Ørepropper / monitoring

Her diskuteres trommer, cymbaler, hardware, rekvisita, teknikk osv osv...

Ørepropper / monitoring

drumflis » 11 Okt 2012 21:15

Hei,

Lurer på om noen har erfaring med formstøpte ørepropper? Har sett på disse øreproppene: http://www.hantek.no/orepropper/musikk, men er usikker på hva jeg skal velge her. Noen som har erfaring? Har hørt mye godt om PRO øreproppene som tydligvis er bedre enn de orginale ER proppene. Anyone?

Ser også etter monitoringer og vet at jeg skal ha ACS sine som blir levert av hantek i skandinavia: http://www.hantek.no/in-ear Har en del venner som har disse og har sett at mange kjente også bruker dem.

Sitter nå og lurer på om jeg skal ha trippel driver eller dobbel driver. Noen som har erfaring med disse?

Noen som har erfaring?

Jeg vet at jeg skal handle direkte fra Hantek uansett, da jeg har sett at de bedriftene jeg vurderte først selger produkter som hantek produserer, så regner med det blir billigst å kjøpe direkte hos dem.

Setter pris på alle tilbakemeldinger om formstøpte ørepropper og monitoringer:)

Ørepropper / monitoring

Annonse

Annonse

Re: Ørepropper / monitoring

Trommer » 11 Okt 2012 22:41

Jeg bruker både ACS T1 og ER ørepropper fra Hantek, og må si meg meget godt fornøyd med begge produktene. Hantek er veldig seriøse og flinke, så du er garantert god oppfølging og veiledning.

Når det gjelder dual eller trippel driver, så har jeg ikke A/B-testet det fra ACS, men jeg brukte et sett med Westone-propper som har dual driver tidligere, og de låt veldig bra, men når jeg fikk trippel-driver med T1, så åpnet det seg en ekstra dimensjon i lydkvalitet, separasjon og trøkk. Trippel driver kan absolutt anbefales.

thunderlips » 11 Okt 2012 23:07

Jeg har et par med ER-propper jeg kjøpte fra Starkey i Oslo for en stund siden, og kjøpte etterhvert også elementer til disse for å bruke til monitoring. Personlig fikk jeg ikke noe særlig dreisen på dem, syns de ofte sklei ut av øret og satt generelt dårlig ved mye bevegelse, og dermed ga meg dårlig monitoring såvel som demping.
Derfor kjøpte jeg etterhvert ACS T1-Live hos Hantek i våres, og det var den smarteste investeringen jeg har gjort på lenge. Disse er støpt etter "hele" øret og ikke kun øregangen, og gir en mye bedre komfort og demping. De sitter støpt samme hvor mye jeg vrir og vender på skallen.
Så har du mulighet økonomisk vil jeg absolutt anbefale deg T1-serien (Live eller Classic) med tre drivere, det har hvertfall gitt meg en vanvittig mye klarere og renere lydopplevelse. Det eneste som skiller Live fra Classic er at førstnevnte har en knøttliten mikrofon på utsiden av proppen, som gjør at du kan blande inn utvendig lyd med monitoringen ved hjelp av en belt-pack som straks kommer på markedet.

Edit: Og makan til serviceinnstilte folk som de hos Hantek skal du jaggu lete lenge etter!
Spaun - Bosphorus - Czarcie Kopyto - Aquarian - Vic Firth - ACS T1-Live in-ear
Brukerens avatar

simenhøie » 05 Sep 2014 17:24

Har tidligere brukt UE og Westone, men ingenting slår ACS T1 fra Hantek Audio! Både lydmessig og komfort er langt bedre etter min smak. Så dette er absolutt noe å anbefale.

ACS monitoringene blir laget i myk materiale, noe som er en fordel (spesielt for meg) som har veldig bevegelige ørekanaler når jeg rører på meg.

Hvis lommeboken ikke strekker til kan du gå for propper som tilpasses noe som er universalt.

Ser ut som du finner alt du trenger her http://www.hantek.no/in-ear :)

Ser at posten er gammel, men er vel sikkert flere som lurer.

Hvem er i forumet
Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 7 gjester