Dårlig akustikk.

Her diskuteres trommer, cymbaler, hardware, rekvisita, teknikk osv osv...
Svar
eirikand
Sted: ålesund

Dårlig akustikk.

Legg inn av eirikand » 23 jan 2011 16:45

Hei, har ett eget rom i huset hvor jeg har trommesettet mitt. Det som er problemet er at på dette rommet låter trommene møkk! :thumbdown: De låter "døde", altså det er lite klang i trommene. Dette gjelder spessielt 12" tammen som det ikke finnes klang i i det hele tatt. Rommet i seg selv er ett kjellerrom på ca. 15 kvadratmeter, det er gulvteppe på gulvet (typen luftig!) og jeg tror kanskje det er hulrom i veggene. Rommet er ellers fylt opp med bokhyller. Det første som har slått meg er at kanskje gulvteppet "suger" opp lyden fra trommene. Noe som har noen andre forslag til hva jeg kan gjøre?? :)
pearl - the best reason to play drums

Brukeravatar
Naigewron
Moderator
Moderator
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Dårlig akustikk.

Legg inn av Naigewron » 23 jan 2011 16:50

For å ha det åpenbare ut av veien: Har du prøvd å stemme tammen litt annerledes, eller bytte skinn på den?

Det er som du sier, trommer låter veldig forskjellig fra rom til rom, men jeg har ikke vært borti at bare én tam låter dødt mens de andre låter bedre.
Trommene mine: Bilder/utstyrsliste
Band:
- Lucky Lew | Facebook | Spotify
- Malice In Wonderland | Facebook | Spotify

eirikand

Legg inn av eirikand » 23 jan 2011 16:59

Yess, har prøvd med forskjellige skinn og annen stemming. Er samme resultatet uansett. Når jeg tenker meg om så gjelder dette kun når den står montert på basstromma. Basstromma osså låter møkk. Dritt rom :D

Trommer

Legg inn av Trommer » 23 jan 2011 20:55

Har du prøvd å flytte trommesettet rundt i rommet for å høre om det blir noen forskjell? Som regel så kan det ha noe å si også.

eirikand

Legg inn av eirikand » 24 jan 2011 00:15

Det har jeg ikke prøvd :D skal prøves i morra :)

Svar