Oppussing av gammelt swingstar.. Valg av lakk?

Her diskuteres trommer, cymbaler, hardware, rekvisita, teknikk osv osv...

Snare » 02 Nov 2014 02:14

Hey!

Trenger noen gode tips på valg av lakk/lakkbeis til et gammelt tama swingstar sett. Jeg har fjernet wraps og begynner snart å pusse ned treverket.

Siden treverket ikke er av det fineste slaget ønsker jeg å få til en mørk farge med struktur og klarlakk til slutt. Tror ikke det blir fint å bare bruke clear coat. Da må jeg kanskje bruke 12-15 lag med båtlakk om det skal bli noe fint..

Håper noen kan hjelpe meg med type lakk, antall strøk og pussing mellom strøkene.

Kanskje det beste er å starte med to lag lakkbeis og dekke til med noen strøk klarlakk? Jeg tenker å bruke pensel om mulig(har ikke lakkutstyr).

Takker for gode tips og råd! :woot:

Annonse

Annonse

Re: Oppussing av gammelt swingstar.. Valg av lakk?

Ludvig » 02 Nov 2014 16:27

Tror det kanskje kan vere lurt å høre med en forhandler av lakk/maling til dette. Siden det trossalt er "trevare" det er snakk om. De kan helt sikkert komme med gode tips og råd.
Brukerens avatar

Snare » 04 Nov 2014 04:54

Det er nok lurt! :) Men siden trommer får litt mer juling enn vanlig treverk, tenkte jeg at noen her kanskje kunne anbefale noe? Kunne muligens klint til med varmebestandig lakk, noe sånt som man bruke til moped-eksos ol. Det bør tåle det meste ;)

Vargon » 05 Nov 2014 00:05

Du må ha lakk med slagfasthet (i mangle av et bedre ord). Lakk for eksos ol. tåler bare høy varme, ikke støt og slag.

Gulvlakk kan være et alternativ!?
Det bli itj nå fæst ut'n skinnvæst!

Mitt Sett

Myspace

Operasjon Export
Brukerens avatar

Hvem er i forumet
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 20 gjester