Tråden for overpriset trommeutstyr! [LES FØRSTE POST]

Her diskuteres trommer, cymbaler, hardware, rekvisita, teknikk osv osv...
Brukeravatar
ToBBa
Sted: Mandal
Kontakt:

Re: Tråden for overpriset trommeutstyr! [LES FØRSTE POST]

Legg inn av ToBBa » 20 aug 2012 11:49

ElectricMayhem skrev:Denne er kanskje strengt tatt ikke overpriset, men jeg overveier å legge inn et bud og kunne tenkt meg å høre hva dere som har mer peiling på dette enn meg, synes om prisen:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=36584823

Han skal ha rundt 3.000 for det, og sier det kostet 6.000 nytt (i butikk). På trommeslager.no selger de det nytt for 3.895 (skal ha kostet 4.895). Det er et nybegynnersett fra Premier (Premier Olympic Fusion).

Settet skal være pent brukt, ifølge selger: "skinnet er i veldig god stand(ikke spilt hardt på så det er ikke hull eller utdypninger fra harde trommeslag) kun sort farge fra trommestikker som har laget noen små merker (disse kan man skrape av med neglen".

Men jeg synes det er noe i overkant å betale 3.000 for det når jeg kan kjøpe et nytt fra 895 kroner mer...

Jeg har lagt inn et bud på 2.000 (er forberedt på å gå litt opp, men ikke mye), men det var han lunken til. Hva sier dere?

Har nå et digitalt Roland HD-1, som jeg har hatt i åtte måneder, og som vel var mellom 1,5 - 2 år gammelt da det jeg kjøpte det. Det ser jeg flere på Finn som prøver å selge brukt til 3.500...noe som er 500 kroner mer enn jeg har sett det nytt på salg på nett. Prisen er jo kraftig redusert nå som HD-3 har kommet.

Mvh
Per-Helge

De olympic settene der bruker å dukke opp brukt for 1500 kr støtt og stadig, noe mer ville jeg ikke ha gitt for det. For 3000-4000 kan du få mye mer for pengene, bare du leter litt.
viktors skrev:
Zz skrev:Hva er en lol?
Det er en zildjian.
***pAisTe 2000***
*****PREMIER*****

ElectricMayhem
Sted: Nesodden
Kontakt:

Legg inn av ElectricMayhem » 20 aug 2012 13:09

Takk for gode tips! Skal følge begge! :)
Har jo mer og mer lyst på et vanlig sett, selv om jeg i utgangspunktet egentlig akkurat nå bare er på utkikk etter en skarptromme.

Et par av låtene som bandet øver på trenger nemlig visper, og visper og digitale tromemsett går ikke helt bra sammen... :D

Per-Helge

Brukeravatar
Myggen
Sted: Home.
Kontakt:

Legg inn av Myggen » 24 aug 2012 16:50

ElectricMayhem skrev:Takk for gode tips! Skal følge begge! :)
Har jo mer og mer lyst på et vanlig sett, selv om jeg i utgangspunktet egentlig akkurat nå bare er på utkikk etter en skarptromme.

Et par av låtene som bandet øver på trenger nemlig visper, og visper og digitale tromemsett går ikke helt bra sammen... :D

Per-Helge
Har du et par tusen til, så er dette et veldig bra kjøp; http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=36589567" onclick="window.open(this.href);return false;

Noe sprukne cymbaler, men 5300,- for settet alene ville vært en god pris.

Brukeravatar
Justice
Sted: Høyjord - Andeby

Legg inn av Justice » 15 sep 2012 00:30

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=37184064" onclick="window.open(this.href);return false;

60? Er vel en null for mye der?

Brukeravatar
per

Legg inn av per » 15 sep 2012 00:49

Fair pris det da, de er jo ferdig innspilt og brukt av trommisen i wig wam!

Brukeravatar
Marius84
Moderator
Moderator
Sted: Tomter, Østfold

Legg inn av Marius84 » 15 sep 2012 11:23

Reagerte veldig på den der ja, selv om det nok ikke er så altfor langt unna nypris. Trommene i seg selv koster ca 30 000 nytt, Tama Power Tower racket har (i alle fall hadde) skyhøy pris i forhold til andre typer rack (snakker 10-15 000 såvidt jeg kan huske). Gode cymbaler og hardware. Men ja, realistisk sett burde han i alle fall halvere den summen. Folk kjøper ikke brukte trommer for 60 000.
Mapex Saturn IV | Sonor Essential Force |
Paiste cymbaler[/size]
| Mecalimb | Terrazone |

Trommer

Legg inn av Trommer » 15 sep 2012 12:34

Marius84 skrev:Reagerte veldig på den der ja, selv om det nok ikke er så altfor langt unna nypris. Trommene i seg selv koster ca 30 000 nytt, Tama Power Tower racket har (i alle fall hadde) skyhøy pris i forhold til andre typer rack (snakker 10-15 000 såvidt jeg kan huske). Gode cymbaler og hardware. Men ja, realistisk sett burde han i alle fall halvere den summen. Folk kjøper ikke brukte trommer for 60 000.
I hvert fall hvis de ikke er verdt det. Er han heldig, så får han 20.000,- for alt det der, tipper jeg.

