GigGrips

Her diskuteres trommer, cymbaler, hardware, rekvisita, teknikk osv osv...
Svar
Brukeravatar
Ludwig
Sted: Harstad

GigGrips

Legg inn av Ludwig » 23 jun 2011 22:54

Drummers - Keep in Touch with The Beat.
As a drummer, you need to be totally in touch with the beat, in touch with your drums, your drumsticks and your grip. Drummer gloves, drum stick wrap, stick wax and tape just get in the way. Gig Grips are revolutionary. They squeeze onto your sticks and form a loop that slips over your finger. Drummers who have used Gig Grips at gigs include Beyonce's drummers, Rise to Remain - supporting Iron Maiden, and Phil Collins backing Eric Clapton and Queen at the Royal Albert Hall!

•Play for longer with a relaxed grip.
•Increase Stick power through greater momentum.
•Increase creativity and subtle rhythms.
•Reduce stress and injuries.
•Also works with a traditional grip.

Gig Grips - you'll wonder how you played without them - designed by drummers, for drummers.You’re in touch with your drumsticks and totally in touch with your drums and the beat. Gig Grips grab the drumsticks but slip smoothly over a drummer's fingers.

[/video]

Designed for pro drummers who gig, these Gig Grips can handle the toughest and hottest of gigs. Break a stick? Slip the broken stick off your finger and pick up another stick with a fresh Gig Grip on it, easy - watch here.

GIG GRIPS ENCOURAGE A NATURAL GRIP
Over-gripping and vibration can lead to wrist and arm problems such as RSI and carpal tunnel syndrome. A looser grip not only gives a better performance but can help to avoid these career limiting conditions. Gig Grips help you to play with a looser grip.
Ludwig...
keyboardist, vokalist, trommeslager
specs
Spoiler:
DW Collectors series, PDP Platinum, Tempus
Sabian HHX/ AAX
Aquarian
Vic Firth
Gibraltar

Brukeravatar
Naigewron
Moderator
Moderator
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: GigGrips

Legg inn av Naigewron » 23 jun 2011 22:57

Kjipt når man knekker stikker, og har en stikkestump hengende fast på fingeren. Skeptisk.
Trommene mine: Bilder/utstyrsliste
Band:
- Lucky Lew | Facebook | Spotify
- Malice In Wonderland | Facebook | Spotify

Brukeravatar
Myggen
Sted: Home.
Kontakt:

Legg inn av Myggen » 23 jun 2011 23:50

Skeeeeptisk.

Brukeravatar
LeoKhenir
Sted: Trondheim

Legg inn av LeoKhenir » 24 jun 2011 13:01

Jeg ser poenget. Jeg ser også at det kan hjelpe på de av oss som sliter med blemmer/gnagsår på hendene.

Dog, for min del fortsetter jeg nok med komboen sportsteip på fingre/stikkevoks på stikkene.
--- Dersom man ikke kan piske bassisten med trommestikkene, hva er da poenget med at de er lagd av tre? ---

Band: Manifold Bastards på Urørt og MySpace!

Brukeravatar
Vargon
Sted: Ila

Legg inn av Vargon » 24 jun 2011 15:22

Ev. kan man øve mer og eliminere problemet :P
Det bli itj nå fæst ut'n skinnvæst!

Mitt Sett

Myspace

Operasjon Export

Brukeravatar
A.V.
Kontakt:

Legg inn av A.V. » 26 jun 2011 03:38

og hvis man absoulutt trenger det: et strikk gjør samme nytten.
Skjønner delvis hvorfor dette kan være greit, om man for eksempel spiller konsert og vil unngå det som av og til skjer, nemlig at man mister stikken. Men både det, og det å hente seg ny stikke så raskt som mulig er noe som bør øves på. Så dette blir vel en plan B i såfall.
-Adrian Vindedal- | "There's no shortcuts" |

Brukeravatar
Ludwig
Sted: Harstad

Legg inn av Ludwig » 26 jun 2011 10:29

For slike som meg som ALDRI opplever å knekke stikker på tross av at jeg bruker 7a, men som klarer å glippe stikkene av og til. Ikke som resultat av at jeg ikke holder rett eller mangler teknikk, men fordi jeg er tidenes kløne :P

Så denne er straks bestilt :) så får man prøve i alle fall.
Ludwig...
keyboardist, vokalist, trommeslager
specs
Spoiler:
DW Collectors series, PDP Platinum, Tempus
Sabian HHX/ AAX
Aquarian
Vic Firth
Gibraltar

Brukeravatar
Jonas.s
Sted: Moelv

Legg inn av Jonas.s » 28 jun 2011 03:36

Vanskelig å variere grepet, eller bytte ut stikkene med andre remedier. F.eks. når du skal lage skrikelyd på cymbalen eller spille med klubber. Derfor er jeg skeptisk. Men om man aldri gjør disse tingene ...

Svar