Demping av basstrommepedal på digitalt sett - forslag?

Her diskuteres trommer, cymbaler, hardware, rekvisita, teknikk osv osv...
Svar
ElectricMayhem
Sted: Nesodden
Kontakt:

Demping av basstrommepedal på digitalt sett - forslag?

Legg inn av ElectricMayhem » 05 nov 2013 00:55

Hei!

Etter at jeg for et halvt år siden oppgraderte fra et Roland HD1 til et Roland TD-15K begynte jeg også å bruke en vanlig basstrommepedal.

Denne bråker noe mer enn den stille løsningen i HD1, og det har ført til at det er blitt noe begrenset hvor ofte jeg kan sette meg ned og øve. Mens jeg før kunne gjør det midt på natta hvis jeg ville, kan jeg nå stort sett ikke bruke det etter 20 på grunn av at naboen klager, noe som passer meg dårlig siden det er omtrent da jeg begynner å våkne...

Er det noen som har forslag til hvordan man kan dempe "smellet" når kølla treffer "stortromma" til TD-15K? Uten at det samtidig går for mye ut over teknikk og anslag/kraft?

Brukeravatar
vegarddrummer
Sted: Nord-Hordaland

Re: Demping av basstrommepedal på digitalt sett - forslag?

Legg inn av vegarddrummer » 05 nov 2013 02:09

kan ikkje forstå at kølleslaget mot et mesh-skinn kan bråke so mykje at naboane kan klage over det (med mindre du bor i blokk elns og de under deg kan høre kraften som går ned i gulvet?)
Avenged Sevenfold er tingen!!!

Tama Starclassic Maple i Brown Fade viewtopic.php?f=4&t=6713&p=165099#p165099" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Naigewron
Moderator
Moderator
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Demping av basstrommepedal på digitalt sett - forslag?

Legg inn av Naigewron » 05 nov 2013 09:30

Det er nok ikke lyden av kølle mot skinn (hydr hydr :cool: ) som gjør at naboen klager; det er vibrasjonen som går ned i gulvet og forplanter seg videre gjennom vegger og tak som skaper trøbbelet.

Trikset er at du må plassere settet på en plattform som demper vibrasjoner. Det er tonnevis av metoder for dette, alt fra industrielle gummimatter til å bygge en plattform som flyter på tennisballer.

Søker du på "electronic drum riser" på Google får du massevis av treff, så jeg foreslår du begynner der.

Video til startinspirasjon:
http://www.youtube.com/watch?v=WMdv1a9zzmw[/video]
Trommene mine: Bilder/utstyrsliste
Band:
- Lucky Lew | Facebook | Spotify
- Malice In Wonderland | Facebook | Spotify

Svar