Diril cymbals

Her diskuteres trommer, cymbaler, hardware, rekvisita, teknikk osv osv...
Svar
Brukeravatar
mofle
Sted: Kristiansand

Diril cymbals

Legg inn av mofle » 15 aug 2008 11:30

Et nytt merke ute nå fra Tyrkia er Diril cymbals. Ibrahim Diril er dette merket, og han lager cymbalene. Jeg vet ikke om dere har hørt om Meinls Byzanse-cymbaler, MB20-cymbaler eller Paistes Twenty serie. Det er i hvertfall Diril som lager disse, og nå starter han eget merke.

Ibrahim begynte som lærling hos Istanbul i året 1993 og jobbet der frem til ca 2000, her begynte han som 17-åring. Nar han hadde gitt seg hos Istanbul, begynte han å lage Meinl cymbaler, Byzanse-serien, og MB20-serien. Dette drev han med frem til 2006, da han ble samarbeider med Paiste, og de sammen bestemte seg for å lage den nye serien som heter Paiste Twenty. I år (2008) bestemte han seg for at han var klar for å starte eget selskap, med egne cymbaler. De heter enkelt: Diril.

http://dirilcymbals.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg har vært så vidt i kontakt med han og han sier at han vil gjerne sende meg noen prøver på cymbaler. Jeg har tenkt å benytte meg av dette, og hvis det er flere som vil prøve seg ut nå så er det bare å si ifra, så kan vi spleise på frakt.
Jeg fikk idèen av en på cymbalholis om å teste de ut, og prisene han fikk var: ''Their price are 13” Dark Hi-Hat = 67,20 euro, 20” Medium Ride = 73,35 euro, 21” Medium Ride = 84,68 euro and totaly 225,23 euro.''

Altså sinnsykt billig. Og husk på at dette er de samme som Paiste twenty, meinl byzanse osv. Du kan altså si at ''riden min skal høres ut som en Byzanse Dark'' og du får det.

I første omgang tenkte jeg meg på å prøve en 21'' jazz/thin og kanskje en 22'' light. Noen flere?
ToBBa skrev:jeg er full

Brukeravatar
eby
Sted: SørTrøndelag

Re: Diril cymbals

Legg inn av eby » 15 aug 2008 11:41

Dette var interesangt. Har han lydsamples?
Zz skrev:Det smaker epic digg of doom and grace of the lord jesus christ our saviour and shepherd in darkest times of hatred and despair with Satan's whips upon our sacred hearts and gentle souls saved by the lord of love, peace and sacrifice, in my face.

Brukeravatar
mofle

Legg inn av mofle » 15 aug 2008 11:45

eby skrev:Dette var interesangt. Har han lydsamples?
http://www.Paiste.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.meinlcymbals.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Men dealen er at vi kjøper cymbalene, kan teste de en stund, og hvis de ikke funker så sender vi de tilbake og får penga igjen. Tror jeg

Brukeravatar
eby

Legg inn av eby » 15 aug 2008 11:50

Noe helt uvesentlig, men logoene så sinnsykt uproffe ut..
Zz skrev:Det smaker epic digg of doom and grace of the lord jesus christ our saviour and shepherd in darkest times of hatred and despair with Satan's whips upon our sacred hearts and gentle souls saved by the lord of love, peace and sacrifice, in my face.

Brukeravatar
Naigewron
Moderator
Moderator
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av Naigewron » 15 aug 2008 11:53

Nettsiden var heller ikke mye å skryte av. Han lager sikkert kongecymbaler, men markedsføringen hans er ikke helt der oppe ennå :p
Trommene mine: Bilder/utstyrsliste
Band:
- Lucky Lew | Facebook | Spotify
- Malice In Wonderland | Facebook | Spotify

Brukeravatar
mofle

Legg inn av mofle » 15 aug 2008 11:58

Merket er helt nytt, og jeg vet ikke om han har laget mange cymbaler med sine egne logoer enda. Det er helt i begynnerfasen, og hvis dere er så nøye på om logoene er fine eller hvordan nettsiden ser ut så kan dere heller la være. Er det ikke lyden det handler om da?

