Noen tips for oss med lange bein og størrelse 47 i sko?

Her diskuteres trommer, cymbaler, hardware, rekvisita, teknikk osv osv...
Svar
Brukeravatar
Aravna

Noen tips for oss med lange bein og størrelse 47 i sko?

Legg inn av Aravna » 04 apr 2009 12:19

Tjobing og god påske. Guds fred være med dere og ellers er jeg relativt ny på skrivefronten på dette forumet. Blir glad over at det finnes slike ting.
Jeg har et par spørsmål. Har spilt en god del år og hatt en grei holdning til øving. Men av naturlige årsaker og nedbrenning av bandlokale har øvingen gått litt trått. Men......jeg er velsignet med str. 47 i sko og relativt lange bein. Har noen en anbefaling på trommestol som kommer godt opp i høyden? Har lest litt rundt, men det koker stort sett ned til at de er gode å sitte på, og høyde er ikke godt representert. Nr 2 er pedal. Har drevet med dobbel pedal/basstromme en god stund, men har stagnert i heel down eller heel up pga størrelse på generelle pedaler. Mulig jeg har lett eller øver for dårlig, men har noen et tips på pedaler som har litt mer fleksibel fotplate? Har sett litt på axis og trick. Noen erfaringer på dette området med litt teknisk info?

På forhånd takk og legg inn Ingo Schwichtenberg som en fantastisk trommis. RIP

Brukeravatar
alyndrummer
Sted: Harpefoss
Kontakt:

Re: Noen tips for oss med lange bein og størrelse 47 i sko?

Legg inn av alyndrummer » 04 apr 2009 18:28

Jeg har str. 46 i sko, og føler at Axis Longboards er fine. Jeg spiller stort sett med hælen nede. Foten min er forøvrig plassert slik at enden på fotbrettet ligger ca. midt under hælen min. Hva høyde angår, så er jeg 187 cm, men foretrekker å sitte mye lavere enn de fleste :p Så det hele koker vel ned til en smakksakk (som alt annet...) uansett høyde. Men Axis burde iallefall ikke være et problem. Hadde forresten shortboard-modellen en periode også, men følte de ble for korte. Det har jo såklart mye å gjøre med teknikken du bruker og!
Hovedsett:8-pc Mapex VX
Mer om meg: Myspace | YouTube
Band: Prometheus | Alyn

Brukeravatar
Aravna

Legg inn av Aravna » 05 apr 2009 14:00

Takker og bukker for innspill. Vet det er en del teknikk inn i bildet, men å sitte å finjustere foten for ikke å kjører dem opp i kjedet er ikke helt min greie. Blir mindre tolmodig med årene :) Siden jeg spiller på et Pearl Custom Z (CZX) er høyden litt vesentlig siden vi snakker power-toms. Man er begrenset siden de (som vanlig er) står over basstromme. Sliter selv om jeg har dem på rack. Men man må ofre litt for kult utseende :woot: Ser du har en dugelig mengde innspill på forumet her. Noen formening om merke på en stol som kan justeres relativt høyt? Mulig jeg tar en tur i påsken og sjekker litt. Har sett på Tama, Pearl og Gibraltar. Men hvem som er høyest sliter jeg med å finne info på. Noen innspill? Uansett takk og en riktig god påske.

Brukeravatar
Justice
Sted: Høyjord - Andeby

Legg inn av Justice » 05 apr 2009 15:44

Stor nok?
Spoiler:
Bilde

Neida :P

Hvor høy er du? Jeg får inntrykk av at du er over to meter. En i klassen min bruker 47 1/2 i sko, og han er rundt 1.88.

Kommer også an på hvor høyt du er vant til å sitte. Da kan man alltids bruke en kontorstol?

Ikke kommenter at jeg er dum, det er bare noe folk tror :ninja:

Brukeravatar
Audun Rosslund
Moderator
Moderator
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg inn av Audun Rosslund » 05 apr 2009 19:45

Du har altså erfart at ingen trommestoler du har prøvd har kunne gått høyt nok? For jeg regner med at alle toppmodellene til merkene du nevner har en makshøyde langt over det naturlige, uansett hvor høy man er.

