Siste trommerelaterte kjøp

Her diskuteres trommer, cymbaler, hardware, rekvisita, teknikk osv osv...
Trommer

Re: Siste trommerelaterte kjøp

Legg inn av Trommer » 12 apr 2014 15:43

Evral skrev: Takker!
Det skal jeg love deg!! :thumbup:
Gleder meg som en unge til det kommer!
Har du fått pakka ut og testa?

Brukeravatar
Evral
Sted: Gjøvik

Legg inn av Evral » 12 apr 2014 20:36

Trommer skrev:
Evral skrev: Takker!
Det skal jeg love deg!! :thumbup:
Gleder meg som en unge til det kommer!
Har du fått pakka ut og testa?
Har pakket ut alt, men har hatt ei meget hektisk uke (som vanlig, hehe), så har bare fått på skinn på basstromma og 12"ern.
Satte på over- og underskinn på sistnevnte, srammet til på feel og tappet med fingeren; God DAMN! Hadde glemt hvor lett det er å få fin lyd i disse!
Basstromma låter også himmelsk. Spanderte på et nytt Powerstroke 3 coated på den.

Det er et skikkelig koseprosjekt, dette, så ikke meg i mot å ta det over flere kvelder. :)

Brukeravatar
Justice
Sted: Høyjord - Andeby

Legg inn av Justice » 12 apr 2014 21:19

Om 24 timer er jeg enten eier av nytt sett, eller tomhendt på vei hjem...

http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... Query=tama" onclick="window.open(this.href);return false;

100% av meg sier ja, så regner med det blir å svi av noen lapper i morra :)

Trommer

Legg inn av Trommer » 12 apr 2014 21:57

Justice skrev:Om 24 timer er jeg enten eier av nytt sett, eller tomhendt på vei hjem...

http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... Query=tama" onclick="window.open(this.href);return false;

Kult! Fine trommer det der!

Trommer

Legg inn av Trommer » 12 apr 2014 22:39

Evral skrev: Har pakket ut alt, men har hatt ei meget hektisk uke (som vanlig, hehe), så har bare fått på skinn på basstromma og 12"ern.
Satte på over- og underskinn på sistnevnte, srammet til på feel og tappet med fingeren; God DAMN! Hadde glemt hvor lett det er å få fin lyd i disse!
Basstromma låter også himmelsk. Spanderte på et nytt Powerstroke 3 coated på den.

Det er et skikkelig koseprosjekt, dette, så ikke meg i mot å ta det over flere kvelder. :)
Ja, dette må være veldig moro. Ambassador eller Emperor på tammene? Coated både over og under?

Brukeravatar
Evral

Legg inn av Evral » 13 apr 2014 12:09

Trommer skrev:
Evral skrev: Har pakket ut alt, men har hatt ei meget hektisk uke (som vanlig, hehe), så har bare fått på skinn på basstromma og 12"ern.

Ja, dette må være veldig moro. Ambassador eller Emperor på tammene? Coated både over og under?
Det fulgte med nye Emperor coated til tammene. Prøver disse først, men har også bestilt Vintage Ambassador til 12" og 13". Har satt på coated Ambassador under. 16" beholder nok Emperor som slagskinn en stund tenker jeg.

Brukeravatar
Evral

Legg inn av Evral » 13 apr 2014 12:09

Justice skrev:Om 24 timer er jeg enten eier av nytt sett, eller tomhendt på vei hjem...

Derfor du selger Silverstartrommene, ja. Grattis (?)! :)

Brukeravatar
Justice

Legg inn av Justice » 13 apr 2014 12:56

Evral skrev:

Derfor du selger Silverstartrommene, ja. Grattis (?)! :)
Hehe, har en plan på det, spørsmålet er bare om jeg har nok plass der trommene står akkurat nå ;) Ja, Silverstar-settet kommer på finn ganske snart tenker jeg. Skal ut og finne fram trommebagger nå, bare noen timer til jeg reiser ;) Håper det blir kjøp :D

Brukeravatar
Marius84
Moderator
Moderator
Sted: Tomter, Østfold

Legg inn av Marius84 » 13 apr 2014 13:11

Moro :). Performer settene låter kult de, masse punch i trommene. Så veldig fine ut!
Mapex Saturn IV | Sonor Essential Force |
Paiste cymbaler[/size]
| Mecalimb | Terrazone |

Brukeravatar
Justice

Legg inn av Justice » 13 apr 2014 19:45

Da skal nytt sett feires med burger på vei hjem og et par pils når jeg kommer hjem! :)

Trommer

Legg inn av Trommer » 14 apr 2014 16:43

Gratulerer.

Brukeravatar
Justice

Legg inn av Justice » 14 apr 2014 18:08

Takker, karer! :)

Odd-Arne Oseberg

Legg inn av Odd-Arne Oseberg » 16 apr 2014 18:51

2 Gretsch skarper:
5x14 Chrome over brass
5x14 Hammered brass.

Litt Factory metal ting.

Nye Remo skinn. Evans skinna som settet kom med er endeleg utslitt, så da er det tilbake til gode gamle Ambassador.

Plukka opp eit eksemplar av Vic Firth sine nye Colaiuta stikker som er ein stor skuffelse. Kva er poenget med all denne lakken og voksen? Ikkje for å snakke om den deilige lukta som minner om lakkeringsrommet på ein møbelfabrikk. Yuk!

Eg har mange Zildjian par på lager, men likar ikkje følelsen av at eg ein dag går tom. Har prøvd å pusse litt på dei, men det blir ikkje det samme. Med forsiktig bruk har eg stikker i nokre år, så det er vel berre å lære å lage stikker sjølv når det er slik det skal vere.

Brukeravatar
Evral

Legg inn av Evral » 16 apr 2014 19:13

Firchie 14x4" TM-2 AB2PL

(...og kanskje en 14x6,5" Stainless Steel Keplinger hvis flaksen inntreffer!)

Svar