Skarptrommedilemma!

Her diskuteres trommer, cymbaler, hardware, rekvisita, teknikk osv osv...
Svar
Stellar
Sted: Moss

Skarptrommedilemma!

Legg inn av Stellar » 16 jan 2014 21:40

Hei.
Jeg har bestemt meg for å skaffe meg en metallskarp. Valget står mellom en Sensitone Elite Aluminium og en Reference Cast steel. Begge skarptrommene skal være i 14x6,5 størrelse.

Jeg er ute etter en skarp som har flere bruksområder og en godt fokusert og tørr lyd, den vil nok brukes mest innen hardrock/metal sjangeren. Fordelen med Aluminium skarpen er at den er billig og har mange av egenskapene jeg ser etter men så er Reference skarpen noe av det beste Pearl kan tilby. Leveringstid er ikke noe problem.

Mitt spørsmål er da, vil jeg få mer utbytte av Reference skarpen enn Sensitone skarpen?
Kom med meninger, erfaringer etc etc, kritikk (behøver ikke være konstruktiv heller :D) og gjerne råd slik at jeg kommer ut av floka :)
“Lennie said quietly, "It ain't no lie. We're gonna do it. Gonna get a little place an' live on the fatta the lan'.”
― John Steinbeck, Of Mice and Men

Brukeravatar
Naigewron
Moderator
Moderator
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Skarptrommedilemma!

Legg inn av Naigewron » 17 jan 2014 08:47

Stålskarpen vil nok ikke være mye tørr, så basert på det kriteriet ville jeg anbefalt alimunium.

Om du vil få mer utbytte av Reference-skarpen? Tja, hva slags utbytte tenker du på? Jeg vil tro du får mest utbytte av en skarp som oppfyller den lyden du vil ha, og hvis du vil ha en relativt tørr lyd så er aluminium mye mer i din gate enn stål er, i alle fall som hovedregel.
Trommene mine: Bilder/utstyrsliste
Band:
- Lucky Lew | Facebook | Spotify
- Malice In Wonderland | Facebook | Spotify

Stellar

Legg inn av Stellar » 17 jan 2014 18:28

Takk for tilbakemeldingen :)
Det jeg tenker på med utbytte er lydregisteret til en Reference skarp og om den vil holde lenger siden den er mer High-end, ikke det at den kommer til å få mye juling eller no.
“Lennie said quietly, "It ain't no lie. We're gonna do it. Gonna get a little place an' live on the fatta the lan'.”

Brukeravatar
Naigewron
Moderator
Moderator
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av Naigewron » 17 jan 2014 19:38

Holdbarhet er ikke noe problem med noen av dem; Sensitone Elite holder flott kvalitet.

Lydmessig er det bare du som kan bedømme. Har du faktisk testet noen av disse skarptrommene?
Trommene mine: Bilder/utstyrsliste
Band:
- Lucky Lew | Facebook | Spotify
- Malice In Wonderland | Facebook | Spotify

Stellar

Legg inn av Stellar » 17 jan 2014 20:02

Nei, det har jeg faktisk ikke. Jeg har sett en del lydklipp på youtube og lest flere anmeldelser av begge skarpå. Dette er fordi det er vanskelig å komme innom butikker som har disse skarpene liggende til demobruk :/
Vet at det ikke er det samme som å prøve det selv og derfor tenkte jeg at noen på forumet kunne gi litt mer klarhet i dilemmaet :)

Svar