Brukeravatar
Justice
Sted: Høyjord - Andeby

Legg inn av Justice » 15 sep 2012 19:08

per skrev:Fair pris det da, de er jo ferdig innspilt og brukt av trommisen i wig wam!
Haha, liker ironien din! :thumbup:

Brukeravatar
vegarddrummer
Sted: Nord-Hordaland

Legg inn av vegarddrummer » 15 sep 2012 22:17

snakka med han nettop og han skulle ha 48 000 for shellpack!!!! :wallbash:
Avenged Sevenfold er tingen!!!

Tama Starclassic Maple i Brown Fade viewtopic.php?f=4&t=6713&p=165099#p165099" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
vegarddrummer

Legg inn av vegarddrummer » 15 sep 2012 22:44

Marius84 skrev:Reagerte veldig på den der ja, selv om det nok ikke er så altfor langt unna nypris. Trommene i seg selv koster ca 30 000 nytt, Tama Power Tower racket har (i alle fall hadde) skyhøy pris i forhold til andre typer rack (snakker 10-15 000 såvidt jeg kan huske). Gode cymbaler og hardware. Men ja, realistisk sett burde han i alle fall halvere den summen. Folk kjøper ikke brukte trommer for 60 000.
han meina at nyprisen er 90 000,-

Tama Starclassic Maple i Brown Fade viewtopic.php?f=4&t=6713&p=165099#p165099" onclick="window.open(this.href);return false;

Trommer

Legg inn av Trommer » 16 sep 2012 00:06

vegarddrummer skrev:
Kanskje den var det da de var nye, men dagens nypris for tilsvarende er mye lavere. Det meste av slikt utstyr er billigere nå enn for ti år siden. Et Tama Starclassic maple-sett har vel gått ned med 20-30% i pris de siste årene. Minst. Fire tammer og ei basstromme koster ca. 30.000,- nå. Legg på ei basstromme til og en skarp, så er man vel på rundt 45.000,-. Og det er før evt. rabatt! At han skal ha 48.000,- for shellpacken er jo helt idiotisk :)

Brukeravatar
vegarddrummer

Legg inn av vegarddrummer » 16 sep 2012 01:37

Trommer skrev:
vegarddrummer skrev:
Kanskje den var det da de var nye, men dagens nypris for tilsvarende er mye lavere. Det meste av slikt utstyr er billigere nå enn for ti år siden. Et Tama Starclassic maple-sett har vel gått ned med 20-30% i pris de siste årene. Minst. Fire tammer og ei basstromme koster ca. 30.000,- nå. Legg på ei basstromme til og en skarp, så er man vel på rundt 45.000,-. Og det er før evt. rabatt! At han skal ha 48.000,- for shellpacken er jo helt idiotisk :)
han seie at nyprisen på shellpacken var 90 000. settet er frå 2006 så det ar japanprodusert sett som er litt dyrare men så dyrt er det ikkje. men han seie at han trommisen i wig-wam er faren hans og han har alle kviteringene fra norsk musikkdistribusjon som seie at prisen var 90 000 :wallbash:

Brukeravatar
per

Legg inn av per » 16 sep 2012 10:22

Enda en tufs som mener innkjøpsprisen har noe å si for bruktprisen med andre ord.
Enda til gode å forstå hvorfor folk tar med denne prisen i annonsene, den er jo rivende likegyldig egentlig, om du har betalt svinmye for noe når du kjøpte det nytt er jo ikke det spesielt relevant for meg når jeg kjøper det brukt, om du betalte 50% mer for din shellpack enn det du kunne fått den får gjør ikke at jeg får lyst til å betale 50% mer på bruktprisen av hva en slik shellpack er verdt.

Idioter :wallbash:

master67

Legg inn av master67 » 16 sep 2012 14:08

Ja, ja. det blir vel opp til han sjøl å finne ut hvor prisnivået egentlig ligger i dag da...... Men for 60000,- kr skulle jeg vel heller vurdert kjøp av nye trommer ;-).

Brukeravatar
Marius84
Moderator
Moderator
Sted: Tomter, Østfold

Legg inn av Marius84 » 16 sep 2012 17:04

Tok litt feil i posten over her når jeg da utelukka den ene basstromma + skarp i nyprisen jeg kom fram til, såvidt jeg vet kommer det på ca 15 lapper i tillegg, så rundt 45 bør man kunne få samme settet for nytt ja (shellpack). Tror ikke det finnes noen kjøpere i dagens marked som bryr seg såpass om at dette er Japan-produserte Starclassic i forhold til de nye fra Kina, at de heller vil kjøpe det i forhold til et flunka nytt sett... Mulig det har noe å si lengre inn i fremtiden blant samlere, men de nye er ikke i betydelig grad dårligere trommer.

Men enig med per, innkjøpspris for 6-7 år siden har lite å si (særlig når det er såpass drøyt anslag som han har sagt), man må heller prøve å sammenligne det med hva man kan få for lignende sett i dag, brukt/nytt. Ikke alltid det er like enkelt å komme fram til nøyaktig pris, men det går an å ha litt bakkekontakt også...

I tillegg er det Meinl MCS ride + hihats, som vel er de billigste typene Meinl lager. Og det er jo de cymbalene som bruker å koste mest....
Mapex Saturn IV | Sonor Essential Force |
Paiste cymbaler[/size]
| Mecalimb | Terrazone |

Svar