Diril cymbals

Her diskuteres trommer, cymbaler, hardware, rekvisita, teknikk osv osv...
Brukeravatar
Ronni Rhino
Sted: Feset
Kontakt:

Re: Diril cymbals

Legg inn av Ronni Rhino » 02 mar 2010 19:37

Er det mulig og få en liste med priser og over hva du har inne? er på jakt etter en ny Ride og sikler veldig etter og teste ut Diril :dribble:
take care now bye bye then

Brukeravatar
Diril-Norge
Kontakt:

Legg inn av Diril-Norge » 17 apr 2010 15:34

Vi har inngått banneravtale med trommeportalen, og kommer fra nå av til å bruke Forhandlerhjørnet til å gi informasjon, oppdatere og promotere Diril cymbaler:

http://www.trommeportalen.no/forum/view ... 55#p149455" onclick="window.open(this.href);return false;

Denne tråden burde jo leve videre som en diskusjonstråd dere brukere mellom, men om dere har henvendelser til meg så send meg en e-post.

Audun. :)
dirilnorge@gmail.com

Brukeravatar
Senõr S.
Sted: Bergen

Legg inn av Senõr S. » 04 mai 2010 19:27

Heisann, jeg tenker på et klassisk cymbaloppsett ala hi-hat + crash + ride og trenger litt hjelp med vekt og serie.
Størrelsesmessig så er jeg usikker på hi-haten, men til crash og ride tenker jeg 17" og 20".
Riden tenker jeg litt som Danny Carey sin, men samtidig nokså kræsjbar, crashen bør åpne seg fort men ikke være altfor trashy.
Idéer og forslag mottas med takk.

snorre.

Brukeravatar
GauteRagnvald

Legg inn av GauteRagnvald » 18 mai 2010 23:47

Hey, er ute etter noe med lyden "Fast, bright, lively and very responsive". Hva vil jeg ha da?

Brukeravatar
bugge

Legg inn av bugge » 18 mai 2010 23:50

Avedis thin crash ;)
Zz skrev:Argumentet "ikke kritiser noe hvis du ikke kan gjøre det bedre selv" står like støtt som en afrikansk stråhytte. Verden ville vært ganske vanskelig hvis man bare kunne kritisere de som var dårligere enn deg. Barnehageargument, spør du meg.

Brukeravatar
Speik

Legg inn av Speik » 24 mai 2010 22:33

Nå har jeg brukt mine Diril Special Series cymbaler (14 hihat, 16 og 18 crash og 20 ride) i 4-5 måneder og er strålende fornøyd. Siden jeg er veldig fornøyd med pris, service og lyd, tenker jeg å fortsette med Diril nå som jeg skal utvide litt.

Tenker jeg skal utvide med litt krydder, noen små cymbaler som lager litt effektlyder. Vurderer å gå for en china og en liten bell. Chinaen skal være liten; jeg vil ha rask attack, veldig kort sustain og lys lyd. Skal hovedsaklig brukes i fills (tenk Gavin Harrison). Skal jeg fortsette med special series, eller er det noe annet som duger på dette området?

Brukeravatar
Audun Rosslund
Moderator
Moderator
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg inn av Audun Rosslund » 12 feb 2011 21:59

Hei folkens!

Er så frekk at jeg bumper denne tråden litt. Diril har nemlig kommet ut med ny katalog!
Sjekk den ut her: http://www.dirilcymbals.com/dirilcymbal ... ogue/2011/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ellers finnes Diril Norge nå som egen bruker og page på facebook, og det er her det først og fremst vil bli oppdatert med nyheter, lagerstatus osv. Så meld dere inn om dere ikke allerede er "venn" eller "fan".

Audun.

Brukeravatar
aadern

Legg inn av aadern » 12 feb 2011 23:20

Hei!
Jeg er keen på noe nye crasher nå. Hadde egentlig bestemt meg for Meinl Byzance, men begynte å småglefse litt etter Diril nå. Lyden jeg er ute etter er noe liknende som Brilliantserien til Byzance, Pasite Twenty osv. Serier som Zildjian A-custom og Sabian AAX syntes jeg blir litt for lyst og "pysete", derfor noe som er litt mørkere. Så noe annbefalinger innen Diril da? Str: 17" - 18" Fint hvis jeg hadde fått noe priser også.

-Kristian :)
Ludvig skrev:Du bare vet du har hatt en god økt bak slagverket når det flasser maling fra taket i gangen på lokalet. Og det fortsetter etter du er ferdig!

Svar