han sender fra Oneida, New York i allefall. I følge sida gikk han på musikk- college i Boston.

Ok.
De plassene jeg anbefaler å oppsøke når du er i NYC, dvs på manhattan, er:

Steve maxvell Vintage and custom drums som ligger på 723, 7th anvenue.
Butikk og tromme museum i ett. Godt utvalg i vintage trommer og cymbaler( mye Paiste snadder og noe spizzichino bla.)

Sam ash sin trommeavdeling som ligger rett ovenfor times square. 160w 48th street.Her har de det meste fra paiste. ( ligger en del andre sjapper i området der som fører andre instrumenter/lyd/lys)

Drummers world som ligger ca midt på manhattan. Dette er(var hvertfall det når jeg var der sist) et paiste super sound senter. 151w 46th street. Ligger i 3 etasje, litt vanskelig å se utenfra.

Manhattan drum shop. Lenge siden jeg har vert her, men de hadde mye bra greier forige gang jeg var der. 203 w 38th Street.

Om du skal ut av byen så er også long island drum center verdt et besøk.
viktors skrev:
Det er en zildjian.
***pAisTe 2000***
*****PREMIER*****

Svar