Noen som vet noen om disse settene?

Her diskuteres trommer, cymbaler, hardware, rekvisita, teknikk osv osv...
Svar
Brukeravatar
Råbjørn

Noen som vet noen om disse settene?

Legg inn av Råbjørn » 09 sep 2012 20:12

Noen som har noe peiling på om dette er bra saker?
Står bare at det er pork pie. Har de ikke forskjellige serier/tretyper?
Har sendt en mail til Terje Paulsen ang pris og evt innbytte, men som vanlig svarer han ikke. Har sendt mail på andre sett før uten å få svar....

Hadde vært greit å vite litt om tykkelsen på shellene og hvilke tretype som er brukt hvertfall...

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=34510720" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=35768492" onclick="window.open(this.href);return false;

master67

Re: Noen som vet noen om disse settene?

Legg inn av master67 » 09 sep 2012 20:48

Pork Pie er et custom-merke som så mange andre merker. Men tror de er av veldig bra kvalitet! Det er sikkert Nord-amerikansk lønn i disse trommene også. Men det er kule trommer!! Tøffe lugs og flotte finisher! Tror det er bra priset også. Men kjenner igjen servicen fra han, dessverre......

Brukeravatar
Vargon
Sted: Ila

Legg inn av Vargon » 10 sep 2012 11:21

Standar Keller shell, ikke noe å gå mann av huse for.
Det bli itj nå fæst ut'n skinnvæst!

Mitt Sett

Myspace

Operasjon Export

Trommer

Legg inn av Trommer » 10 sep 2012 11:58

Begge de to settene der er nok i den rimeligere "Little Squealer"-serien fra Pork Pie, og ikke custom-trommene deres. Jeg har tidligere hatt et custom Pork Pie-sett, og det låt meget bra! Veldig feit og kul lyd i trommene. Jeg tror ikke de bruker de samme shellene i den rimeligere serien, men jeg kan ikke tenke meg annet enn at dette også er vellydende trommer. Dette skriver de selv om den serien:
http://www.porkpiedrums.com/support/faq-list.html skrev:Squealer drums come from Taiwan. They are made from American maple and built to our specs.
http://www.porkpiedrums.com/products/sq ... chrome.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Råbjørn

Legg inn av Råbjørn » 10 sep 2012 15:43

Ja, var det jeg regnet med. Ser han har andre pork pie sett i en mye høyere prisklasse også. Var litt interessert i denne annonsen siden det gikk an å få settet med 2 basstrommer, men når ikke han en gang gidder å svare på mail så blir det hvertfall ikke kjøpt noe.

Brukeravatar
per

Legg inn av per » 11 sep 2012 13:49

Er vel kanskje bare meg, men alltid syntes merker som pork pie, spaun, ocdp, ddrum etc. er litt sånn "meh" .. Føler trommene deres alltid ser jævlig billige ut, sånn, føler de ser ut som strippere eller noe sånnt, neon og skrikefarger i hytt og gevær.. Men det er vel kanskje bare meg :D

Brukeravatar
Råbjørn

Legg inn av Råbjørn » 12 sep 2012 11:34

Det er fra Little Squealer seriern, ja. Men det skriver han så klart ikke i annonsen... :)
Ser logoen er litt anderledes enn på de dyrere settene når jeg googler dem.
Men fikk faktisk svar fra han i dag. Ikke værst bare det :)

Får vente å se de om det dukker opp noe annet interessant på Finn etterhvert.

Brukeravatar
Råbjørn

Legg inn av Råbjørn » 12 sep 2012 11:35

per skrev:Er vel kanskje bare meg, men alltid syntes merker som pork pie, spaun, ocdp, ddrum etc. er litt sånn "meh" .. Føler trommene deres alltid ser jævlig billige ut, sånn, føler de ser ut som strippere eller noe sånnt, neon og skrikefarger i hytt og gevær.. Men det er vel kanskje bare meg :D

Ikke dra alle strippere under èn kam. Mange ser bra ut også... ;)

Trommer

Legg inn av Trommer » 12 sep 2012 11:59

Det som er styrken til merkene du nevner, er at de kan lage finish osv. stort sett nøyaktig slik du vil ha det. Det er helt og holdent opp til kjøper hvordan det skal se ut, så jeg er sikker på at de kan lage sett som du liker også, hvis du ber om det :)

Svar