Brukeravatar
Aravna

Legg inn av Aravna » 05 apr 2009 19:51

Her går det unna:) Takker for innspill her.
Jeg er ikke lenger enn 1.93m på strømpelesten. Og jeg har ikke gått veldig i dybden på stolhøyder:) Jeg har prøvd en IKEA-barkrakk....jada, det stemmer, og den er vel sikkert 80 cm høy. Den er dog litt for høy, men en stol som rager mellom 65 og 75 er nok ikke å forrakte. Trenger bare noen konkrete tips på at merke X har en modell som heter X og den er akkurat den høyden du trenger. Man bøyer seg i støvet for innspill igjen. Takker og bukker.

2112
Sted: Kristiansand

Legg inn av 2112 » 06 apr 2009 00:08

Jeg er selv rundt 185cm, men har litt merkelige propsjoner mellom bein og overkropp, beina mine er unormalt lange. Må ofte stille opp trommestolen etter folk som har spilt før meg og slikt. Men om jeg går for høyt, får jeg veldige smerter i ryggen, så da fant jeg ut at jeg måtte perfeksjonere sittehøyden og heller flytte meg litt unna basstromma! Jeg har plassert alle cymbaler, tammer og skarp nærmere meg i forhold til basstromma enn kanskje vanlig er. Jeg ville prøvd meg på å sitte litt lenger unna pedalene, så kan det bli bedre! Har man lange bein har man gjerne lange armer og.

Brukeravatar
alyndrummer
Sted: Harpefoss
Kontakt:

Legg inn av alyndrummer » 06 apr 2009 11:46

Hvis du blar litt rundt på forskjellige seriøse nettbutikker, som f.eks. Thomann.de, er som oftest max-høyden oppført. Har kikka litt etter stol der selv i det siste, og selv om jeg er ute etter det stikk motsatte av deg la jeg merke til denne, http://www.thomann.de/gb/km_14052_stehhilfe.htm" onclick="window.open(this.href);return false; som er justerbar opptil 93 cm (?!)
Hovedsett:8-pc Mapex VX
Mer om meg: Myspace | YouTube
Band: Prometheus | Alyn

Brukeravatar
Vargon
Sted: Ila

Legg inn av Vargon » 06 apr 2009 18:01

Den der går høyt, men er ødeleggende for ryggen etterhvert.

Selv sitter jeg ganske høyt (rundt 33") og har tatt en bunn fra en Pearl stol beregnet for paukister og satt på et traktorsete.

Skal se om jeg finner konkret model etterhvert :)
Det bli itj nå fæst ut'n skinnvæst!

Mitt Sett

Myspace

Operasjon Export

Brukeravatar
Aravna

Legg inn av Aravna » 07 apr 2009 09:03

Så flott.
Skal sjekke ut lit fler nettsider etter hvert. Er en del sider jeg aldri har hørt om.
Har handlet litt fra Slagverkerkompaniet.se, og har vært fornøyd sålangt. Med tanke på den svenske krona, så er prisene overkommelige. Sparte over 2K på kjøp av rack der kontra i gamlelandet. Det er sykt. Vurderer en axis derifra. Den kommer på litt over 5K.

Theorgrin

Legg inn av Theorgrin » 21 jun 2009 20:03

er jo bare til å ta toppen av en trommestol og sette den ned i et cymbalstativ eller noe. jeg bruker 47 i sko og er bare 1,81. men spiller bare med tærne, altså helen opp, så for min del spiller ikke skostørrelse noen rolle, kunne egentlig amputert beina under knærne, fått proteser og spilt likt. tror jeg...

Brukeravatar
bugge

Legg inn av bugge » 21 jun 2009 20:14

Go for it!
Zz skrev:Argumentet "ikke kritiser noe hvis du ikke kan gjøre det bedre selv" står like støtt som en afrikansk stråhytte. Verden ville vært ganske vanskelig hvis man bare kunne kritisere de som var dårligere enn deg. Barnehageargument, spør du meg.

Brukeravatar
mhv

Legg inn av mhv » 21 jun 2009 20:28

Hvorfor ikke?
What? No pudding!?

Svar