Men jeg sier meg enig i at verken logo eller nettside er særlig bra gjort foreløpig

Brukeravatar
eby

Legg inn av eby » 15 aug 2008 12:02

Jeg sa det var helt uvesentlig, rolig med blodtrykket :)
Skal gi lyd fra meg om jeg finner noe jeg liker.

Brukeravatar
Naigewron
Moderator
Moderator
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av Naigewron » 15 aug 2008 12:04

mofle skrev:Merket er helt nytt, og jeg vet ikke om han har laget mange cymbaler med sine egne logoer enda. Det er helt i begynnerfasen, og hvis dere er så nøye på om logoene er fine eller hvordan nettsiden ser ut så kan dere heller la være. Er det ikke lyden det handler om da?
Selvsagt er det lyden det handler om, men førsteinntrykket til store mengder av potensielle kunder er nettside, logo og andre visuelle ting, så jeg bare håper han/de ikke ødelegger for seg selv :)

Ser frem til å høre mer fra dette merket i fremtiden, det høres ut som om fyren har kontroll på hva han driver med.

Down boy :p
Trommene mine: Bilder/utstyrsliste
Band:
- Lucky Lew | Facebook | Spotify
- Malice In Wonderland | Facebook | Spotify

Brukeravatar
Zz
Sted: Gjøvik

Legg inn av Zz » 15 aug 2008 15:11

Hvor holder han til?
Pearl Masters MMP

Stolt medlem av Spambroderskapet!
Spoiler:

Brukeravatar
Dag T

Legg inn av Dag T » 15 aug 2008 15:15

I Tyrkia :p

Brukeravatar
Torjef
Sted: Narvik

Legg inn av Torjef » 15 aug 2008 15:23

Hmm, kunne vært interessant og prøvd cymblene hans. Lurte litt på en 21" Ping ride, og kanskje 13" Dark Hats, hvis prisene er så latterlig billige, så ser jeg ingen grunn til å ikke prøve.. :thumbup:
http://www.instantrimshot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Premier Artist Birch

I have decided that stick tricks are the same as keeping a retarded kid. They are just for show
they serve no real purpose..

Brukeravatar
Dag T

Legg inn av Dag T » 15 aug 2008 15:25

Bilde
Her er logoen på en ride - Hva betyr det om markedsføringa ennå ikkje har tatt av ?
Synes faktisk det er eit stort pluss at den ikkje har det, for det betyr at prisene kan holdes nede !! Tenk på hva sidene til Zildjian og de andre "store" koster - og hvem tror dere må betale for det ?? Eierene ?? neppe

Glimrende at sånne nye merker blir fanget opp og presentert på forumet - Godt jobba mofle :thumbup:

Kunne godt tenke å prøve en 22 dark ride. hvordan går vi frem ? Felles bestilling ?

Brukeravatar
Torjef
Sted: Narvik

Legg inn av Torjef » 15 aug 2008 15:39

Jeg er med på en eller annen form for felles bestilling :)
http://www.instantrimshot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Premier Artist Birch

I have decided that stick tricks are the same as keeping a retarded kid. They are just for show
they serve no real purpose..

Brukeravatar
Kramstogen
Sted: Nord trøndelag - Stjørdal

Legg inn av Kramstogen » 15 aug 2008 15:42

Jeg tror jeg kommer til å spare opp litt penger for å kjøpe. 600 spenn for en ride er jo helt sinnsykt! Logoen og markedsføringa driter jeg i, hvis jeg finner ut at den er uutholdelig stygg vasker jeg den bare bort, ganske enkelt. Dritbra funn Ole, takk! :)
Gretsch Renown maple settet mitt.
Kramstogens svette kjellerstudio!
Stolt medlem av Spambroderskapet!
Ole mofjell skrev:Dette er Simon, han er kjekk og trønder.

Brukeravatar
ToBBa
Sted: Mandal
Kontakt:

Legg inn av ToBBa » 15 aug 2008 16:39

Heter ikke han som lager skivene til paiste twenty Murat Diril, og ikke Ibrahim?
http://www.paiste.com/e/news.php?menuid ... newsid=479
Men gode priser var det hvertafal. :)
viktors skrev:
Zz skrev:Hva er en lol?
Det er en zildjian.
***pAisTe 2000***
*****PREMIER*****

Svar