Nykommer - bra første trommesett?

Her diskuteres trommer, cymbaler, hardware, rekvisita, teknikk osv osv...

lottelur » 16 Des 2014 00:36

Spilte trommer i dag for første gang. Har alltid ønsket å spille, sparte opp penger når jeg var liten men det ble aldri noe av. I dag i en alder av 19 fikk jeg endelig prøvd. Og jeg må si det er noe av det morsomste jeg noen gang har gjort. Tok det med en gang, og hadde en utrolig herlig følelse når jeg var ferdig. Jeg lurer derfor på hva som kan være et bra -billig- trommesett for noen som er helt ny? Har sett litt på finn i området rundt meg, og sett hvertfall tre aktuelle av merkene Vega og Tama. Har jo ikke peil på disse merkene osv, noe spesielt jeg bør tenke på? På forhånd takk :D

Annonse

Annonse

Re: Nykommer - bra første trommesett?

Marius84 » 16 Des 2014 08:43

Hei! Moro med nye tilskudd til trommefamilien :). Det er nok smart å se på brukt når du skal handle deg trommer til minst mulig penger, men kan også være litt vanskelig å finne ut av jungelen med merker der ute. Jeg vil råde deg til først og fremst se etter trommer av kjent merke (Vega er ikke kjent for å ha kvalitet, så det settet ville jeg droppet var jeg deg), som Tama, Pearl, Sonor, Mapex, Yamaha, Premier, Ludwig, PDP (disse er litt mer variable på bruktmarkedet, de tidligste PDP'ene hadde en del kvalitetstrøbbel så greit å være obs på det). Alle de har gode sett i billigere prisklasse i alle fall. Lykke til på jakten! :)
Mapex Saturn IV | Sonor Essential Force |
Paiste cymbaler[/size]
| Mecalimb | Terrazone |
Brukerens avatar
Moderator
Moderator

Re: Nykommer - bra første trommesett?

xlmBigSmoke » 17 Jan 2015 21:24

DU har jo dette, som kommer med absolutt alt du trenger: http://trommeslager.no/products/tama-im ... ymbalpakke.
Det koster 7495, vet ikke om det er mer enn du tenkte å bruke, men da får du altså med pedal, stol, stativer og cymbaler også!

Quote fra tommeslager.no:
NYE Imperialstar er et high-grade nybegynner-sett med god lyd og suverene HW-spesifikasjoner. Dette er uten tvil beste trommesett i denne klassen! - I tillegg leveres dette oppsettet med full cymbalpakke fra MEINL !!
Pepsi
Brukerens avatar

Hvem er i forumet
Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 1 gjest