Isolerte hodetlf til digitale trommer. (igjen)

Her diskuteres trommer, cymbaler, hardware, rekvisita, teknikk osv osv...
Svar
stormshadow2k

Isolerte hodetlf til digitale trommer. (igjen)

Legg inn av stormshadow2k » 30 mai 2013 14:12

Etter at mitt andre par med Vic Firth SH-1 (eller hva det nå heter) har gått i stykker, ser jeg meg om etter et helt annet par hodetelefoner til å bruke med digitale trommer.

Prioriteter er demping, gjengivelse og pris, i en eller annen rekkefølge...
Vic Firth settet dempet knallbra, men klarte ikke gi nevneverdig referanse i 50-60 hz kick området (faktisk minimalt vi jeg si).

Noen som har erfaring med Beyerdynamic hodetelefon DT770 Pro 80 til denne bruken?
Ser på spec'sa at de demper ca 10db mindre enn Vic Firth settet.

Eller er det andre headsett jeg burde sjekke ut? 1000-1500kr maks vil jeg si...
Vurderte Sennheiser HD 280 Pro, men de får dårlig kritikk for samme frekvensområde som Vic Firth settet...

Brukeravatar
Myggen
Sted: Home.
Kontakt:

Re: Isolerte hodetlf til digitale trommer. (igjen)

Legg inn av Myggen » 30 mai 2013 15:07

DT770 regnes for å være det headsettet du får igjen mest for pengene. Jeg synes det låter bra og det er generelt den oppfatningen som florerer. Disse pemper ikke noe mer enn andre hellukkede headsett.

Trommer

Legg inn av Trommer » 30 mai 2013 15:20

Har du sjekka Metrophones?

stormshadow2k

Legg inn av stormshadow2k » 30 mai 2013 18:24

Myggen skrev:DT770 regnes for å være det headsettet du får igjen mest for pengene. Jeg synes det låter bra og det er generelt den oppfatningen som florerer. Disse pemper ikke noe mer enn andre hellukkede headsett.
Men du har ikke prøvd de på digital sett ifht demping? Kjedelig å måtte skru lyden grisehøy for ikke å høre takk takk takk takkatatakkata takkata fra stikker som treffer pads...
Sist redigert av stormshadow2k den 30 mai 2013 18:26, redigert 1 gang totalt.

stormshadow2k

Legg inn av stormshadow2k » 30 mai 2013 18:25

Trommer skrev:Har du sjekka Metrophones?
Visstnok veldig god demping, men langt fra god lyd etter hva jeg blir fortalt...

Trommer

Legg inn av Trommer » 30 mai 2013 20:36

Se om du får satt av litt mer penger, og få deg noen skikkelige in-ear propper da, kanskje?

http://www.shure.co.uk/products/earphones" onclick="window.open(this.href);return false;

Eller formstøpte greier (Jeg har ACS T1, og det er fantastisk bra):
http://hantek.no/index.php/in-ear" onclick="window.open(this.href);return false;

stormshadow2k

Legg inn av stormshadow2k » 30 mai 2013 22:39

Trommer skrev:Se om du får satt av litt mer penger, og få deg noen skikkelige in-ear propper da, kanskje?

http://www.shure.co.uk/products/earphones" onclick="window.open(this.href);return false;

Eller formstøpte greier (Jeg har ACS T1, og det er fantastisk bra):
http://hantek.no/index.php/in-ear" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvordan kan in-ear propper isolere for støy fra stikkene som treffer pad'ene? (Sikkert et brødteit spørsmål, hehe)

Brukeravatar
Torjef
Sted: Narvik

Legg inn av Torjef » 31 mai 2013 07:21

stormshadow2k skrev: Hvordan kan in-ear propper isolere for støy fra stikkene som treffer pad'ene? (Sikkert et brødteit spørsmål, hehe)
Bruker shure propper selv (Se425), når jeg spiller akustisk trommesett. Da hører jeg trommene veldig lavt, selv når musikken er lav. Det blir jo som ørepropper, bare med musikk i. Mine er ikke formstøpte, skaffer du deg formstøpte hører du vel omtrent bare dine egne tanker, og musikken selvfølgelig.
http://www.instantrimshot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Premier Artist Birch

I have decided that stick tricks are the same as keeping a retarded kid. They are just for show
they serve no real purpose..

Brukeravatar
Myggen
Sted: Home.
Kontakt:

Legg inn av Myggen » 31 mai 2013 11:27

stormshadow2k skrev:
Myggen skrev:DT770 regnes for å være det headsettet du får igjen mest for pengene. Jeg synes det låter bra og det er generelt den oppfatningen som florerer. Disse pemper ikke noe mer enn andre hellukkede headsett.
Men du har ikke prøvd de på digital sett ifht demping? Kjedelig å måtte skru lyden grisehøy for ikke å høre takk takk takk takkatatakkata takkata fra stikker som treffer pads...
Ingen erfaring med de på el-trommer nei, desverre. Men kjøper du disse har du et veldig anvendelig head sett, da du kan bruke de både til studio og til å lytte musikk ellers.

Brukeravatar
vegarddrummer
Sted: Nord-Hordaland

Legg inn av vegarddrummer » 31 mai 2013 12:46

Denon ah-d2000 er eit fantastisk headsett. store og kofortable øreklokker som sentger ute mykje lyd pluss fantastisk lydbilde med djup bass
Avenged Sevenfold er tingen!!!

Tama Starclassic Maple i Brown Fade viewtopic.php?f=4&t=6713&p=165099#p165099" onclick="window.open(this.href);return false;

Trommer

Legg inn av Trommer » 31 mai 2013 22:14

stormshadow2k skrev:Hvordan kan in-ear propper isolere for støy fra stikkene som treffer pad'ene? (Sikkert et brødteit spørsmål, hehe)
In ear-propper demper vanligvis enda en god del mer enn lukkede headset.

Svar