Hayman

Her diskuteres trommer, cymbaler, hardware, rekvisita, teknikk osv osv...
Svar
Per Gunnar

Hayman

Legg inn av Per Gunnar » 30 mar 2014 20:53

Jeg er på jakt etter et rimelig sett som stort sett skal stå på et øvingsrom. Hayman ligger lavt i pris. Er dette ok trommer?

Brukeravatar
Justice
Sted: Høyjord - Andeby

Re: Hayman

Legg inn av Justice » 30 mar 2014 22:25

Jeg vil ikke tro det er noe av kvalitet, har aldri prøvd et. Hva med å kontakte selger og spørre om du kan prøvespille?

Ligger et Mapex V7 på finn til ca 2500 kr, det ville jeg gått for. Gode trommer for pengene ;)

Brukeravatar
Marius84
Moderator
Moderator
Sted: Tomter, Østfold

Legg inn av Marius84 » 30 mar 2014 23:04

Hei, velkommen til forumet :). Vet at Hayman er et gammelt merke, faren min hadde et svært Hayman sett på midten av 70-tallet, og de virket da å være i grei/god kvalitet, kanskje med unntak av litt spinkle tamoppheng/fester. Men de gikk såvidt jeg vet konkurs, ble kjøpt opp seinere, og lages vel nå kun i billige utgaver (nybegynner-standard). Er det nytt eller brukt du ser på? Er det nytt, frister det meg å si at du gjør en bedre deal med å finne et brukt sett av et kjent merke (Tama, Pearl, Premier, Mapex, Sonor, Yamaha f.eks). Mener at selv nybegynner-settene til disse merkene er av bedre kvalitet, i tillegg enklere å skaffe deler til om noe skulle gå i stykker. Men det blir litt synsing her, da jeg ikke har prøvd eller sett de nye Hayman settene i levende live... Men utifra bilder, ser de billigere ut enn de fra kjente merker, etter min mening.
Mapex Saturn IV | Sonor Essential Force |
Paiste cymbaler[/size]
| Mecalimb | Terrazone |

Per Gunnar

Legg inn av Per Gunnar » 31 mar 2014 08:54

Takk for innspill. Hva tror dere om PDP-settene? De ser meget bra ut. Her kan man få nye og gode trommer til uvanlig lav pris. Har også sett video av noen dyktige trommiser som spiller på disse.

Brukeravatar
Marius84
Moderator
Moderator
Sted: Tomter, Østfold

Legg inn av Marius84 » 31 mar 2014 16:49

PDP har kommet seg veldig, et nyere sett fra de er absolutt ikke et dumt valg. De litt eldre PDP settene slet litt med dårlig hardware, skruer/skruehus som løsnet under spilling etc. (generelt dårlig kvalitetskontroll av deler), men da snakker vi 8-10 år tilbake, det skal ikke være et problem nå lenger. I den billigere kategorien av trommesett så gjør du ikke et dumt valg ved å gå for et PDP sett.
Mapex Saturn IV | Sonor Essential Force |
Paiste cymbaler[/size]
| Mecalimb | Terrazone |

Trommer

Legg inn av Trommer » 01 apr 2014 21:47

PDP Concept Maple kan varmt anbefales. God og solid hardware, lette å stemme, låter fett og holder bra på stemminga. Orginalskinna må/bør byttes ut, i hvert fall slagskinnene på tammene. Bortsett fra det er det "set up and play".

Svar