Varighet på cymbaler og når andre bruker settet

Her diskuteres trommer, cymbaler, hardware, rekvisita, teknikk osv osv...
Svar
Kenny Bones

Varighet på cymbaler og når andre bruker settet

Legg inn av Kenny Bones » 19 mai 2013 12:49

Hei! Kom til å tenke på dette med varighet på cymbaler. På øvingslokalet jeg øver på så er det bare mitt sett som står der. Med temmelig dyre cymbaler, Signature Crystal Hi-Hats og
Signature 20" Full Ride, i tillegg til tre 2002 crasher. Og jeg er litt bekymret over varigheten til dem når andre spiller på settet.. En ting er skinn og stikker, men cymbalene. :S Selv spiller jeg ikke så veldig hardt, går mer i dynamisk flow hvor volumnivået på bandet generelt er forholdsvis lavt. Og det er her disse cymbalene "skinner" også etter min mening.

Er det best å bare be de andre om å bruke egne cymbaler uansett? Skinn er det ingen som kjøper bortsett fra meg også. Og det er temmelig irriterende å komme dit og finne at trommestikkene enten er stjælt eller brukket. Og at det ser ut som et sagbruk under trommene. Får lissom ikke følelsen av at de andre er så veldig profesjonelle at det gjør noe. Er lissom ikke noe SFO vi driver heller. Med dette i tankene så blir jeg litt bekymret over å finne en sprekk i cymbalene en dag. Og vite at de ikke var meg som lagde dem..

Brukeravatar
ToBBa
Sted: Mandal
Kontakt:

Re: Varighet på cymbaler og når andre bruker settet

Legg inn av ToBBa » 19 mai 2013 13:06

Jeg hadde aldri i livet latt noen andre spille på cymbalene mine. Om de først skal ødelegges, så vil jeg i det minste gjøre det selv.
Jeg hadde sagt klart og tydelig i fra til de andre som benytter seg av settet ditt, at om de vil spille på det så får de ta med egne cymbaler.
Kan fort bli dyrt for deg om du kommer på øvingslokalet og finner en sprekkt cymbal, og ingen andre vil vedkjenne å ha ødelagt den, da sitter du igjen der med skjegget i postkassa.
viktors skrev:
Zz skrev:Hva er en lol?
Det er en zildjian.
***pAisTe 2000***
*****PREMIER*****

Brukeravatar
Justice
Sted: Høyjord - Andeby

Legg inn av Justice » 19 mai 2013 13:27

ToBBa skrev:Jeg hadde aldri i livet latt noen andre spille på cymbalene mine. Om de først skal ødelegges, så vil jeg i det minste gjøre det selv.
Jeg hadde sagt klart og tydelig i fra til de andre som benytter seg av settet ditt, at om de vil spille på det så får de ta med egne cymbaler.
Kan fort bli dyrt for deg om du kommer på øvingslokalet og finner en sprekkt cymbal, og ingen andre vil vedkjenne å ha ødelagt den, da sitter du igjen der med skjegget i postkassa.
Enig!
Har hatt settet på skolen i 9 måneder (veldig deilig å få det hjem!) med 4 stykk som har spilt på det, inkludert meg selv. Jeg vet at de andre er forsiktige, så da tenker jeg at det går greit. Men så er det en dust som TROR han kan spille, han bare dæljer så hardt han kan, ødelegger stikker uten å si fra og er rett og slett.... ja, nok om det. Han spilte på settet mitt EN gang, og da sa jeg at "det gjør du ikke igjen!" Uten at han selv skjønte hvorfor, naturligvis.
En annen fyr var litt uheldig, da jeg kom på bandrommet (splashen lå på feil rom, så ser det som min egen skyld) var det sprekk i splashen min. Han gjorde opp etter seg, og jeg fikk ny. Men det er klart at det er litt mer trafikk på det nærmeste trommesettet, noe jeg er glad for ikke ble mitt :p
Poenget: hvis du TROR noen kommer til å ødelegge noe, ikke la dem spille på settet ditt!

Kenny Bones

Legg inn av Kenny Bones » 21 mai 2013 11:32

Takker for svar! :) Ja da får det bli sånn, men hvor lang varighet har egentlig cymbaler? Sett at det er kun jeg som spiller på dem. Og sjangeren går fra smårolig jazzrock til litt hard rock? Jeg dæljer aldri løs på cymbalene uansett. Målet er jo at de aldri skal trenge å byttes ut :)

Brukeravatar
per

Legg inn av per » 21 mai 2013 13:46

Ødelegger du noe erstatter du det, gjør du ikke det ødelegger jeg deg.

Det er min leveregel og det fungerer meget bra.

Brukeravatar
Naigewron
Moderator
Moderator
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av Naigewron » 22 mai 2013 10:26

Cymbalers levetid kan være alt fra en time til 50 år, det kommer helt an på konstruksjon, kvalitet (svakheter i metallet, etc) og spillestil.

Som de andre sier, det er null sjanse for at jeg ville latt noen bruke mine cymbaler på den måten. Og hvis folk ikke respekterer andre musikere sitt utstyr så har de ingenting der å gjøre. Ødeleggelser tolereres ikke.
Trommene mine: Bilder/utstyrsliste
Band:
- Lucky Lew | Facebook | Spotify
- Malice In Wonderland | Facebook | Spotify

Brukeravatar
Råbjørn

Legg inn av Råbjørn » 22 mai 2013 19:11

Jeg ville tatt med meg cymbalene hjem. Ville ikke latt andre spille på dem, samme hvor forsiktig de spiller.

Jeg spiller "normalt" hard, til tider litt hardere....
Mine medium tynne aax crasher varer i årevis. Samme med den tynne zildjian china trashen min. Men wuhan chinaene er forbruksvare. Sprekker etter få månder.
Kjøper du kvalitet, og bruker de riktig bør de vare veldig lenge ;)

Brukeravatar
vegarddrummer
Sted: Nord-Hordaland

Legg inn av vegarddrummer » 22 mai 2013 23:05

Råbjørn skrev:Men wuhan chinaene er forbruksvare. Sprekker etter få månder.
har hatt mine 18" og 20" wuhan chinaer i 2 år og dei har ikkje antydning til sprekker ;) enten har eg vore heldig eller so har ikkje du :p
Avenged Sevenfold er tingen!!!

Tama Starclassic Maple i Brown Fade viewtopic.php?f=4&t=6713&p=165099#p165099" onclick="window.open(this.href);return false;

TonyRoysterJr

Legg inn av TonyRoysterJr » 23 mai 2013 17:48

jeg har faktisk aldri sprukket en eneste cymbal
"simplicity is not stupidity" - Steve Jordan

Svar