Hvilke trommeskinn bør jeg kjøpe?

Her diskuteres trommer, cymbaler, hardware, rekvisita, teknikk osv osv...

LillianHT » 28 Okt 2014 18:28

Hei! Jeg er 18 år og har ikke mye erfaring med trommeskinn, men jeg vet at de jeg har bør byttes, og har fått stipend på 2500 som kan hjelpe meg med det! Jeg spiller for det meste en blanding av pop og rock, og er ikke ute etter en veldig heavy lyd i trommene. Jeg har et brukt Ludwig sett som jeg fikk veldig billig hos læreren min. Hvilke skinn bør jeg satse på? Vil gjerne bytte på alle 3 tomene og skarp, gjerne basstromma også. Setter stor pris på raskt svar!
Og hvis noen vil anbefale en ride som er har fin lyd som passer til pop/rock er det helt greit også!
På forhånd takk :)
Lillian

Annonse

Annonse

Re: Hvilke trommeskinn bør jeg kjøpe?

Justice » 29 Okt 2014 00:16

Velkommen til forumet!

2500 kr er ikke så mye penger å kjøpe gode skinn og ridecymbal for, men jeg vil tro at du er ganske safe om du kjøper en pakke Evans G2 og et HD Dry til skarp. Til basstromma har jeg selv bare hatt varianter av Emad gjennom tidene, og jeg vil anbefale dette da det har innebygget demping. Koster ca 450 kr, vil jeg tippe.

Angående ridecymbal, kjøp en Zildjian A Custom eller A. Følg med på "kjøp og salg av trommer" på Facebook, så kommer det stadig vekk opp noen gode tilbud på cymbaler. Vil tro skinna dine kommre på ca mellom 1000 og 1500 kr.
Brukerens avatar

LillianHT » 30 Okt 2014 17:13

Justice skrev:Velkommen til forumet!

2500 kr er ikke så mye penger å kjøpe gode skinn og ridecymbal for, men jeg vil tro at du er ganske safe om du kjøper en pakke Evans G2 og et HD Dry til skarp. Til basstromma har jeg selv bare hatt varianter av Emad gjennom tidene, og jeg vil anbefale dette da det har innebygget demping. Koster ca 450 kr, vil jeg tippe.

Angående ridecymbal, kjøp en Zildjian A Custom eller A. Følg med på "kjøp og salg av trommer" på Facebook, så kommer det stadig vekk opp noen gode tilbud på cymbaler. Vil tro skinna dine kommre på ca mellom 1000 og 1500 kr.

Tusen takk, skal skjekke dette ut! :)
Lillian

Justice » 30 Okt 2014 22:24

Glemte å nevne denne linken, også :) Tråder om skinn og stemming ligger på hele forumet her.

http://www.finn.no/finn/torget/resultat ... AREA=20061
Brukerens avatar

LillianHT » 31 Okt 2014 09:26

Tusen takk igjen!
Lillian

Hvem er i forumet
Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 13 gjester